הזאר: "דרוגבה שכנע אותי להגיע לצ'לסי. היו שנים גדולות"

אדן הזאר
אדן הזאר | Gettyimages

כוכב הבלוז מספר שהיה מבוקש גם ביונייטד, סיטי וטוטנהאם אך גאה בתקופתו בלונדון, מדבר על סגנון המשחק: "אני לא מסתכל רק על גולים ובישולים" וחולם על זכייה בליגה האירופית: "כך נוכל לסכם את העונה כטובה"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)
צ'לסי תפגוש מחר את ארסנל בגמר הליגה האירופית (21:30, שידור ישיר בספורט1) במשחק שינעל את העונה, וככל הנראה יהיה משחק הפרידה של הקשר אדן הזאר מהמועדון. נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, הודה בראיון לילי בספרד שהבלאנקוס ניסו להחתים את הקשר בכל העונות האחרונות וששום דבור לא סגור, אך נראה שהפעם הפרידה בלתי נמנעת. בינתיים, הבלגי בן ה-28 התראיין ל"מירור" האנגלי במה שנראה כמו סיכומה של תקופה.


הזאר אמר: "כשהגעתי לכאן, הייתי כמו תינוק ועכשיו אני אדם בוגר, גדול וחזק. מצד שני, לא השתניתי באופי שלי. כשחקן אני כובש עוד שערים וצובר עוד ניסיון אך מנסה להישאר צנוע ועם ראש פתוח בדיוק כמו בתחילת דרכי". הבלגי סיפר על הימים הראשונים בקבוצה: "הייתי קצת מפוחד, שחקן גדול כמו דידייה דרוגבה עזב והוא היה הכוח העיקרי שלנו, אבל היו עדיין שחקנים בכירים טובים מאוד".


"אם מסתכלים על התקופה שלי בצ'לסי, אלה היו שבע עונות מדהימות. אני שמח שזכיתי בהרבה תארים". הקשר סיפר שהיה יכול לחתום במנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי או טוטנהאם, אבל קיבל את ההחלטה הנכונה ביותר. "דיברתי עם הבעלים, וגם דרוגבה וג'ו קול ניסו לשכנע אותי בטלפון לחתום בצ'לסי משום שזו הקבוצה הטובה ביותר".




השחקן כבש 19 שערים ובישל עוד 16 נוספים העונה, נבחר לפליימקר המצטיין בליגה האנגלית ורבים חושבים שזו השנה הטובה ביותר שלו במדי הבלוז. הזאר חולק על כך ומציג את דרך החשיבה שלו לגבי הכדורגל: "אני רק רוצה ליהנות על המגרש. הדוגמא הטובה ביותר היא המשחק של בלגיה מול ברזיל ברבע גמר המונדיאל. לא כבשתי או בישלתי שער אבל לדעתי זה היה המשחק הכי טוב שלי. אני אוהב לקחת את הכדור, להיות מעורב ולעזור לקבוצה. אני לא חושב רק על גולים או בישולים ומבחינתי גם בלי לכבוש 40 שערים אפשר להציג עונה טובה". מנגד, הזאר הוסיף שהוא עדיין יכול להשתפר: "תמיד אפשר ללמוד עוד בכדורגל, זו הפילוסופיה שלי כאן או במדינה אחרת. העיקר להיות מאושר על המגרש".


על גמר הליגה האירופית: "כאשר אתה משחק במדי צ'לסי, בתחילת כל עונה האנשים חושבים על איזה גביע אנחנו יכולים להניף בסוף מאי. אז הפסדנו בגמר גביע הליגה לפני כמה חודשים, אבל אנחנו יכולים לזכות בליגה האירופית ואז זו תהיה עונה טובה. לא מושלמת, כי לא היינו במאבק האליפות, אבל השתפרנו בחודשיים האחרונים. נגיע לבאקו בגישה חזקה במטרה לזכות בתואר ולשמח את הקהל". רק נזכיר, הקשר זכה בליגה האירופית כבר בעונת הבכורה שלו במועדון כשהבלוז ניצחו את בנפיקה בגמר.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי