מיכאל באלאק נחשף: למה דחיתי את ריאל, בארסה ויונייטד

תיירי הנרי, מיכאל באלאק
תיירי הנרי, מיכאל באלאק | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

קשר העבר התראיין ל"סקיי" וסיפר על הבחירות שלו לאורך הקריירה: "באיירן הייתה בחירה טובה בזמנו, אבל הייתי כנה והבהרתי להם שבתום החוזה אעזוב". על בארסה: "הכל היה כבר סגור". וגם: חצי הגמר ההוא ב-2009

(גודל טקסט)

הוא עשה קריירה נפלאה בגרמניה ובאנגליה ונחשב לאחד הקשרים הטובים ביותר בדורו. אלא שהתארים הגדולים חמקו ממיכאל באלאק שוב ושוב ושוב. הגרמני הפסיד בגמר המונדיאל לברזיל (2002) בגמר היורו לספרד (2008) ובגמר ליגת האלופות פעמיים (2002 ו-2008). קשר העבר בן ה-43 התראיין ל"סקיי ספורטס" ושיחזר את רגעי המפתח בקריירה שלו, ובעיקר: כיצד סירב לריאל מדריד, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד שוב ושוב ושוב.

 
אחרי שנה גדולה בבאייר לברקוזן, כשהוליך את הקבוצה לגמר הצ'מפיונס, כל אירופה רדפה אחרי באלאק שסירב לבלאנקוס ובחר בבאיירן מינכן: "זה לא סוד שריאל רצו להחתים אותי כמה פעמים, גם לפני הגמר. בהמשך חשבתי על מונדיאל 2006, באיירן הייתה הקבוצה הטובה ביותר בגרמניה. ריאל הייתה משהו שתמיד חשבתי עליו וידעתי שאולי זה ייקרה בעתיד".
 
 
כמעט חתם בברצלונה: "לא הייתי מאושר בבאיירן, היו לי הרבה וויכוחים עם כבוד הנשיא. תהיתי 'במה אוכל לזכות כאן? האם הקבוצה הזו מסוגלת להשתפר ולהצליח בליגת האלופות?' הייתה לי הצעה מבארסה, זה היה קרוב מאוד וכל הפרטים כבר סוכמו ב-2004. לבסוף, באיירן התעקשה להשאיר אותי וכיבדתי את זה, אך הייתי שקוף מאוד עם המועדון ואמרתי להם שבסיום החוזה אשנה אווירה. אני לא מתחרט על מה שקרה למרות שבארסה הייתה קבוצה נפלאה. אני יותר ממאושר מההחלטות שלי".


זינדין זידאן ומיכאל באלאק (DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images)

 
 
בחר בצ'לסי על חשבון יונייטד: "הם (הקבוצה של אלכס פרגוסון) היו הראשונים שגילו עניין. אבל אם נהיה כנים – העונה שלהם הייתה לא טובה. הם הודחו משלב הבתים בליגת האלופות. לא היה קל לי להחליט היכן אשחק. צ'לסי זכתה בשתי אליפויות גדולות עם מאמן גדול כמו ז'וזה מוריניו, הם היו מועדון עם שאיפות ענק ולכן בחרתי בהם".
 
 
התקופה באנגליה: "זה הכדורגל, הפסדנו בגמר ליגת האלופות (עם אברם גרנט על הקווים ב-2007/08), זה היה קשה, היה לנו מזל רע עם ההחלקה. זו הייתה אשמתינו השחקנים שלא זכינו. המשחק נגד ברצלונה? זה היה אכזרי, היו כל כך הרבה דברים שקרו במשחק וחשבנו שהם לא הוגנים. שלטנו במשחק לחלוטין, זה היה כל כך מאכזב כי הרגשנו שאנחנו חזקים אפילו יותר מ-2008 בה הגענו לגמר. האמנו שאנחנו יכולים לזכות בתואר הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי