שני בפרמיירליג: פלגריני וליונברג נאבקים כדי לשרוד בתפקיד

פרדי ליונברג, פייר אמריק אובמיאנג
פרדי ליונברג, פייר אמריק אובמיאנג | Marc Atkins/Getty Images

מנג'ר ווסטהאם קיבל שבוע כדי להציל את משרתו בעקבות ההידרדרות, כך לפי "הסאן", השוודי שמדריך זמנית את ארסנל ינסה להוכיח שהוא ראוי להמשיך עד תום העונה (החל מ-21:50 בספורט1)

קבוצות: ווסטהאם ארסנל
(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בפרמיירליג יגיע לסיומו רק מחר בערב (שני, החל מ-21:50 בספורט1) ועם כל הכבוד לקרבות הצמרת, למשחקים האדירים ולמפגשים המרתקים שעוד יהיו במהלך היום, הדרבי הלונדוני בין ווסטהאם לארסנל מעורר המון אמוציות ועניין לא רק בשל העובדה שמדובר ביריבות עירוניות, אלא בעיקר לנוכח מעמדו ההולך ומתערער של מנואל פלגריני לעומת התותחנים שלא מינו מאמן מאז פיטורי אונאי אמרי ועדיין מחפשים ניצחון ראשון מאז אוקטובר.

כבר תשעה משחקים ברציפות בכל המסגרות לא הצליחה ארסנל לנצח, בפרמיירליג הרצף עומד על שבעה משחקים והיא ללא ניצחון מאז ה-21.10, ניצחה שלושה ימים לאחר מכן את גימראייש החלשה בליגה האירופית ומאז רק הלכה והתרסקה, אבל גם שני המשחקים תחת המאמן הזמני פרדי ליונברג, בהם סיימה ב-2:2 נגד נוריץ' והפסידה בביתה לברייטון לראשונה, לא גרמו לראשי המועדון לזרז מינוי מחליף לספרדי.

ארסנל לא ניצחה מחוץ לביתה מאז מחזור הפתיחה העונה, למעשה מאז עשתה זאת רק פעם אחת בכל המסגרות כשהביסה את איינטרכט פרנקפורט, ולפי הדיווחים האחרונים המועמד המוביל לקחת את התפקיד הוא עדיין קשר העבר וכיום עוזרו של פפ גווארדיולה, מיקל ארטטה שנחשב למועמד הכי ראוי שאפשר יהיה למנות באמצע העונה, גם מתוך הנחה שמאוריסיו פוצ'טינו וברנרדן רוג'רס לא ימהרו להגיע, כל אחד משיקוליו.

ליונברג עשוי להמשיך בתפקיד באופן קבוע, או לפחות עד סוף העונה, אך ורק אם יצליח לבצע שינוי מיידי ודרמטי, מה שלא נראה סביר, בזמן שארטטה, שמוזכר כמועמד לקבוצה עוד מ-2018, יצטרך להסכים לעבור ראיון וכמובן שגם לקבל את השחרור ממנצ'סטר סיטי. לפי "מטרו", בסיטי לא שוללים לנסות לפתות את ארטטה בכך שיבטיחו לו את תפקיד המנג'ר ביום שגווארדיולה יעזוב.


ארטטה. עדיין נחשב למועמד המוביל (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

בינתיים ליונברג הוא שמדריך את הקבוצה, כך יהיה גם מחר מול הפטישים, ולרשותו סגל מלא למעט דני סבאיוס. השלישייה מסוט אוזיל-פייר אמריק אובמיאנג-אלכסנדר לקאזט צפויה להמשיך וייתכן שאליה יצטרף גם ניקולא פפה, הרכש היקר בתולדות המועדון שבמשחקים האחרונים פתח על הספסל.

מן העבר השני, גם בווסטהאם יש לא מעט צרות ולפי "הסאן" למנג'ר מנואל פלגריני ניתנו שני משחקים כדי להציל את משרתו. אמנם הקבוצה ניצחה את צ'לסי 0:1 בשבוע שעבר, אולם היה זה ניצחון יחיד בתשעת המחזורים האחרונים, בהם צברה רק עוד שתי נקודות נוספות ב-1:1 הביתי מול שפילד ועוד קודם לכן ב-2:2 בחוץ נגד בורנמות'. 

בסוף השבוע הבא ווסטהאם תזכה לשבת חופשית ולא תשחק כלל מכיוון שהיריבה שלה היא ליברפול שתצא לאליפות העולם לקבוצות בדוחא, ועל כן ראשי ווסטהאם סבורים שאם בשבוע הקרוב לא יצליח פלגריני לייצב את הקבוצה ולצבור נקודות חשובות, זו הזדמנות לבצע שינוי על הקווים ולתת למאמן החדש מספר ימים עם מי שיהיו שחקניו החדשים עוד לפני שהם ייכנסו לשגרת משחקים. 


פלגריני. קיבל שבוע כדי להציל את משרתו (Henry Browne/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי