קלופ: "לא ראיתי את ההפסד מגיע", ארסנל עקצה

יורגן קלופ, אנדי רוברטסון
יורגן קלופ, אנדי רוברטסון | JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images

המאמן הגרמני היה כאב את ה-3:0 המדהים לווטפורד, שהרס את החלום לסיים עונה ללא הפסדים: "לא יסתכלו בעוד 500 שנה על ההיסטוריה ויגידו 'ליברפול כמעט עשתה את זה'". תחושת הקלה אצל התותחנים

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ווטפורד הדהימה אתמול (שבת) את אנגליה כשהכניעה את ליברפול, שהפסידה לראשונה בליגה אחרי יותר משנה. זו לא הייתה עקיצה עם שער במצב נייח או במתפרצת קטלנית, אלא 0:3 חד, חלק ומוצדק לחלוטין, שהוריד לקרקע את הקבוצה של יורגן קלופ, אשר איבדה את התקוות להשתוות לארסנל – היחידה אי פעם בפרמיירליג שסיימה עונה שלמה ללא הפסדים ב-2003/2004. 

אחרי שאיבדו רק שתי נקודות כל העונה, המייטי רדס נעצרו אחרי 44 משחקי ליגה ללא הפסד, כשהם רחוקים רק חמישה מהשיא של התותחנים, אבל הדבר כמובן לא פוגע בהם ב"מאבק" על התואר, שהוא כבר מזמן לא מאבק. הפער ממנצ'סטר סיטי השנייה עדיין עומד על 22 נקודות, והתכולים יוכלו לצמצמו ל-19. עם זאת, ניצחון אתמול היה שובר את שיא הניצחונות הרצופים אי פעם של הליגה האנגלית, אותו עשו הסיטיזנס ב-2017/2018 וכעת שתי הקבוצות עומדות על 18 בדפי ההיסטוריה.

ארסנל ככל הנראה הרגישה תחושת הקלה גדולה לאחר שראתה את השיא שלה בסכנה לאורך כל העונה הזו. בסיום המשחק בחשבון הטוויטר הרשמי של התותחנים עקצו את ליברפול עם ציוץ בו נרשם: "פיו", כמעין קול אנחה.

קלופ נשאל בסיום המשחק האם הוא ראה את ההפסד מגיע אחרי שהקבוצה הפסידה גם לאתלטיקו מדריד בליגת האלופות והיה חד כהרגלו: "אנשים אומרים שהם ראו את זה בא. ברכות, אני לא ראיתי את זה מגיע. אנחנו לא יכולים להיות הקבוצה הטובה ביותר אי פעם בפרמיירליג כי פשוט לא היינו מספיק טובים במשחק הזה. אולי בעתיד נוכל לקבוע שיא נוסף".

"היה ברור שנפסיד בשלב מסוים, וזה קרה", המשיך המאמן הגרמני. "אני מעדיף להפסיד במשחק שלא שיחקנו בו טוב מאשר להפסיד כשאתה מציג את היכולת הטובה שלך ואז קשה להסביר את זה. אנחנו יכול לדבר על זה עוד המון. לא היינו מספיק טובים, זה פשוט. ווטפורד עשתה בדיוק את מה שרצתה לעשות".

לבסוף סיכם קלופ: "אני לא מוטרד מכך שלא נסיים את העונה ללא הפסדים, כי אני לא חושב שאתה יכול לשבור שיאים אם אתה רוצה לשבור שיאים. אתה שובר שיאים כשאתה ממוקד ב-100% בכל צעד שאתה צריך לעשות. לא יסתכלו בעוד 500 שנה על ההיסטוריה ויגידו 'ליברפול כמעט עשתה את זה'. אני רואה בזה את הצד החיובי, כי מעכשיו נוכל שוב לשחק בחופשיות. אנחנו לא מרגישים שזה האסון הכי גדול בעולם הכדורגל, אבל אנחנו מרגישים את התבוסה. אנחנו צריכים להישאר על המסלול, כי מה שהשחקנים עשו עד עכשיו היה יוצא דופן".


שחקני ליברפול בהלם (JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images)

מי שספג ביקורת קשה בתקשורת בממלכה הוא הבלם דיאן לוברן, שהחליף את ג'ו גומס הפצוע וסיפק הופעה לא ממש טובה, בלשון המעטה, כשלא הצליח להיאבק עם הכוח והעקשנות של חלוץ ווטפורד, טרוי דיני.

גם וירג'יל ואן דייק, מעוז ההגנה, רשם משחק חלש בצורה לא אופיינית ואמר בסיום המשחק כשנשאל על כך שהגנת הקבוצה פחות טובה במשחקים האחרונים: "אני לא מסכים עם זה. ב-2:3 נגד ווסטהאם קיבלנו שער אחד ממצב נייח ואתמול היינו צריכים להיות טובים יותר, זה ברור. אם מסתכלים על כל העונה היינו טובים בהגנה ושמרנו הכי הרבה פעמים בליגה על שער נקי, אבל אנחנו לא מתחמקים מזה – לא מקובל שנפסיד 3:0 בצורה כזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי