צפו: דה בריינה להט ב-0:2 על ווסטהאם, אוהדי סיטי מחו נגד אופ"א

קווין דה בריינה, רודרי
קווין דה בריינה, רודרי | ANTHONY DEVLIN / Contributor

הבלגי בישל לרודרי (30) והכפיל בעצמו (62) לאחר שיתוף פעולה נהדר בינו לבין ברנרדו סילבה. הקהל שכן הגיע לאיתיחאד הניף שלטים נגד הארגון שהרחיק את המועדון מליגת האלופות. דויד סילבה הוחלף בשל פציעה

(גודל טקסט)

לראשונה מאז העונש הכבד שספגה מאופ"א, מנצ'סטר סיטי עלתה הערב (רביעי) אל כר הדשא וגברה בקלילות 0:2 על ווסטהאם במשחק השלמה חד צדדי לחלוטין שנעל את המחזור ה-26 בפרמיירליג. האלופה פתחה פער של ארבע נקודות מלסטר השלישית, אצלה היא תתארח במחזור הבא (שבת החל מ-19:15, ספורט1). מעבר למאבק על המקום השני, המשחק מול השועלים יהווה חזרה גנרלית לקראת ההתמודדות המסקרנת בשמינית גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברבנאו, שתיערך ארבעה ימים לאחר מכן (רביעי ב-22:00).

סיטי נאלצה להסתדר ללא ראחים סטרלינג שנעדר בגין צבירת חמישה כרטיסים צהובים, כשפפ גווארדיולה פתח בחלק הקדמי עם ברנרדו סילבה, סרחיו אגוארו וגבריאל ז'סוס. במרכז ההגנה עלה הספרדי איימריק לאפורט, שחזר כבר מול שפילד יונייטד לפני כחודש אך לא שותף בשלושת המשחקים האחרונים ורשם את הופעת הליגה השישית שלו העונה בסך הכל זכר לפציעה קשה בברכו ממנה סבל. שחקן נוסף שקיבל את הקרדיט לאחר היעדרות בת חודש הוא בנג'מין מנדי.

ככל הנראה בשל הפער הגדול מליברפול, רבים מאוהדי מנצ'סטר סיטי בחרו שלא להגיע לאצטדיון ואלו שכן נכחו באיתיחאד הניפו שלטים עליהם נכתב "אופ"א מאפיה" והביעו את מחאתם נגד הארגון שכאמור הרחיק את הקבוצה מליגת האלופות. המשחק נפתח בלחץ כבד של האלופה, שהרבתה להחמיץ ועלתה ליתרון רק בדקה ה-30 לאחר שכדור קרן מדוד של קווין דה בריינה נחת על ראשו של רודרי שהמשיך בנגיחה לרשת. בישול מספר 16 העונה בפרמיירליג לבלגי, שעשוי לשבור את שיאו האישי שעומד על 20 אסיסטים בעונה אחת כשנותרו עוד 12 מחזורים לסיום העונה.


שחקני מנצ'סטר סיטי מודים לדה בריינה על עוד בישול (Gettyimages)

החגיגה בעיצומה (Gettyimages)

הרגע המרגש של המשחק נרשם בדקה ה-60, כשפבלו סבאלטה בן ה-35 עלה מספסל ווסטהאם וזכה לתשואות מאוהדי מנצ'סטר סיטי, הקבוצה במדיה שיחק המגן במשך תשע שנים. המארחת לא התחשבה באקס ושתי דקות מאוחר יותר היא כבשה את השני, כששיתוף פעולה מושלם בין ברנרדו סילבה לדה בריינה הסתיים עם בעיטה חדה מתוך הרחבה של הפנומן הבלגי, שמעורב ישירות ב-24 שערי ליגה העונה (שמונה שערים ו-16 בישולים), לפחות שלושה יותר מכל שחקן אחר בפרמיירליג. הבשורה המדאיגה הגיעה בדקה ה-85, כשדויד סילבה נפגע והוחלף על ידי פיל פודן ובמועדון יקוו שלא מדובר בפציעה חמורה.

ווסטהאם, ששקועה מתחת לקו האדום עם  24 נקודות, רשמה משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון, כשבתשעת המחזורים האחרונים היא ניצחה רק פעם אחת. למרות המאזן העגום, הפטישים רחוקים רק נקודת מאסטון וילה שניצבת במקום ה-17, אך הפער עלול לצמוח כי במחזור הבא מצפה להם משימה כמעט בלתי אפשרית בדמות משחקי בית מול ליברפול (שני החל מ-21:50, ישיר בספורט2). ג'רוד באוון, שהגיע מהאל סיטי, רשם הופעת בכורה בשורות הקבוצה של דייוויד מויס כשעלה מהספסל בדקה ה-80.


אוהדי מנצ'סטר סיטי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי