ליברפול השלימה שנה בלי הפסד ליגה: "אנחנו לא חוגגים"

רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה
רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

אלופת אירופה שברה את שיא המסירות בפרמיירליג ב-0:2 על שפילד וציינה 365 ימים להפסד האחרון, אך קלופ בשלו: "רוצים ללכת לישון". וגם: אלכסנדר ארנולד ורוברטסון מובילים מהפכה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בדיוק היום (שישי) לפני שנה רשמה ליברפול את הפסד הליגה האחרון שלה. זה היה במשחק חוץ נגד מנצ'סטר סיטי, שגברה 1:2 על מי שמספר חודשים לאחר מכן הפכה לאלופת אירופה ואחרי שאתמול רשמה ניצחון נוסף, 0:2 על שפילד יונייטד, ושמרה על פער 13 הנקודות בפסגה – ועוד יש לה משחק חסר להשלים בסוף החודש נגד ווסטהאם  – בהחלט ניתן לומר שזו גם מי שהולכת ומתקרבת בצעדי ענק להיות האלופה החדשה.

זה אולי לא היה המשחק הכי מבריק של ליברפול, אבל מוליכת הפרמיירליג סיפקה הצהרה בכל הנוגע לדומיננטיות שלה כשהתמסרה לא פחות מ-969 פעמים – שיא חדש בליגה הודות למספר בלתי נתפס. באנפילד היא כבר 51 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד ושמרה על שער נקי בליגה משחק חמישי ברציפות! אליסון, השוער שזכה אתמול בטקס הברזילאי המצטיין באירופה, רשם את הופעת הליגה ה-50 שלו ולא ספג בפעם ה-26, כשרק פפה ריינה (28 פעמים) ופטר צ'ך (33) שמרו על יותר שערים נקיים ב-50 הופעות הבכורה.

בסיום אמר המנג'ר יורגן קלופ: "אני ראיתי משחק כדורגל מצוין, שיודעת בדיוק איך היא צריכה לשחק מול יריבה כמו שפילד ואני חושב שאנחנו אולי הקבוצה היחידה שלא נתנה לשפילד לעשות את מה שהיא יודעת – השחקנים לא נתנו להם לקחת כלום מהמשחק. התמסרנו היטב, שברנו את קווי ההגנה, עמדנו יוצא מן הכלל על הדשא. אנחנו יודעים שעוד יש לנו לאן מקום לשיפור וממש לא אכפת לי שלא הפסדנו שנה וגם בחדר ההלבשה לא חגגנו את זה. זו תקופה עמוסה, גם עכשיו אחרי ניצחון אף אחד לא רוצה לצאת לחגוג ולשתות, אלא ללכת לישון. הדרך בה שיחקנו היום בהחלט שימחה אותי, בכל הכנות".


סלאח ומאנה. שנה שלמה בלי הפסד ליגה (Clive Brunskill/Getty Images)

המגן הימני טרנט אלכסנדר ארנולד אמנם לא הצליח לבשל או לכבוש הפעם, דווקא אנדרי רוברטסון שמשחק על אגף שמאל היה מי שבישל את השער הראשון למוחמד סלאח, אבל בסיום המשחק הוא סיפר על העובדה שליברפול מחזיקה אולי בשני המגנים הטובים בעולם: "אנחנו מאוד תחרותיים, אפילו בינינו אנחנו מתחרים מי מצליח לבשל יותר שערים".

באולפן על תקן פרשן ישב שחקן העבר ג'יימי קראגר, שכהרגלו עקץ את גארי נוויל כשאמר לאלכסנדר ארנולד ש"אף אחד לא חולם להיות מגן ימני", אבל האחרון השיב: "שנינו רוצים לשנות את זה, את הדעה על מה שחושבים על עמדת המגן. זה נכון שבעבר אמרו את זה, אבל עכשיו אנחנו רוצים לשנות את זה ושיחשבו אחרת על עמדת המגן". לארנולד יש העונה לא פחות מ-10 בישולים ב-29 משחקים בכל המסגרות, בהחלט מספרים שעשויים לגרום למהפכה בתפקוד המגנים בכדורגל המודרני.

בחימום לפני המשחק נפצע נאבי קייטה שנאלץ לנטוש את כר הדשא ובמקומו עלה ג'יימס מילנר, אבל רק לאחר המשחק התברר כי הקשר נפגע במפשעה ולכל הפחות ייעדר בימים הקרובים, כך שלא יעמוד לרשות יורגן קלופ בדרבי נגד אברטון ביום ראשון במסגרת הגביע האנגלי (החל מ-17:55 בספורט1). קלופ נשאל כיצד נפצע הקשר והשיב: "אני לא יודע, לדעתי זה קרה לו בבעיטה האחרונה בחימום. הוא הרגיש משהו וירד לחדר ההלבשה. זה לא נעים, אבל זה קורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי