רמז לעתיד? פפ: "אני מתגעגע למשחקי הקלאסיקו, בארסה בבעיה אם מסי יעזוב"

פפ גווארדיולה, כריסטיאנו רונאלדו
פפ גווארדיולה, כריסטיאנו רונאלדו | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

מאמן סיטי סיפק ראיון נדיר: "זה תמיד היה משחק המאה". על ליגת האלופות: "זה לא סוף העולם אם לא נזכה בתואר העונה, זה יקרה בעתיד". וגם: השחקנים הגדולים ביותר והתבטאות נדירה על יכולתו כשחקן

(גודל טקסט)

זו העונה הקשה ביותר בקריירה של פפ גווארדיולה כמאמן. מנצ'סטר סיטי איבדה מזמן סיכוי לאליפות וצמד המשחקים נגד ריאל מדריד בשמינית הגמר ייקבעו האם 2019-20 תוכתר לכישלון. בינתיים הוא מצא זמן להעניק ראיון ליוטיובר הספרדי די.ג'י מריו בו הוא סקר את הקריירה שלו ככדורגלן וגם הצהיר שהוא מתגעגע למשחקי הקלאסיקו.

על היכולת שלו כשחקן:  "בגיל 23-24 הייתי טוב יותר. הייתי קשר לא מגוון. לא הייתה לי יכולת בעיטה, לא יכולתי לכדרר, משחק האוויר שלי היה גרוע, לא הייתי מהיר. שרדתי בזכות הדרך בה ברצלנוה שיחקה. אני רואה את הכדורגל מאותה התקופה ומשווה אותו לעכשיו. אם הייתי משחק היום אז הייתי בדיחה. השחקנים היו מוכנים יותר. הטכנולוגיה, האימונים ועוד".

ליגת האלופות: "בעבר הלא כל כך רחוק המטרה של סיטי הייתה לשרוד. היא עשתה קפיצת דרך ענקית עם ארבע זכיות באליפות בעשור. ברור שאנשים מבקשים שנזכה בליגת האלופות. ואם לא נצליח העונה אז נעשה את זה בשנה הבאה, ואם לא אז לאחר מכן תהיה הזדמנות נוספת. זה לא סוף העולם אם לא נזכה באליפות ובליגת האליפות העונה".


פפ גווארדיולה מודח בליגת האלופות אשתקד (AFP)

משחקי הקלאסיקו: "אני מתגעגע למשחקים האלה, זה תמיד היה משחק המאה. הניצחון 2:6 על ריאל מדריד? זכינו באליפות באותו משחק, גם אם לא מתמטית. ידענו שאם היינו מפסידים את המשחק – זה היה עלול להיות קשה מאוד, זה היה יום נהדר".

ריאל מדריד בלי כריסטיאנו רונאלדו: "זה היה בלתי נמנע מה שקרה לקבוצה, הוא ומסי כל כך חשובים, כשמסי יעזוב את בארסה גם היא תצטרך להסתגל למצב חדש בלי 40-50 שערים בעונה. אדן הזאר? אם הוא לא משחק טוב אז משהו קורה, זה משפיע. ממה שראינו באנגליה הוא שחקן ברמה עולמית ללא ספק, אך גם הוא זקוק לזמן הסתגלות".

מדוע ברצלונה לא זוכה בליגת האלופות: "זה מאוד פשוט – יש עוד קבוצות גדולות, גם להן יש מאמני על ושחקנים טובים. אולי אלה שחושבים שברצלונה צריכה לזכות בליגתה אלופות בכל עונה לא באמת 'יוצאים החוצה' ומסתכלים סביב. 180 דקות זו התמודדות מסובכת מאוד, אסור ששום דבר ישתבש, וזה מה שקרה לברצלונה, אבל היא שוב תחזור לגמר ותזכה בגביע". על אנסו פאטי: "ארנסטו ואלוורדה אמר לי שהוא שחקן טוב מאוד".


עם ליאו מסי (Gettyimages)

השחקנים הגדולים ביותר: "לא ראיתי שחקן כמו רונאלדו נזאריו כשהגיע אלינו, העונה שלו בברצלונה הייתה עונה מדהימה, הוא לא שיחק ככה לא באינטר ולא בריאל מדריד. ואז ראיתי את רונאלדיניו וחשבתי גם 'לא היה כמוהו'. ואז הגיע ליאו מסי".

התבוסה הקשה ביותר שלו: "ההפסד 4:0 לריאל מדריד, עם באיירן מינכן (גומלין חצי גמר ליגת האלופות בעונת 2013/14).  עשיתי דברים לא נכונים, הרגשתי אשם. לא יכולתי לשחק ככה כפי ששיחקנו נגד אותה ריאל שהייתה קבוצה נהדרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי