צפו בתקציר: אובמיאנג כבש צמד, 2:3 נפלא לארסנל על אברטון

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | Catherine Ivill/Getty Images

קאלברט לואין העלה את האורחת ליתרון בדקה הראשונה, אבל אנקייטה הצעיר השווה במהרה והגבוני השתווה לווארדי בטבלת מלך השערים, כשבין לבין רישארליסון איזן זמנית. התותחנים עקפו את החבורה של אנצ'לוטי בטבלה

קבוצות: ארסנל אברטון
(גודל טקסט)

שלושת משחקי יום ראשון במסגרת המחזור ה-27 בפרמיירליג והם בהחלט סיפקו את הסחורה. אחרי שמנצ'סטר יונייטד הביסה 0:3 את ווטפורד ו-וולבס ניצחה בתוצאה זהה את נועלת הטבלה נוריץ', באצטדיון האמירויות בלונדון זכינו למשחק הפכפך עם התקפות מצד לצד, בסופו ארסנל נחלצה מפיגור והפכה ל-2:3 ששומר עבורה על הסיכוי להגיע בעונה הבאה לליגת האלופות.

שלושה ימים אחרי ה-0:1 על אולימפיאקוס בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, מיקל ארטטה השיב להרכב את הקטור ביירין ומסוט אוזיל ולספסל חזר אלכסנדר לקאזט, אבל המנג'ר מצא את עצמו בבעיה אחרי כחצי דקה בלבד, בעקבות שערו של דומיניק קאלברט לואין שבחצי מספרת הכניע את ברנד לנו, מהלך ששופטי המסך החליטו שהינו חוקי ובוודאי יגרום לדיון בנושא ביממה הקרובה בממלכה.

אמרי הגיב בדקה ה-18 עם חילוף כפוי, כשמהספסל עלה בקאיו סאקה הצעיר במקומו של סיאד קולשינאיץ' שנפצע, וזה השתלם לו כעבור תשע דקות – אז סאקה הגביה נהדר מאגף שמאל וצעיר אחר של התותחנים, אדוארד אנקייטה בן ה-20 ששב מהשאלה ללידס בינואר, כבש שער בפרמיירליג מאז מאי 2019. עבור סאקה היה זה בישול עשירי העונה בכל המסגרות.


קאלברט לואין. ה-VAR חשב שאין כאן עבירה (Catherine Ivill/Getty Images)

הקצב האדיר נמשך ובדקה ה-33 היה זה דויד לואיז, מי שעליו הבקיע קאלברט לואין, שהציב את פייר אמריק אובמיאנג באחד על אחד מול פיקפורד ומשם הדרך של הכדור לרשת הייתה מאוד קצרה וכוכב ארסנל העלה את מאזנו ל-17 שערים העונה בליגה. זה ממש לא היה הסוף, כי עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-49 ליתר דיוק, ערבובייה ברחבה הסתיימה בדחיקה של רישארליסון הברזילאי והקבוצות ירדו למחצית ב-2:2. עבור כוכב אברטון היה זה שערו ה-10 העונה בליגה והוא השחקן הראשון במועדון שכובש בשתי עונות רצופות מספר דו ספרתי של שערים מאז רומלו לוקאקו שעזב בקיץ 2017.

וכמו במחצית הראשונה, גם השנייה נפתחה עם שער תוך שניות בלבד. הפעם הייתה זו ארסנל שעלתה ליתרון, כשהפעם אובמיאנג כבש עם הראש אחרי הגבהה מדויקת של ניקולא פפה מאגף ימין ובזכות השער הזה הוא השתווה לג'יימי וארדי בטבלת מלך שערי הליגה, עם 17 שערים כל אחד.


אובמיאנג מסובב לפינה של פיקפורד (Catherine Ivill/Getty Images)

דווקא מרגע זה ואילך נרגעו מעט התותחנים ודווקא אברטון הייתה קרובה לשוויון נוסף, אבל קאלברט לואין ממטרים ספורים סחט הצלה אדירה מלנו. עם זאת, בדקה ה-87 ג'ורדן פיקפורד מסר להתקפת ארסנל ואנקייטה היה חייב להבקיע, אבל סובב את הכדור למשקוף ובסיום 2:3 לארסנל, שבזכות הניצחון עקפה את אברטון והיא במקום התשיעי עם 37 נקודות, רחוקה רק ארבע נקודות ממנצ'סטר יונייטד שבמקום החמישי. אברטון של קרלו אנצ'לוטי במקום ה-11 עם 36 נקודות.


רישארליסון. שער נוסף של כוכב אברטון לא הספיק (Catherine Ivill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי