מוריניו: "ה-VAR הורג את הכדורגל". למפארד: "מרגיש טוב לנצח אותו"

מוריניו, סון
מוריניו, סון | GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images

מנג'ר טוטנהאם הפסיד לראשונה במשחק מול קבוצה אותה אימן בעבר והתלונן: "טעות ברורה להעניק להם פנדל, גם לסון לא הגיע אדום אלא צהוב לרודיגר". ב-BBC החמיאו למאמן צ'לסי: "התלמיד הפך למאסטר"

קבוצות: טוטנהאם צ'לסי
(גודל טקסט)

לז'וזה מוריניו הייתה הצלחה ענקית נגד האקסיות במשך שנים. מי שזכה לכינוי "המיוחד" ניצח ב-12 מפגשים שונים את קבוצות העבר שלו וסיים פעם אחת בתיקו, אבל אתמול (ראשון) אפשר לומר שנפל דבר בדרבי לונדוני באצטדיונה של טוטנהאם, כאשר התרנגולים הובכו ב-2:0 מול צ'לסי והמאמן פרנק למפארד – במה שב-"BBC" זכה באופן מתבקש לכותרת "התלמיד הפך למאסטר", אחרי שנים שבהן מוריניו היה מאמנו של למפארד, אולי אפילו האיש ממנו למד יותר מכל.

למפארד שינה מערך לקראת המשחק ועלה עם שלושה בלמים, אבל הבלוז בהחלט רשמו את אחד המשחקים הכי מרשימים שלהם העונה. התרנגולים, אחרי שבועות נהדרים מאז חילופי המאמנים, רשמו משחק מביך מבחינתם הגנתית והתקפית – עד כדי כך שבנוסף לשריקות הבוז ביציעים מאוהדי טוטנהאם, אפילו אלו של צ'לסי הקניטו את מוריניו בשירת "אתה לא מיוחד יותר".

נראה שההחלטה של למפארד לפתוח יחד עם אנטוניו רודיגר, קורט זומה ופיקאיו טומורי הפתיעה לגמרי את מוריניו ואפשרה דווקא לאורחת לשלוט בשחק בדומיננטיות מוחלטת, לעלות ליתרון מהיר ולהכריע את הדרבי בקלות. לא סייעה למוריניו גם הרחקתו של יונג מין סון בדקה ה-62, לאחר ששופטי ה-VAR צפו שוב ושוב באירוע בו היה מעורב הדרום קוריאני עם רודיגר וספק פגע בו ללא כדור, אך התנועה הלא טבעית שביצע עם רגלו הובילה להרחקה.


השלישייה שעשתה את ההבדל. בלמי צ'לסי (Michael Regan/Getty Images)

מוריניו, שגם ראה את שופטי ה-VAR מעניקים פנדל לצ'לסי על סף סיום המחצית הראשונה בעקבות שטעות ענקית של השוער פאולו גסאניגה, התלונן: "אני מקווה שרודיגר יתאושש מהשבר שנגרם לו", אמר בציניות אופיינית ובין השורות ביקר את הבלם שהצליח לסחוט את האדום כשנפל על הדשא והתלונן שנפגע, "רודיגר כנראה עובר כעת צילום בבית החולים כי זו בהחלט הייתה עבירה חמורה. במדינות מסוימות, כמו שלי, אנחנו אומרים על פעולה מהסוג הזה שמדובר בשחקן חכם, אבל אחת הסיבות שהתאהבתי באנגליה ב-2004 היא שכאן לא קוראים להם שחקנים חכמים, אלא בשמות שאני לא רוצה לומר. חיפשנו לכבוש ובמקום זה איבדנו שחקן בכרטיס אדום, ואז כבר היה קל יותר לצ'לסי".

גם על שופטי ה-VAR היה למוריניו מה לומר: "זה לא כרטיס אדום. אם אשאל אתכם עכשיו אחד-אחד בחדר אם זה אדום, לא כולם יסכימו על כך. זו לא המהות של ה-VAR. ההחלטה להעניק להם פנדל היא טעות ברורה, אבל במקרה של סון ורודיגר הטעות היא שרודיגר לא קיבל כרטיס צהוב על העבירה שביצע נגד סון, אבל בזה לא טיפלו אלא בלבדוק את סון ולהרחיק אותו – מה שמבחינתי לא בצדק. עבורי, ה-VAR מאוד מאוד רע ופשוט הורג את משחק הכדורגל".


מוריניו מראה לשופט את דעתו (LYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

לעומת זאת, למפארד לא הסתיר את התרגשותו מהניצחון על מוריניו: "לפני המשחק הוא אמר שהוא רוצה לנצח אותי וגם אני אמרתי דברים דומים. אני מאוד מכבד אותו על מה שהוא עשה ועל הדברים שהוא עשה עבורי, טוטנהאם שלו היא גם קבוצה מעולה אז כמובן שאני שמח לנצח, זה מרגיש טוב, אבל מה שהכי חשוב שזה מרגיש טוב עבור צ'לסי כי עברנו תקופה לא קלה והשחקנים הראו שהם בגישה הנכונה, נלחמים, חזקים ואמיצים".

ולצד כל החגיגה הגדולה, גם נרשם אירוע מכוער ומביש למדי כעת מספר אוהדי טוטנהאם נהמו לעבר רודיגר ועשו לעברו תנועות של קוף בעקבות מעורבותו כביכול בהרחקת סון. בלם צ'לסי התלונן על כך לשופט, זכה לגיבוי מאנשי צ'לסי ושוב העלה לכותרות את השאלה אם על קבוצה לרדת מכר הדשא באופן מיידי. פרשן רשת "סקיי", שחקן העבר גארי נוויל, סיפר בשידור על מקרה שהתרחש במשחק ידידות בין אנגליה לספרד לפני 15 שנה בברנבאו, אז נהמו אוהדים לעברם של אשלי קול ושון רייט פיליפס: "לא ירדנו אז מכר הדשא ועכשיו אתם יכולים לומר שזה נחמד שאני יושב באולפן ואומר לשחקנים לרדת מהמגרש בזמן שלא עשיתי זאת, אבל אני יכול לומר שאני מתבייש בכך שלא עשיתי זאת לפני 15 שנה והייתי מאוד גאה בהם אם הם היו יורדים. צריכים לקחת את הטיפול בגזענות בידיים".

למפארד העניק גיבוי מוחלט לשחקניו בנושא הגזענות: "לגבי ירידה מכר הדשא, הכל בהתאם לתחושות השחקנים. אני תומך בהם ובטוני במאה האחוזים ואני בטוח שזו תהיה החלטה קבוצתית, אבל זה לא שאנחנו שם והכל באופן תיאורטי. צריך להתמודד עם הבעיה הזו ולא משנה נגד מי היא מופנה, גם אם זה יהיה שחקן יריב אני אהיה מאחוריו. צריך להעניש על כך ובחומרה".

אם זה לא מספיק, טוטנהאם צפויה לעונש חמור לא רק בשל אותן קללות גזעניות, שאוהדיה הוזהרו שלוש פעמים במהלך המשחק על התנהגותם, אלא גם מפני שבקבוק הושלך מהיציע לעברו של קפה, שוער צ'לסי, 


למפארד חוגג על היריבה המושבעת (GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי