דשאן: "צריכים את ז'ירו ביורו, אבל אם הוא לא משחק זו בעיה"

אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מאמן נבחרת צרפת סומך על החלוץ ורוצה לכלול אותו בסגל לאליפות אירופה בקיץ, אבל בצ'לסי הוא ממעט אפילו להיכלל בסגל. דיווח: ארטטה וארסנל יבחנו אפשרות להחזירו, שנתיים לאחר שנמכר

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

לפני שנה בדיוק, היה אוליבייה ז'ירו בפוזיציה ששחקנים רבים היו שמחים להיות בה. הוא היה לקראות סיום חוזה ויכול היה לעזוב לכל קבוצה שתחפוץ בשורותיו ללא תמורה. הוא כמעט ולא זכה לקרדיט, כך שקשה להאמין שמישהו היה מהמר על כך שיישאר בבלוז. אלא שבמאי האחרון החל מסע שכנועים כדי שהחלוץ יישאר, רק בשל העובדה שעונש איסור העברות שהוטל על המועדון מונע מהם לצרף לו מחליף, וחלוץ נבחרת צרפת שזכה עם הטריקולור באליפות העולם חתם לשנה נוספת.

העונה מצבו של ז'ירו מסובך הרבה יותר. אם בעונה שעברה הוא עוד שיחק בליגה האירופית והיה מהבולטים בצ'לסי במפעל, העונה הוא רשם שבע הופעות בלבד בכל המפעלים, בסך הכל 191 דקות פרמיירליג, ולזכותו שער בסופר קאפ האירופי אי שם בתחילת העונה ותו לא. לכן, כבר עתה ברור שהצרפתי שהגיע רק בינואר 2018 מארסנל לא יאריך את חוזהו פעם נוספת – כשגם כך הסתיים העונש של צ'לסי, שממחר תוכל לצרף שחקנים באופן רשמי.

אלא שז'ירו עשוי לעזוב את הבלוז כבר בימים הקרובים, לאחר שמאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן שכבר התלונן בעבר על היחס של צ'לסי לחלוץ, טען: "הוא צריך היה למצוא פתרון טוב יותר. אנחנו צריכים אותו (ביורו 2020), אבל אם הוא לא משחק כדורגל אז זה מצב מסובך. אנחנו בוטחים בו מאוד, אבל אי אפשר לבנות על זה כל עוד הוא לא משחק".

הטוויסט בעלילה הגיע כאשר נודע כי אחת הקבוצות שעשויות לבחון את צירופו היא לא אחרת מאשר האקסית ארסנל, במדיה שיחק במשך חמש שנים וחצי, שמאמנה החדש מיקל ארטטה רואה בו שחקן שיכול לעזור לקבוצה מאוד – ולהיות חלק מרכזי לא רק בחצי העונה שנותרה, אלא גם בעונה הבאה אליה חוששת ארסנל שתגיע ללא הכוכבים פייר אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט שמסיימים את חוזיהם ב-2021 ועל פי הדיווחים ידרשו לעזוב בקיץ הקרוב, שנה לפני שיוכלו לעזוב ללא תמורה.


ז'ירו. יישאר בלונדון למרות הכל? (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי