היה עשר: כל המספרים מהעשור האחרון בליגה האנגלית

דויד סילבה, סרחיו אגוארו
דויד סילבה, סרחיו אגוארו | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

מנצ'סטר סיטי, עם ארבע אליפויות, ניצחה בהכי הרבה משחקים, אבל איזו קבוצה במקום השני? וגם: דויד סילבה בישל יותר מכל אחד אחר, נציגות של ליברפול ונקודת האור של יונייטד

(גודל טקסט)

ניצחונה של מנצ'סטר סיטי 0:2 על שפילד יונייטד היה המשחק האחרון בפרמיירליג ב-2019 וחתם למעשה את העשור בממלכה. כמה סמלי שהאלופה המכהנת, זו שזכתה ארבע פעמים באליפות בעשור הזה, יותר מכל אחת אחרת – הייתה זו ששיחקה אחרונה. הסיטיזנס, שזכו בשתי אליפויות עם פפ גווארדיולה, אחת סופר-דרמטית עם רוברטו מנצ'יני בדקה האחרונה ב-2012 ואחת נוספת עם מנואל פלגריני – האפילו על צ'לסי לה שלוש זכיות בתואר, למנצ'סטר יונייטד שתי אליפויות (האחרונה ב-2012/13) וכמובן שאי אפשר לשכוח את הסינדרלה לסטר שזכתה בתואר ב-2015/16. כאמור, באנגליה היו השנה ארבע אלופות לעומת שלוש בלבד בעשור הקודם – מנצ'סטר יונייטד שזכתה שש פעמים בתואר, שתי אליפויות לצ'לסי וגם לארסנל הנשכחת.

לכבוד המאורע, באנגליה פרסמו את הנתונים של העשור האחרון בפרמיירליג. סיטי, כצפוי, השיגה הכי הרבה נקודות (818) וניצחה הכי הרבה משחקים (251), ויונייטד על אף שנים עגומות מדורגת שנייה במספר הנקודות, בפער זניח מצ'לסי שניצחה בדיוק את אותו מספר המשחקים (220). ליברפול במקום השלישי עם 710 נקודות, קצת מעל טוטנהאם החמישית שניצחה מספר משחקים זהה (206). הספרס, עם התיקו במחזור האחרון נגד נוריץ', עקפו בנקודה את ארסנל השישית. נציין כי רק מנצ'סטר יונייטד, בעשור הקודם, השיגה מספר ניצחונות גבוה יותר בעשור כלשהו באנגליה (255 ניצחונות)

סיטי, כצפוי, רשמה הכי הרבה ניצחונות (251), ויונייטד על אף שנים עגומות מדורגת שנייה במספר הנקודות, בפער זניח מצ'לסי שניצחה בדיוק את אותו מספר המשחקים (220). ליברפול במקום השלישי עם 710 נקודות, קצת מעל טוטנהאם החמישית שניצחה מספר משחקים זהה (206). הספרס, עם התיקו במחזור האחרון נגד ברנלי, עקפו בנקודהאת ארסנל השישית.

דיברנו על הדומיננטיות של סיטי וזה לא מפתיע ששחקן שלה, החלוץ סרחיו אגוארו, השתלט על פסגת השערים. בתשע וחצי שנים באנגליה כבש החלוץ 174 שערי ליגה, כאשר הארי קיין מדורג שני עם 136. במקום השלישי ניצב ווין רוני עם 114 שערים, אחד יותר מרומלו לוקאקו.רובין ואן פרסי חמישי עם 98 שערים, אחד יותר מג'יימי וארדי שכבש 97.

גם בטבלת הבישולים נמצא שחקן של סיטי בראש הפסגה. דוד סילבה בישל 89 שערים בעשור בממלכה וגם יצר הכי הרבה מצבים (768). כריסטיאן אריקסן שחקנה של טוטנהאם מדורג שני עם 62 בישולים. קווין דה בריינה שלישי עם 58 בישולים, קצת יותר מססק פברגאס (55 בישולים) ואחריו צמודים רוני ואדן הזאר (54 בישולים) כשהבלגי שני ביצירת מצבים. ומה עם האלופה שבדרך? ג'ורדן הנדרסון הוא נציג ליברפול בטופ, השחקן שרשם הכי הרבה הופעות בעשור זה – 308 משחקי ליגה, הופעה אחת יותר מג'יימס מילנר שבמקום השני. בן פוסטר שלישי, עם 306 משחקים. את הטופ5 סוגרים סילבה (297) ודויד דה חאה.

עוד לגבי השוערים – בן פוסטר, שוער ווטפורד שעמד פרק זמן ארוך בין הקורות של ווסט ברומיץ', הוא שיאן ההצלות עם קרוב לאלף (996). דה חאה מדורג שני עם 825 הצלות. פטר צ'ך שלישי עם 763 ואחריו לוקאש פביאנסקי (738) ואסמיר בגוביץ' חמישי (714)


רוני וקיין. אחרי אגוארו בטבלת הכיבושים (ANDREW YATES/AFP via Getty Images)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי