חמישה חילופים ובלי VAR: כך באנגליה מתכננים שייראה הכדורגל לאחר הקורונה

סרחיו אגוארו, גבריאל ז'סוס
סרחיו אגוארו, גבריאל ז'סוס | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

בממלכה רוצים לבטל את המערכת שגוזלת זמן רב ולא הוכיחה את עצמה, מעבר לסיכון הבריאותי. ובעיקר: למנוע פציעות ועומס גדול מדי על הקבוצות בלוח הזמנים הצפוף

(גודל טקסט)

 באירופה עדיין לא יודעים מתי הליגות הגדולות יחזרו והאם עונת 2019-20 אכן תושלם, אך נראה שהכדורגל יעבור שינוי עצום ביום שאחרי הקורונה. באנגליה, קבוצות הפרמיירליג כבר החלו לגבש רעיונות וקוראים לשינויים כלליים כדי לסייע בהשלמת העונה. כרגע עלו שני שינויים גדולים "לשולחן הניתוחים" מעבר לרעיון להשלמת העונות בעיר אחת ובדלתיים סגורות.

הראשון מתמקד במערכת ה-VAR שלא השתלבה בצורה חלקה בממלכה. לפי "מירור", למרות שמנהלי הפרמיירליג נחושים בדעתם להמשיך עם המערכת הזו לטווח הארוך – לכלי החדש יש מתנגדים רבים בשל הזמן הרב הנדרש לתפעלו וכן לאור העובדה שעדיין ישנן טעויות. מעבר לכך, מדובר בצוות של שלושה אנשים כולל שופט, לכל משחק, כולם בחדר קטן ולא מרווח.

מעבר לכך, באנגליה חוששים מלוח זמנים צפוף במיוחד כדי להשלים את העונה ולא לעכב מדי את פתיחת העונה הבאה 2020-21. השחקנים לא יוכלו לקחת חלק ב"קדם עונה" כפי שעושים בקיץ והחזרה המהירה לשגרה עלולה לגרום לפציעות.


מהלך בבדיקה (Laurence Griffiths/Getty Images)

לכן, הפיתרון האפשרי הוא אישור לבצע חמישה חילופים במהלך משחק (מתוך שבעה שיושבים על הספסל) ולא שלושה כמו המצב בכדורגל היום, להוציא חילוף רביעי שאפשר לבצע בזמן הארכה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי