צ'לסי מרגישה שנשדדה: "אדום שהגיע למגווייר היה משנה את הכל"

ססאר אספיליקווטה
ססאר אספיליקווטה | Mike Hewitt/Getty Images

אחרי ששופטי המסך בחרו שלא להרחיק את בלם מנצ'סטר יונייטד, פסלו שער לזומה וגם זיהו נבדל של ז'ירו, טען המנג'ר פרנק למפארד אחרי ה-2:0: "ראיתי את המקרים שוב, זה לא ברור". אספיליקווטה: "נדחפתי בעצמי"

(גודל טקסט)

כשבסוף השבוע הודיעה אופ"א על השעיית מנצ'סטר סיטי לשנתיים הבאות מליגת האלופות, אחת הקבוצות שבוודאי קיבלה את הבשורה בחשש היא צ'לסי. כל עוד לא תצליח האלופה המכהנת להפוך את ההחלטה, המשמעות היא שגם המקום החמישי בפרמיירליג יעניק מקום במפעל היוקרתי.

למעשה, זה פתח חלון הזדמנויות גם לקבוצות כמו וולבס, שפילד, ארסנל ואברטון שכעת נכנסו לתמונה והלחץ על הבלוז כתוצאה מהדבר רק יכול לעשות. ואתמול (שני), במשחק בית קריטי מול קבוצה נוספת שנמצאת במאבק, מנצ'סטר יונייטד, היא סיבכה את עצמה עוד יותר.

צ'לסי הפסידה 2:0 ואמנם היא עדיין במקום הרביעי, אבל הפער מטוטנהאם החמישית עומד על נקודה אחת בלבד ואפילו מארסנל ומברנלי שבמקום העשירי היא במרחק של שבע נקודות בסך הכל, והיא עוד תפגוש את מרבית הקבוצות הללו בהמשך העונה, כולל את טוטנהאם לדרבי ענק שייערך בשבת הקרובה בסטמפורד ברידג'.


השדים האדומים חוגגים בלונדון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

בסיום המשחק נשמעו טענות קשות בלונדון, לאחר שבמהלך 90 הדקות ה-VAR תיסכל את הבלוז שוב ושוב. זה החל בכרטיס אדום להארי מגווייר שלא נשלף בהחלטה גבולית ובמחצית השנייה נפסלו לקבוצה שני שערים בחסות הטכנולוגיה. הפרשנים בממלכה, ביניהם שחקני העבר רוי קין וג'יימי קראגר, טענו שהיה מזם גדול מאוד לבלם השדים האדומים שחמק מעונש.

המנג'ר פרנק למפארד אמר על תקרית מגווייר-באטשואי שהתרחשה ממש מול עיניו: "ראיתי את זה שוב. ה-VAR צופה בכל ופשוט לא הבינו נכון את מה שקרה. למגווייר הגיע כרטיס אדום, זה ברור ומובן שזה היה משנה את כל המשחק".

מגווייר, אגב, התנצל על התקרית, אך גם טען: "אני יודע שתפסתי אותו והוא נפל עליי, אז באופן טבעי ניסיתי לעצור את הנפילה שלו עם הרגל. לא בעטתי בו ובטח שלא הייתה כוונה לפגוע. אני חושב שהשופט קיבל את ההחלטה הנכונה, אבל אני מתנצל בפני מיצ'י. שמח שהשופט ראה את ההיגיון שבדבר".


בנושא השער של קורט זומה שנפסל בטענה לדחיפה של ססאר אספיליקווטה על ברנדון וויליאמס, אמר המנג'ר: "אספיליקווטה נדחף בעצמו מאחורה. זה לא מהלך ברור או ודאי".

אספיליקווטה הוסיף על ההחלטה: "ברור שדחפתי את וויליאמס, אבל נדחפתי בעצמי עוד קודם. השופט היה צריך לפחות ללכת לצפות באירוע על המסך – זה היה לוקח לו עוד 30 שניות. השופט על המגרש צריך לקבל את החלטות כאלה. לא רציתי לדחוף אותו, אלא לרוץ לפינה. אני גם לא אומר שזה שפרד דחף אותי אומר שהגיע לנו פנדל, אבל הדחיפה שלי נבעה מדחיפה אחרת".


אספיליקווטה לא מאמין שהשער נפסל (Mike Hewitt/Getty Images)

גם בדקה ה-77 שיפוט המסך עלה לצ'לסי ביוקר, כאשר שער של אוליבייה ז'ירו נתפס לאחר שהצרפתי – שזכה לדקות נדירות בשל פציעת תמי אברהם – כבש מנבדל קטנטן. "אם האצבע שלו הייתה בנבדל, זה המצב גם אם אנחנו לא אוהבים זה", אמר למפארד.

על המשחק אמר המנג'ר: "אפשר לראות את הבעיות שיש לנו. אם אתה לא מבקיע, אתה לא יכול לנצח משחק כדורגל. גם אם אתה לא מרגיש שאתה יכול להבקיע, זה קשה לנצח. אני מתנצל אם אני נשמע כמו תקליט שבור ושזה מה שאוהדי צ'לסי שומעים כל הזמן".

צ'לסי הפכה בכך לקבוצה השנייה בפרמיירליג ששני שערים שלה נפסלים על ידי ה-VAR, לאחר שהדבר קרה לשפילד יונייטד נגד ברייטון בדצמבר. זהו גם היה הפסד הבית השביעי של צ'לסי העונה בכל המסרות, השוו בכך את המאזן השלילי מעונת 1994/95 והעונה עוד בעיצומה. יונייטד, מנגד, השלימה דאבל על צ'לסי לראשונה מאז 1964/65.


המסך בסטמפורד ברידג' לאחר שער השוויון (Mike Hewitt/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי