החקירה קבעה: סאלה וטייסו נחשפו לגז קטלני בטרם התרסקו

אמיליאנו סאלה
אמיליאנו סאלה | LOIC VENANCE/AFP/Getty Image

המדור לחקירות תאונות אוויר באנגליה בדו"ח רשמי: "נמצאה בדמו של החלוץ רמה גבוה של גז מסוג פחמן חד חמצני, אשר עלולה לגרום לחוסר הכרה". עו"ד המשפחה: "הציבור חייב לדעת כיצד הגיע הגז לתא הטייס"

(גודל טקסט)

המדור לחקירות תאונות אוויר בבריטניה פרסם היום (רביעי) ממצאים מחרידים: החלוץ המנוח אמיליאנו סאלה והטייס דיוויד איבוטסון נחשפו לרמות קטלניות של פחמן חד חמצני בטרם התרסקו לערוץ האנגלי בחודש ינואר האחרון. כך פרסם היום (רביעי) המדור לחקירות תאונת אוויר בממלכה.

לאחר נתיחת גופתו של הארגנטינאי נמצאו עדויות רבות להמצאותו של הגז הקלטני, אשר יכול לגרום להתקף לב וחוסר הכרה. בדו"ח שנכתב צוין כי 58 אחוזים מדמו סאלה היו רוויים בפחמן, כאשר כל רמה מעל 50 מוגדרת כ"קטלנית".

במסמך נרשם כי ככל הנראה איבוטסון, שגופתו לא נמצאה, "הושפע במידה מסוימת" מהחשיפה. בהמשך נכתב: "בהתאם לרמת החשיפה, יכולותיו של הטייס להטיס את כלי הטייס הופחתה".

אנדרטה לזכרו של החלוץ. ממצאים גילו כי נחשף לגז בטרם התרסק (AFP/GettyImages)
אנדרטה לזכרו של החלוץ. ממצאים גילו כי נחשף לגז בטרם התרסק (AFP/GettyImages)

עורך הדין של משפחת סאלה, דניאל מצ'ובר מסר בתגובה: "הממצאים החדשים מעלים הרבה שאלות בקרב המשפחה. הם מאמינים שצריך לבדוק שוב את הריסות המטוס. המשפחה והציבור חייבים לדעת כיצד הגיע הגז לתוך תא הטייס ולמטוס עצמו. מוכרחים לחלץ את כל ההריסות באופן מיידי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי