"קיים קונצנזוס על כך שהשלמת העונה היא הדבר הנכון לעשות"

אנגוס קיניאר
אנגוס קיניאר | טוויטר

מנכ"ל לידס, שהייתה בדרכה לעלות לפרמיירליג לפני השבתת הכדורגל האנגלי, אופטימי לקראת ישיבת ההתאחדות ביום רביעי. על משחקים ללא קהל: "עדיף מאשר לא לסיים את הליגה"

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)

כפי שקורה בעולם הספורט כולו, גם הליגה האנגלית סוערת בעקבות וירוס הקורונה שמעורר סימני שאלה גדולים באשר להכרעת האלופה והיורדות במקרה שלא יתאפשר לקיים את המשחקים שנותרו עד לסיום העונה, דבר שיצר מחלוקת גדולה בין מועדוני הפרמיירליג. מי שהתבטא בנושא היום (שני) הוא אנגוס קיניאר, מנכ"ל לידס יונייטד, שמוליכה את טבלת הצ'מפיונשיפ ומועמדת בכירה לעלות לדרג הבכיר בעונה הבאה.

על אף שנציג מאחד ממועדוני הפרמיירליג העריך בשבוע שעבר כי ישנו "סיכוי של 75% אחוזים שהעונה לא תושלם", דבר שיפגע מאוד בלידס, קיניאר טען בפני "סקיי ספורטס" שבעיניו דווקא קיים קונצנזוס סביב ההנחה שהשלמת העונה היא ההחלטה הנכונה. "מנקודת המבט שלנו, אנחנו חושבים שזה חיוני להשלים את העונה. אני חושב שיש תחושה גוברת בקרב משפחת הכדורגל שזה הדבר הנכון לעשות. קשה להעריך זמנים וכרגע זה הזמן להיות סבלניים ורגועים. לדעתי, למען היושרה של פירמידת הכדורגל, הכי נכון יהיה לסיים את הליגה".

באנגליה יודעים שהתפרצות הנגיף אפילו לא קרובה להגיע לשיאה ולכן גם במקרה של חידוש המשחקים, הסיכוי שקהל יורשה להגיע אליהם קלוש עד לא קיים. קיניאר הדגיש כי קבוצות הדרג השלישי ומטה זקוקות הרבה יותר להכנסות מכרטיסים מאשר קבוצות שתי הליגות הבכירות.

"אם האופציות הן לא לסיים את הליגה או לשחק בדלתיים סגורות, היינו מעדיפים לשחק בדלתיים סגורות אבל בסופו של דבר אני חושב שבשביל האוהדים שלנו, אנחנו חייבים להשלים את העונה. זה יהיה אידיאלי, אבל זה חייב לקרות בסיטואציה שבטוח לעשות זאת בה. מנקודת מבטו של אוהד, אני חושב שההחלטה הנכונה תהיה לנסות ולשחק בנוכחות קהל. מן הסתם שמהזווית הפיננסית, ההכנסות מכך חשובות במיוחד עבור מועדוני החלק התחתון של הפירמידה, כי זה האוויר לנשימה שלהן".

ביום רביעי תתקיים ישיבת היערכות במשרדי ההתאחדות האנגלית ואחת נוספת תהיה במשרדי הפרמיירליג יום לאחר מכן. סגנית נשיא ווסטהאם העלתה את האפשרות להכריז על סיום העונה לאלתר, דבר אשר יועיל לחלק מהקבוצות הרבה יותר מאשר לאחרות. במקרה של אי הסכמה, חייב להיות רוב של 14 קבוצות בדירקטוריון על מנת להכריע לכאן או לכאן, אבל קיניאר בטוח שנציגי המועדונים ישימו את טובת הכדורגל והפרמיירליג בפרט בראש מעייניהם, ולא את האינטרסים של הקבוצות. "בוודאי שקיימת סכנה שאנוכיות תשחק תפקיד, אבל אני מעודד מכך שרוב משפחת הכדורגל הציבה את הביטחון והבריאות בראש סדר העדיפויות".

שחקני לידס. יזכו לסיים את העונה? (Tim Goode - PA Images / Contributor)
שחקני לידס. יזכו לסיים את העונה? (Tim Goode – PA Images / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי