ארטטה: "הגיע אדום לז'ורז'יניו", למפארד: "קצת מזל לא מזיק"

מיקל ארטטה, מתאו גונדוזי
מיקל ארטטה, מתאו גונדוזי | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

מאמן ארסנל טען שלקשר צ'לסי הגיע כרטיס צהוב שני עוד לפני שכבש את השוויון, מנג'ר הבלוז הסכים איתו והוסיף על המהפך: "במחצית היה בחדר ההלבשה שיח אגרסיבי וזה דבר טוב, רציתי שנראה למה אנחנו מסוגלים"

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

דרבי לונדוני נפלא היה אתמול (ראשון) באצטדיון האמירויות. מיקל ארטטה שב לאצטדיונו הביתי בפעם הראשונה כמאמן ראשי, אבל המקום בו פרש עם סרט הקפטן על ידו ב-2016 לא האיר לו פנים דווקא בדקות הסיום וטעות קשה של ברנד לנו ומתפרצת קטלנית של צ'לסי הובילה למהפך, 1:2 על ארסנל ופער ביניהן שצמח כעת ל-11 נקודות – כך שהתותחנים הולכים ומתרחקים אפילו מהאפשרות לפנטז על חזרה לטופ-4 ולליגת האלופות.

בעוד עבור אמרי זו הייתה בכורה ביתית כמאמן ראשי, אל לשכוח שבמשחק הבכורה הוא סיים ב-1:1 נגד בורנמות' כך שהוא עדיין ללא ניצחון, פרנק למפארד, שרק בשנה שעברה החל לאמן ואם מחשיבים לארטטה גם את שלוש השנים שלו כעוזר מאמן של פפ גווארדיולה בסיטי אז הספרדי למעשה מנוסה יותר ממנו, שוב זכה לנצח דווקא מחוץ לסטמפורד ברידג' – וכעת הבלוז יעמדו למבחן גדול נגד ברייטון ביום רביעי (14:20 בספורט1), אחרי שגם בשבוע שעבר ניצחו 0:2 בחוץ את טוטנהאם וארבעה ימים לאחר מכן פישלו בענק עם 2:0 ביתי נגד סאות'המפטון.

למפארד הודה לאחר המשחק שבחדר ההלבשה של הקבוצה היה סוער בהפסקת המחצית, אבל גם הוא יודע שלולא הטעות הקשה של ברנד לנו בשער התותחנים, ככל הנראה שניצחון הוא לא היה משיג. למזלו, ז'ורז'יניו ניצל את הטעות כדי להשוות ובדקה ה-87 תמי אברהם הוציא מתפרצת ובדאבל-פס עם וויליאן גם קבע מהפך והכריע את ההתמודדות.


תמי אברהם. מתפרצת לתפארת ושער ניצחון (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images))

"אתה לא רוצה 11 שחקנים שקטים בחדר ההלבשה", סיפר למפארד, "זה לא היה משנה לי אם ננצח, נפסיד או נסיים בתיקו, לא הטרידה אותי המחצית השנייה כמו המחשבה שאנחנו צריכים להראות למה אנחנו מסוגלים. אנחנו צ'לסי ואנחנו לא יכולים פשוט לעלות לדשא ולא להרגיש כמו 3,000 האוהדים שלנו שחצו את לונדון כדי לתמוך בנו. במחצית השחקנים התחילו לשוחח וזה היה קצת אגרסיבי, אבל זה דבר טוב".

מן העבר השני, בארסנל זועמים על השיפוט. השער של ז'ורז'יניו אמנם היה חוקי לחלוטין והודות לטעות של לנו, אבל ארטטה הצהיר בסיום: "אני מאשים את הקבוצה על ההפסד, אנחנו אחראים לטעויות שעשינו על הדשא, אבל יש גם דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם. עבורי הייתה עבירה ברורה של ז'ורז'יניו, אבל זו כבר החלטת השופט", אמר הספרדי על הטענות שלקשר הגיע כרטיס צהוב שני ואדום עוד לפני השוויון שכבש לאחר שהכשיל את מתאו גונדוזי.

למפארד, אולי במפתיע, הצטרף לדבריו של ארטטה: "אני בהחלט חושב שזה יכול היה להיות כרטיס צהוב שני, אבל במשחקים כמו דרבי לונדונים גם קצת מזל לא מזיק". בתקשורת האנגלית, יש לציין, למרות ההפסד דווקא החמיאו לארטטה על תפקודה של ארסנל ולשבחים זכה מסוט אוזיל, שנראה כמי שחוזר לעצמו. במקרה, או שלא, המהפך של הבלוז הגיע לאחר שהגרמני הוחלף. לנו, לעומתו, ספג ביקורת קשה ונכתב בין השאר כי "הוא נפנף בידיו כמו ציפור".


"קצת מזל לא מזיק בדרבי". ז'ורז'יניו (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי