מוריניו: "עשיתי טעויות בעבר ולא אחזור עליהן – אעשה טעויות חדשות"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Tottenham Hotspur FC / Contributor

"המיוחד" הוצג כמנג'ר טוטנהאם ושוחח עם התקשורת לקראת המשחק בשבת נגד ווסטהאם (14:20 בספורט1): "כשקבוצה מחליפה מאמן זה אומר שהמצב לא טוב, אבל הפוטנציאל כאן אדיר". וגם: עברו בצ'לסי והרכש שספק אם יגיע

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו חתם אתמול (רביעי) בבוקר, הוצג רשמית כמנג'ר טוטנהאם וגם הספיק להעביר אימון ראשון לאחר פיטורי מאוריסיו פוצ'טינו, אבל רק היום (חמישי) התייצב "המיוחד" למסיבת עיתונאים לקראת המשחק בשבת נגד ווסטהאם (14:20, ישיר בספורט1), שכמובן הייתה גם הראשונה שלו כבוס החדש של התרנגולים.


מוריניו אמר כי הוא מצפה ל"שאלות קשות", אך פתח את מסיבת העיתונאים במילות הערכה לקודמו בתפקיד: "קודם כל אני חייב לעשות את זה ואני אומר זאת בקצת עצב, אבל עליי לדבר על מאוריסיו. אני צריך לברך אותו על העבודה שעשה ולשתף אתכם על מה שדיברנו בינינו – על כך שטוטנהאם תמיד תהיה בית עבורו. הוא מוזמן לכאן מתי שהוא ירצה, כשהוא יתגעגע לאנשים כאן הדלת תמיד פתוחה עבורו. מהניסיון שלי, מחר יהיה יום חדש והוא ימצא את האושר שלו שוב, מצפה לו עתיד מזהיר".


"המיוחד" ישב 11 חודשים בביתו, מאז פוטר בדצמבר שעבר ממנצ'סטר יונייטד, וכשנשאל אם הוא מאמן טוב יותר כעת טען: "אני חושב שכן. היה לי המון זמן לחשוב על הדברים, אתה לעולם לא מאבד את ה-DNA שלך, אתה מה שאתה והבנתי שבמהלך הקריירה עשיתי טעויות ואני לא מתכוון לחזור עליהן – אני הולך לעשות טעויות חדשות. אני צנוע מספיק כדי לנתח את הקריירה שלי, את הבעיות ואין לי אף אחד אחר להאשים. הלכתי ממש עמוק בכל הניתוח, אני חזק יותר, מוכן וחושב שגם השחקנים שלי מוכנים ממה שהרגשתי ביומיים הראשונים. אני לא הסיפור, אתמול בשחקנים ואעשה את הכל כדי לעזור להם".


מצב הקבוצה, שמדורגת כעת במקום ה-14 בפרמיירליג
: "כל פעם שקבוצה מחליפה מאמן באמצע העונה זה קשה, כי זה אומר שהמצב לא טוב וזה ברור – לפעמים התוצאות כופות את זה. הפוטנציאל של טוטנהאם הוא עצום, יש כאן שחקנים נפלאים ואחת הסיבות שהגעתי לכאן היא בזכות החזון של הבעלים מר לוי. אני יודע שבאופן פוטנציאלי יש לי כעת עבודה נהדרת".



מוריניו גם הבהיר שאין בכוונתו לבצע שינויים דרסטיים: "אני לא יכול לחשוב בכלל לשנות אחרי כמה ימים. אין לי גם יותר מדי ניסיון בלקיחת קבוצה באמצע העונה, זו רק הפעם השנייה שאני עושה את זה. עשיתי את זה בפורטו ב-2001, אבל ידעתי שכאן יש בסיס טוב שאני יכול לסמוך עליו. הקבוצה הייתה בידיים של מאמן מצוין עם צוות איכותי וכמובן שיש דברים בסגנון המשחק שאנחנו נשנה, אבל אני לא הסיפור כאן ואני לא יכול לשנות את הכל ברגע".


חלון ההעברות בינואר: "המתנה הכי טובה שקיבלתי היא השחקנים שיש כרגע בסגל. אני לא צריך שחקנים חדשים, אלא רק להכיר את השחקנים שיש כאן עכשיו טוב יותר. אני מכיר אותם כמובן, אבל אתה לא יכול להכיר מישהו באמת עד שאתה פוגש אותו".


הצהרתו ב-2015 שלעולם לא יאמן את טוטנהאם: "כן, אמרתי את זה לפני שפוטרתי מצ'לסי. אני איש של מועדון, של מועדונים רבים. רציתי לעבור בין מדינות ועשיתי את זה עם תשוקה. תמיד אמרתי שהפרמיירליג היא הבית שלי ושאני אוהב מכל והרגשתי שאם יש לי אופציה לחזור, אעשה זאת. אני חושב שארסן ונגר הוא האחרון מהדור הישן שנשאר כל כך הרבה שנים באותה קבוצה, הוא וסר אלכס (פרגוסון). מאוריסיו היה כאן חמש שנים וחצי ומחר הוא יכול להיות בקבוצה אחרת באנגליה, ככה זה הכדורגל המודרני. כעת יש לי רק את טוטנהאם בראש, גם את פורטו פגשתי שלושה חודשים אחרי שזכיתי איתה בליגת האלופות. אלה החיים. אני לא מר צ'לסי, מר מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, פורטו או אינטר – אני הכל ביחד, נתתי הכל למועדונים האלה וזה מה שאעשה כעת בטוטנהאם. כמו שאני אוהב לומר, כמו בכל מועדון – אלבש את הפיג'מה של המועדון ואשן איתה בלילה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on



האצטדיון החדש של טוטנהאם: "כשאתם אומרים שזה 'אצטדיון נפלא', אתם מדברים בצניעות יתר. אתם צריכים לומר שזה האצטדיון הכי טוב בעולם. אני באמת חושב כך. אי אפשר להשוות אותו למגרשים אחרים בכדורגל האירופי, ואני ראיתי המון אצטדיונים".


כשנשאל מוריניו אם חזר לו ה"Mojo", השיב בדרכו האופיינית: "עליי ללכת לבדוק בגוגל מה זה. אני לא מחייך יותר מדי כי יש לי משחק עוד יומיים וזה לא יותר מדי זמן כדי לעבוד, אבל אני מאושר להיות כאן. זה היה קיץ ראשון אחרי הרבה זמן שלא עבדתי וזה לא היה קל, הרגשתי קצת שהלכתי לאיבוד בקיץ וזה היה תהליך למידה עבורי".


האם טוטנהאם יכולה לזכות באליפות: "אנחנו לא יכולים השנה, לא. אבל אנחנו יכולים, ואני לא אומר שזה יקרה, לזכות בעונה הבאה".


"I arrive, I wear the pyjamas of the club and even sleep in them!"

Jose Mourinho says his past allegiances don't mean anything and he is a "club man" following his move to Spurs: https://t.co/4kIZZbk1Jqpic.twitter.com/lJ8x8SHxp8

— Sky Sports News (@SkySportsNews) November 21, 2019



בספורט1 חשפנו את הדרך בה הגיע ז'וזה מוריניו לטוטנהאם, בתיווכו של סוכן העל פיני זהבי. בין הפרטים שפורסמו לראשונה היו שכרו של מוריניו, שיעמוד על 13.5 מיליון ליש"ט לעונה, וכן השתלשלות האירועים שהובילו לפיטורי פוצ'טינו שיזכה ל-8.5 מיליון ליש"ט על התרת חוזהו שלוש שנים וחצי לפני סיומו.


לקראת משחק הבכורה של מוריניו בשבת נגד הפטישים, בספק נמצאים טנגוי אנדומבלה ויאן ורטונחן שיעברו מבחן כשירות בסמוך למפגש. לעומתם, אריק לאמלה הפצוע ייעדר וכמובן שגם השוער הוגו לוריס שלא צפוי לשוב לאימונים לפני תחילת 2020.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוא חזר

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי