מוריניו העביר אימון ראשון בטוטנהאם: "אביא תשוקה לתפקיד"

ז'וזה מוריניו, הארי קיין
ז'וזה מוריניו, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC / Contributor

הפורטוגלי, שמונה הבוקר למאמן הספרס, אמר לאתר הרשמי של הלונדונים: "זו פריבילגיה להגיע לקבוצה ולהיות כל כך מרוצה מהסגל. אעשה כל שביכולתי כדי לשמח את כל מי שאוהב את המועדון. בסוף העונה נהיה במקום אחר"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
מרגע פיטוריו של מאוריסיו פוצ'טינו אתמול (שלישי) זה היה רק עניין של זמן. השמועות באנגליה הלכו וגברו, והבוקר זה הפך לרשמי: ז'וזה מוריניו חוזר לקווים. המאמן, שפוטר ממנצ'סטר יונייטד בדצמבר 2018, חתם בספרס עד עונת 2022/23 ויחליף את הארגנטינאי. באתר הרשמי של הספרס ציינו את הישגיו הכבירים לאורך הקריירה (25 תארים), והפורטוגלי ינסה לשקם את הקריירה שלו שדעכה מאז האליפות עם צ'לסי בעונת 2014/15. רק נזכיר כי מוריניו הוזכר לאחרונה כמועמד להגיע לארסנל. הפורטוגלי יערוך את הופעת הבכורה על הקווים כבר בשבת, כשטוטנהאם תפגוש את ווסטהאם (14:20, שידור ישיר בספורט2).

יו"ר טוטנהאם דניאל לוי אמר: "בחרנו במוריניו וכעת יש לנו את אחד המאמנים הגדולים בכדורגל. יש לו ניסיון עשיר, הוא מעורר השראה והוא טקטיקן אדיר. הוא הצליח בגדול בכל מועדון בו אימן. אנחנו מאמינים שהוא יביא אנרגיה ואמונה לחדר ההלבשה".


מוריניו עצמו אמר: "אני נרגש להצטרף למועדון עם מורשת כה גדולה וקהל כה נלהב. האיכות שיש לקבוצה, הן בסגל הבוגר והן באקדמיה – מרגשת אותי. העבודה עם השחקנים האלה זה מה שמשך אותי".




מאוחר יותר, הפורטוגלי העביר את האימון הראשון שלו כמאמן הקבוצה הלונדונית וערך ראיון ראשון לאתר הרשמי של המועדון, שבו אמר: "אני יכול להבטיח כי אביא תשוקה אמיתית לתפקיד שלי, אבל גם למועדון שלי, כך נהגתי במשך כל הקריירה שלי ואני אעשה כל מה שביכולתי כדי להסב אושר לכל מי שאוהב את טוטנהאם. עבור מאמן זו פריבילגיה להגיע לקבוצה ולהיות כל כך מרוצה מהסגל שהוא עומד להדריך. אני לא אומר את זה כי הפכתי למאמן טוטנהאם, אלו דברים שאמרתי בשלוש-ארבע השנים האחרונות, אפילו כמאמן יריב. תמיד דיברו איתי על הפוטנציאל שיש למועדון ועל האיכויות של השחקנים שלו, תמיד הערכתי את העבודה שנעשתה כאן ואני מאוד אוהב את הסגל".


המטרות כמאמן הספרס: "אנחנו יודעים מה מצב הקבוצה בפרמיירליג ומבינים שהיא לא שייכת למקום בו היא נמצאת בטבלה, אנחנו פשוט צריכים להתקדם ממשחק למשחק ולהתרכז בהשגת ניצחון במשחק הקרוב, כך עד לאחרון המשחקים. בסיום העונה נראה מה יהיה מצבנו, אבל אני יודע שהוא יהיה שונה מעכשיו".



מוריניו באימון הבכורה, יחד עם דלה עלי (Tottenham Hotspur FC / Contributor)


באנגליה ניתחו באריכות את השידוך החדש והעלו מספר סימני שאלה. מוריניו רואה בהגעתו לתרנגולים הזדמנות גדולה, והוא חולם לזכות בתואר עם קבוצה שלישית באנגליה. מאז דצמבר 2018, כשפוטר מיונייטד בבושת פנים לאחר מפלה באנפילד, מוריניו לא עמד על הקווים. נכתב כי על אף התקופה הקשה שעברה עליו וחוסר ההצלחה במנצ'סטר יונייטד שגרמה לו לאבד את ההילה ואת הכינוי "המיוחד", הישגיו הרבים לאורך הקריירה (המאמן היחיד שזכה באליפות באנגליה, איטליה וספרד) עדיין שמרו לו מקום של כבוד. הוא שמר על ביתו בלונדון בזמן הזה, כמובן. מעבר לכך, על אף שטוטנהאם לא רגילה לצרף מאמנים עם שכר כה גבוה ובדרך כלל נמנעת מצירוף כוכבים כמו שמוריניו אוהב – באנגליה בטוחים שזה לא יפריע לשידוך. "הספרס עברו כברת דרך ארוכה בשנים האחרונות. יש להם אצטדיון חדש, מתחם אימונים – הכל במיליארד ליש"ט, בדרך להפוך למועדון הרווחי ביותר בכדורגל העולמי. מעבר לכך, יש להם כישרון מיוחד בסגל".


הפרשן ג'יימי רדנאפ סיכם את תחושת הרוב: "זה יהיה מאוד מסקרן. זה יהיה מעניין כי מוריניו אוהב להוציא הרבה כסף, ודניאל לוי ממש לא. מוריניו כמהה לשמות גדולים. בכל זאת, אתפלא אם הוא לא יגיע, מוריניו הוא הדמות שכולם יביטו עליה. אי אפשר להתווכח עם מה שהוא עשה". לגבי פוצ'טינו, הפרשן הסביר כי לא הייתה מחלוקת עם דניאל לוי ושהוא פוטר רק בשל התוצאות. "בסופו של דבר הוא שילם את המחיר. הם לא ניצחו משחק חוץ בפרמיירליג מאז ינואר".





הוא חוזר. מוריניו במהלך ההצגה שלו (טוטנהאם, רשמי)


הפורטוגלי הוביל את צ'לסי לשתי אליפויות בין 2004 ו-2006 והוסיף אחת נוספת בעונת 2014/15 שאחריה חווה את ההתרסקות הגדולה בקריירה שלו. הוא זכה פעמיים בליגת האלופות – עם פורטו ב-2004 וכן עם אינטר בעונת הטרבל הגדולה ב-2009/10 וגם עם ריאל מדריד ב-2011/12. בסה"כ זכה בשמונה אליפויות.


בשעות הצהריים נחשפו עוד פרטים על העסקה ועל הקדנציה החדשה של מוריניו בלונדון: טוטנהאם הודיעה רשמית על שמותיהם של חמשת העוזרים שילוו את "המיוחד" בצוות האימון, שלושה מהם בני ארצו: ז'ואאו סקרמנטו ונונו סנטוס, שהיו חלק מהצוות המקצועי בליל, וריקרדו פורמוסיניו. השניים הנוספים הם ג'ובאני צ'רה האיטלקי, וקרלוס ללין שהיה מאמן הכושר יחד עם מוריניו כזה אימן במנצ'סטר יונייטד, ונשאר שם מאז.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי