שבת בפרמיירליג: סיטי נגד ווסטהאם, טוטנהאם מול וילה

הארי קיין
הארי קיין | Dan Istitene/Getty Images

שידורים ישירים בספורט1: לאפורט ישוב להרכב האלופה ממנצ'סטר במשחק החוץ נגד הפטישים, שמצדם ינסו להפתיע בהובלת לנסיני והאלר. התרנגולים מול העולה החדשה מבירמינגהאם, עם אריקסן וקיין, אך בלי סון

(גודל טקסט)

 הליגה האנגלית תצא לדרך כבר הערב (שישי, 21:45 בספורט1) כאשר אלופת אירופה ליברפול תארח את העולה החדשה נוריץ', אבל החגיגה הגדולה תצא לדרך מחר, כשבמהלך השבת ייערכו לא פחות משישה משחקים – ביניהם של האלופה מנצ'סטר סיטי בלונדון נגד ווסטהאם ושל טוטנהאם נגד העולה החדשה אסטון וילה.

ווסטהאם – מנצ'סטר סיטי (14:30, ישיר בספורט1)
שנה שנייה ברציפות שהאלופה יוצאת למסע להגנה על התואר. פפ גווארדיולה ושחקניו, אחרי מאבק מטורף בשנה שעברה מול ליברפול, יפתחו את העונה ואת משחקי השבת בלונדון, נגד ווסטהאם שבמהלך הקיץ השקיעה בעיקר בחוליית ההתקפה.

הפטישים בעונה שעברה שרדו בקושי בליגה הבכירה ובמהלך הקיץ נפרדו מהכוכב מרקו ארנאוטוביץ', שבעקבות דרישתו לעזוב לסין הונחת סבסטיאן האלר מאיינטרכט פרנקפורט, פאביו פורנאלס, מכוכבי נבחרת ספרד הצעירה הצטרף גם כן ובקישור צפוי לככב מנואל לנסיני, שנעדר בעונה שעברה תקופה ארוכה עקב פציעה.


האלר. המחליף של ארנאוטוביץ' (Warren Little/Getty Images)

מנגד, הסיטיזנס כבר הספיקו לזכות בתואר העונה אחרי שגברו בתום דו קרב פנדלים על ליברפול ביום ראשון במגן הקהילה, אבל התכולים עוד רחוקים מלעמוד בציפיותיו של פפ גווארדיולה. ז'ואאו קנסלו שהצטרף השבוע לא ישחק עדיין, ובעקבות פציעת בנג'מין מנדי ככל הנראה שבצד שמאל ימשיך אולכסנדר זינצ'נקו. איימריק לאפורט שהחמיץ את מגן הקהילה עקב פציעה קלה אמור לתפוס מקום במרכז ההגנה לאחר שגווארדיולה הצהיר שהוא כשיר ובקישור האחורי ימשיך הרכש רודרי, מכיוון שגם פרננדיניו טרם כשיר במאת האחוזים. יהיה מעניין לראות אם בחוד יעלה סרחיו אגוארו שחזר מאוחר מהקופה אמריקה ומיעט לשחק ולהתאמן או שמא ראחים סטרלינג ישחק כחלוץ.

גווארדיולה גם התייחס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק לפציעתו הקשה של לירוי סאנה: "אני לא יודע לומר לכם מתי הוא יחזור, אבל כמה זמן זה לוקח בדרך כלל, 6-7 חודשים? אז הוא יחזור בפברואר-מרץ?".


לאפורט. אחרי שנעדר ממגן הקהילה, צפוי לשוב להרכב (AFP)

טוטנהאם – אסטון וילה (19:20, ישיר בספורט1)
כבר נראה היה שהתרנגולים בדרך לעוד חלון מאוד רגוע ושקט, על אף שמינואר 2018 מחכה המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו לשחקן רכש ראשון, אבל אחרי שטנגוי אנדומבלה הפך לשחקן הרכש היקר בתולדות המועדון במהלך חודש יולי, ביום האחרון הצטרפו גם ראיין ססניון מפולהאם (שלא ישחק עקב פציעה) וג'ובאני לו צ'לסו, קשר נבחרת ארגנטינה שנרכש מבטיס, והציפיות בצפון לונדון עלו משמעותית.

טוטנהאם תיאלץ להסתדר במשחק ללא יונג מין סון שמושעה זכר לכרטיס אדום מסיום העונה שעברה, סרז' אורייה ובן דייויס בספק, הקשר דלה עלי ייעדר וגם פויט מושעה ופצוע, אבל פוצ'טינו שמר על כל כוכביו כך שהארי קיין יפתח בחוד, לוקאס מורה אמור לשחק לצדו, ובקישור ישמור על מקומו גם העונה הדני כריסטיאן אריקסן שנראה שכבר לא יילך שום מקום לפחות עד ינואר.


אריקסן. נשאר בטוטנהאם (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)

לאצטדיון בלונדון תגיע העולה החדשה, אסטון וילה שחוזרת לפרמיירליג אחרי שלוש עונות. המועדון מבירמינגהאם הוא בהחלט אחד הוותיקים והבכירים בממלכה, נוסד אי שם ב-1874 ולזכותו שבע אליפויות אנגליה, וגם בימיה הראשונים של הפרמיירליג היה לווילה חלק חשוב בהפיכתה לטובה בעולם. בקבוצה השקיעו לא פחות מ-148 מיליון ליש"ט על רכש הקיץ, בין השאר הגיעו המצרי מחמוד איברהים חסין הידוע בכינויו טרזגה, החלוץ ווסלי מקלאב ברוז' וגם השוער טום היטון מברנלי. ביחד עם הכוכבים שנשארו וביניהם ג'ק גריליש, בהחלט אפשר לצפות ממנה להיות עולה שעוד תפתיע העונה.

משחקים נוספים ב-17:00 ("חגיגה אנגלית" בשידור ישיר בספורט1): בורנמות' – שפילד יונייטד, ברנלי – סאות'המפטון, קריסטל פאלאס – אברטון, ווטפורד – ברייטון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי