דני סבאיוס: "כמעט שלא מצאתי הבדל בין ארסנל לריאל מדריד"

דני סבאיוס
דני סבאיוס. פתח טוב ונחלש | Julian Finney/Getty Images

הקשר מאוהב באנגליה, בפרמיירליג ובקבוצתו החדשה: "מרגיש כאילו אני משחק כאן עשר שנים". על כושרו: "לא היה לי ביטחון בספרד, לשחקנים יש רגשות". וגם: מחמאות לאנפילד וליברפול והשחקן הטוב ביותר בתותחנים"

(גודל טקסט)
פחות מחודשיים מאז שהצטרף, ודני סבאיוס כל כך מאושר, אפילו מאוהב: בארסנל, בליגה האנגלית, במדינה. הקשר הספרדי שבלט במדי הנבחרת הצעירה וסחף אותה לאליפות אירופה הקיץ, התעקש להישאר בריאל מדריד אך ראה את זינדין זידאן מפנה לו עורף. התוחתנים, לעומת זאת, רצו לצרף אותו, ותחת הידיים הבטוחות של אונאי אמרי הוא מרגיש בבית. סבאיוס שהצטרף לארסנל בהשאלה לעונה אחת ללא אופציית רכישה, שותף בכל ארבעת משחקי הליגה הראשונים ובישל פעמיים במהלך הניצחון 1:2 על ברנלי. בראיון ל"גרדיאן" הוא מספר על התאקלמות הבזק בממלכה.


סבאיוס אמר: "אני אוהב את העיר, את הפרמיירליג ואת ארסנל. אני שמח להיות חלק מהמועדון הזה. בקושי שמתי לב להבדלים בינה לבין ריאל מדריד. האוהדים מאוד דומיננטיים ומעודדים בכל הכוח. קל מאוד להסתגל למועדון. הרגשתי בנוח כאן כבר מהיום הראשון, כאילו הייתי כאן כל החיים".


כשנשאל על החיים באנגליה הרחיב: "אני משתדל ללמוד אנגלית, בעוד שלושה חודשים אוכל לנהל שיחה. הזהירו אותי מפני הקור כאן, אבל אני אוהב כדורגל וכולם כאן חיים ונושמים את זה. במשחק חוץ יש אלף אוהדים שתומכים בך. לא אכפת לי אם יורד גשם או שלג – אני רוצה לשחק בכל שלושה ימים בחג המולד, זו חוויה נהדרת".

כושרו הנוכחי: "אהיה כנה – פתחתי פעמיים בהרכב במדי ארסנל, זה אמון שלא קיבלתי במדי ריאל מדריד. לא שיחקתי הרבה בריאל, זה נכון, אבל כששיחקתי לא הייתי מספיק בטוח ולא הצגתי את הכדורגל שאני מסוגל לו. כמובן שיש לי ביקורת עצמית. בארסנל אני יודע שהמאמן ייגבה אותי אם אני אטעה. יש לנו, הכדורגלנים, רגשות כמו כל אחד אחר". בריאל מדריד, לדוגמא, הוא שיחק רק 16% מהדקות בעונת הבכורה שלו תחת זידאן.



סבאיוס וגביע יורו הצעירות. ממשיך את הקיץ הנפלא שלו גם באנגליה (Alessandro Sabattini/Getty Images)


הסגנון שלו: "אמרי מכיר אותי היטב והוא עוזר לי להביא לידי ביטוי את היכולת שלי, יש לי רצון ללמוד. אני יכול לשחק בתור '8' וגם בעמדה של מספר 10. אני תמיד רוצה לקחת אחריות ולהוביל, לקחת את הכדור בזמנים הקשים. אני לא מסתיר את זה ודורש את הכדור. נכון שלעתים אני רוצה להיות קרוב מדי לכדור ואני עלול לאבד את העמדה שלי אבל אני שואף להשתפר".


ארסנל יצאה לפגרת הנבחרות עם תיקו 2:2 בדרבי נגד טוטנהאם כשחזרה מפיגור כפול. עוד קודם לכן רשמה הפסד בכורה העונה כשנכנעה 3:1 באנפילד לליברפול. הקשר הספרדי היה נפעם: "מעולם לא ראיתי וחוויתי מגרש כמו אנפילד. לא ראיתי מעולם קבוצה שמשחקת כל כך טוב. האוהדים מטריפים אותם. הם נגעו בכדור ורצנו בלי הפסקה, התגוננו כל הזמן, לא היה לי אוויר, הם קבוצה ענקית".


השאיפה לשחק כמו ליברפול: "זה לא בר השוואה כרגע. אנחנו עובדים על דברים דומים לאלה שיורגן קלופ עשה כשהגיע לליברפול ב-2015. אונאי הגיע בעונה שעברה. ארסנל הייתה קרובה מאוד להעפיל לליגת האלופות וגם לזכות בליגה האירופית. אני בטוח שעוד מספר שנים ארסנל תהיה בין עשר הטובות באירופה".



סבאיוס בפעולה (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)


ההתקפה של ארסנל: "יש לנו שחקנים מעולים, השלישייה מקדימה עושה את ההבדל, גם אצלנו, אך לא תמיד אפשר להרכיב את כולם יחד. אני חושב שהמיסטר לא חזר על ההרכב הראשון אפילו לא פעם אחת מפתיחת העונה, זה משאיר אותנו עירניים. אפשר להשוות את אובמיאנג לכריסטיאנו כשהיה במדריד, הוא חיי על השערים. פפה מוסיף לנו המון מהירות, אבל הטוב מכולם עבורי הוא לקאזט, הוא מבין את המשחק בצורה מושלמת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי