דייגו מראדונה בשפילד יונייטד? כך זה כמעט יצא לפועל

דייגו מראדונה במדי נאפולי
דייגו מראדונה במדי נאפולי | Bongarts/Getty Images

נשמע דמיוני, אך לא היה רחוק מלקרות: גאון הכדורגל שכיכב בבוקה ג'וניורס, ברצלונה ונאפולי כמעט הצטרף לקבוצה האנגלית בגיל 17. "הוא כבר היה מוכן לעבור, אפילו הוציאו כרטיסי טיסה". מה הפיל את העסקה?

(גודל טקסט)

דייגו מראדונה סחף מועדון צנוע כמו נאפולי לפסגת הכדורגל האיטלקי, כיכב בברצלונה מספר שנים לפני כן וגם במולדתו ארגנטינה הוא מזוהה עם אחד המועדונים הגדולים ביותר – בוקה ג'וניורס, אך בגיל 18 האיש שנחשב בעיני רבים לכדורגלן הטוב בכל הזמנים, כמעט חתם בשפילד יונייטד. כיצד אתם שואלים? העיתונאי האנגלי ג'ון לודן חשף את הסיפור בשיחה עם "The Sportsman".

לאחר שנבחרת ארגנטינה זכתה במונדיאל 1978, מספר קבוצות אנגליות שלחו נציגים במטרה לצוד את כישרונות אלופת העולם. כך, למשל, עבר אוסבלדו ארדילס, מאמן בית"ר ירושלים לשעבר, לטוטנהאם. מראדונה, שכיכב באותם ימים במדי ארחנטינוס ג'וניורס ונותר מחוץ לסגל הנבחרת למונדיאל בשל גילו הצעיר, צד את עינו של מנג'ר שפילד הארי האסלם, שהבין במה הוא נתקל והציע כ-400 אלף יורו תמורתו.

"דייגו היה מוכן ללכת, אפילו הוציאו כבר את כרטיסי הטיסה", סיפר לודן, "אבל אז הופיעה החמדנות מצד הסוכנים שלו ומספר אנשים נוספים, שדרשו עוד כסף וגרמו לעסקה ליפול. הוא היה רק בן 17, אבל כבר היה גאון. אפשר להגיד שזו הזדמנות שהלכה לאיבוד". בסופו של דבר, שפילד החתימה במקומו שחקן שהיה נגיש יותר כלכלית – אלחנדו סאבלה, שיהפוך לימים למאמן נבחרת ארגנטינה ויוביל אותה עד גמר המונדיאל ב-2014.

מראדונה עבר ב-1981 לבוקה ג'וניורס וזכה איתה באליפות היחידה שלו בארגנטינה, כאשר בהמשך, ברצלונה שילמה עליו 10 מיליון יורו. ושפילד? היא יכולה רק לתהות מה היה קורה אם דייגו היה נוחת בשורותיה.

כמעט עבר לשפילד. מראדונה מניף את גביע העולם (Gettyimages)
כמעט עבר לשפילד. מראדונה מניף את גביע העולם (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי