ליברפול מנפצת שיאים, מאנה: "המטרה תמיד הייתה לזכות באליפות"

ג'ורדן הנדרסון, סאדיו מאנה
ג'ורדן הנדרסון, סאדיו מאנה | Catherine Ivill/Getty Images

כוכב ליברפול, שכבש את שער הניצחון בנוריץ', לא חשש לצאת בהצרה. קלופ התייחס להרחקת מנצ'סטר סיטי: "הייתי בהלם, עצוב לי בשביל גווארדיולה והשחקנים שלא עשו כלום". וגם: הרצף הבלתי ייאמן וכיצד קלופ עקף את פפ

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בסך הכל אמצע חודש פברואר, עוד שלושה חודשים נותרו עד סיום עונת הפרמיירליג, ובאמת שאי אפשר שלא לכתוב במפורש שליברפול תזכה באליפות הראשונה שלה מזה 30 שנה. לפחות עד שמנצ'סטר סיטי תשלים את המחזור ה-26 במשחק נגד ווסטהאם, ליורגן קלופ ושחקניו יתרון היסטורי של 25 נקודות בפסגה, הם למעשה השיגו 103 מתוך 105 הנקודות האחרונות בליגה (!) ובמצב הנוכחי הם זקוקים לחמישה ניצחונות בלבד כדי להבטיח את האליפות.

ליברפול שבה אתמול מפגרת חורף של שבועיים והתקשתה מול נועלת הטבלה נוריץ', אך לקלופ הייתה את הפריבילגיה להעלות מהספסל את סאדיו מאנה ששב מפציעה והסנגלי היה מי שהכריע את ההתמודדות כשקבע 0:1 עם שערו ה-100 באנגליה, 25 השערים הראשונים שלו עוד היו במדי סאות'המפטון אליה הגיע ב-2016.

מה שמדהים הוא שליברפול נמצאת בעיצומה של ריצה בת 43 משחקים ללא הפסד – רק ארבע קבוצות בהיסטוריית חמש הליגות הבכירות ייצרו רצף ארוך יותר, הטובה ביותר הייתה מילאן שמ-1991 ועד 1993 נעצרה רק אחרי 58 משחקים ללא הפסד, באנגליה השיא שייך לארסנל שב-2003/04 הפסידה אחרי 49 משחקים. מה שכן, לנצח 25 משחקים מתוך 26 זהו המאזן הטוב בהיסטוריית חמש הליגות הבכירות ובכך עקפה ליברפול את באיירן מינכן של פפ גווארדיולה שבעונת 2013/14 ניצחה 24 וסיימה בשתי תוצאות תיקו.

"זה עוזר כשיש לך על הספסל שחקנים כל כך איכותיים להכניס", אמר יורגן קלופ על הכנסת מאנה. סאדיו יכול היה לפתוח בהרכב, אבל יש לנו משחק נגד אתלטיקו ביום שלישי בליגת האלופות וזה בדרך כלל שיקול שאני לא עושה, אבל גם הוא וגם פאביניו שבו מפציעות ולא חשבתי שהם צריכים לשחק פעמיים (בשלושה ימים). זה היה מושלם עבור סאדיו לקבל דקות".


קלופ על כר הדשא (Catherine Ivill/Getty Images)


על הרחקת מנצ'סטר סיטי מליגת האלופות
: "אם להיות כן, חבל לי על פפ גווארדיולה והשחקנים שלו. הם בטוח לא אשמים במצב ולא עשו שום דבר רע, הם רק שיחקו כדורגל יוצא מן הכלל. בכל מקום שפפ היה בו, הוא שיפר את רמת הכדורגל בליגה. ועם זאת, צריך לדעת לכבד חוקים – אין לי מושג אם מנצ'סטר סיטי עברה עליהם או שלא, אבל אופ"א חושבת שכן ונראה מה יקרה. בהתחלה כששמעתי על כך נכנסתי להלם ואני בטוח שאלה רגעים קשים עבור מנצ'סטר סיטי. אני מאוד מעריך את מה שעשו מנצ'סטר סיטי וגווארדיולה לאורך השנים וזה לא משהו שיסתיים כעת, אני גם בטוח שהם יערערו על ההחלטה".

סאדיו מאנה, כובש שער הניצחון ששב מהיעדרות בת כשלושה שבועות (שני משחקי ליגה), סיכם: "מתחילת העונה המטרה שלנו הייתה לזכות באליפות ואנחנו עומדים בה היטב. אני חושב שאנחנו מסוגלים…נעשה את הכל כדי להמשיך באותה הדרך", אמר הסנגלי שעם סיום המשפט ניגש אליו הקפטן ג'ורדן הנדרסון כדי למנוע מהכוכב לצאת בהצהרות נוספות.

לעיתונאים אמר הנדרסון על שיחתו עם מאנה: "אתם משתעממים ממני כי אני אומר את זה שוב ושוב, אבל אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק. יש לנו כבר משחק בליגת האלופות באמצע השבוע ועלינו להתאושש עד אז ולהמשיך לעשות את מה שעשינו כל העונה".


מאנה מכריע את ההתמודדות (Julian Finney/Getty Images)


כוכבי ליברפול מתקשים להימנע מלהזכיר את האליפות שבדרך (Julian Finney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי