גווארדיולה הכריז: "מנצ'סטר סיטי היא קבוצת העשור באנגליה"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מאמן האלופה: "היינו הטובים ביותר מבחינת תארים, שערים, נקודות. אנחנו מתמודדים עם המועדונים הגדולים בהיסטוריה וכבר חושבים איך להשתפר". וגם: ההשוואה לשאר הגדולות באירופה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

החודשים האחרונים העיבו על העשור הפנטסטי שלה כאשר הרימה דגל לבן במאבק האליפות מול ליברפול, אבל מנצ'סטר סיטי הייתה קבוצת העשור בפרמיירליג. המספרים בהחלט תומכים באלופה הנוכחית שזכתה בתואר ארבע פעמים, יותר מכל אחת אחרת, אך למאמן הקבוצה, פפ גווארדיולה, היה חשוב לומר זאת.

פפ אמר: "המועדון הזה היה הטוב ביותר בעשור האחרון. מבחינת הנקודות, מבחינת השערים, התארים בהם זכינו. אני רוצה לברך את מנצ'סטר סיטי על כך. אנחנו מנתחים בכל יום את מה שקורה, צעד אחר צעד, אבל כעת יש לנו נקודת מבט נוספת, פרספקטיבה של עשור. האנשים מאבו דאבי הגיעו לכאן, השתלטו על המועדון וקנו שחקנים מעולים, צוות חזק. אני חושב שעשינו את זה בצורה מדהימה". הסיטיזנס זכו ב-13 תארים בסה"כ בעשור האחרון, יותר מהיריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד ומאתלטיקו מדריד כאשר פריז סן ז'רמן וברצלונה (23 תארים), באיירן מינכן (20 תארים) ריאל מדריד (17 תארים) ויובנטוס (16 תארים) מקדימות אותה.

התחרות הקשה: "אנחנו מתמודדים עם 'פילים ענקיים' כאן באנגליה, המועדונים הגדולים בהיסטוריה, ובעשור האחרון היינו חלק מזה, עשינו עבודה מדהימה. המועדונים הגדולים באנגליה תמיד מסתכלים קדימה. אנחנו הולכים לנסות לנתח, לתקן ולצמוח לא רק מבחינת הסגל אלא איך נוכל להשתדרג כמועדון".

ב-2018/19 זכתה סיטי בכל התארים המקומיים – אליפות עם 98 נקודות, גביע המדינה לאחר ניצחון מוחץ בגמר וכן במגן הקהילה ובגביע הליגה לאחר שני ניצחונות על צ'לסי. פפ סיכם את השנה האחרונה: "אנשים שואלים 'איך הייתה 2019'. עכשיו אנשים חושבים שהיא אסון, אבל זכינו בארבה תארים. בחלק מהמשחקים האחרונים של העונה נאבקנו והיה לנו קשה, אך זו הייתה שנה מדהימה".

סיטי, שמדורגת רק במקום השלישי בטבלה, תארח הערב את אברטון (19:20, שידור ישיר בספורט1), אבל המבחן הגדול שלה יגיע בחודש פברואר כאשר תפגוש את ריאל מדריד של זינדין זידאן בשמינית גמר ליגת האלופות. הספרדי, שלא זכה בגביע עם האזניים הגדולות מאז 2011, יודע שצמד המשחקים האלה קריטיים עבור המועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי