אהבה ממבט ראשון? קלופ חושף הכל על המפגש עם סאדיו מאנה

יורגן קלופ, סאדיו מאנה
יורגן קלופ, סאדיו מאנה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מאמן ליברפול התראיין במסגרת סרט דוקומנטרי על הכוכב הסנגלי: "יש לי תחושה טובה לגבי אנשים אבל טעיתי לגביו. רציתי לצרף אותו לדורטמונד אבל הוא נראה לי כמו ראפר מתחיל"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אוהדי ליברפול תכננו לחגוג בשעה זו ממש את האליפות ההיסטורית לאחר 30 שנה, אך התוכניות נדחו במעט לאור וירוס הקורונה. בינתיים צפויה להם דרך אחרת להנעים את זמנם. סרט דוקומנטרי מיוחד על סאדיו מאנה יושק היום (רביעי). במהלך הסרט, שכולל קטעי ארכיון נדירים מתחילת דרכו, ישנם ראיונות עם וירג'יל ואן דייק ומוחמד סלאח חבריו וגם עם המאמן יורגן קלופ.

כהרגלו, קלופ מרתק ומספר אנקדוטות יוצאות דופן. בין היתר הוא מגלה ששם את העין עליו עוד כשאימן את בורוסיה דורטמונד והסנגלי שיחק ברד בול זלצבורג אך לא התרשם ממנו יותר מדי והחליט שלא לצרפו.

קלופ אמר: "אני זוכר את המפגש הראשון שלי עם מאנה. זה היה בדורטמונד. הוא היה בחור צעיר באמת, עם כובע בייסבול, שקוע, הפס הבלונדיני הזה שיש לו עד היום. הוא נראה כמו ראפר מתחיל. חשבתי לעצמי 'אין לי זמן לזה'. הקבוצה שלנו הייתה לא רעה. הייתי זקוק למישהו שיוכל להתמודד עם זה שהוא לאו דווקא יהיה שחקן הרכב, מישהו שיוכל להתפתח".


סאדיו מאנה. ראפר מתחיל? (Jan Kruger/Getty Images)

המאמן הוסיף: "הייתי אומר שיש לי תחושה טובה לגבי אנשים, אבל טעיתי. עקבתי אחרי הקריירה שלו והוא המשיך להצליח בזלצבורג ובסאות'המפטון הוא היה פשוט יוצא מן הכלל". מאנה עצמו נזכר: "הייתי בסאות'המפטון ושיחקנו נגד ליברפול. פיגרנו 2:0 בהפסקה ואז רונאלד קומאן שלח אותי למגרש. הפכנו את המשחק עם צמד. הייתי השחקן הלא חשוב הזה שבדיוק נתן הופעה אמיתית. ליברפול הייתה מועדון שמבחין בשחקנים שניצחו אותו. קלופ התקשר לסוכן שלי".

על המעבר של מאנה לאנפילד אמר קלופ: "זה היה נהדר. הוא רצה לעבוד איתי בדיוק כפי שרציתי לעבוד איתו, זה היה -Win-Win Situation". מאנה עצמו שיבח את מאמנו: "הוא לקח כל שחקן בסגל שלנו והעלה אותו לרמה אחרת, זה מדהים. אני אסיר תודה. הוא תמיד חיובי ומדרבן אותך גם כשמפסידים. רציתי להוכיח שעם עבודה קשה אפשר להצליח ולהגשים חלומות".

בעונה שעברה כזכור מאנה זכה עם ליברפול בליגת האלופות כשבפרמיירליג טרם 22 שערים וסיים ככובש המצטיין יחד עם סלאח ופיירק אמריק אובמיאנג (22 כיבושים). העונה יש לו 18 שערים ו-12 בישולים. אמנם ליברפול כבר הודחה מליגת האלופות, אך את השמחה עם ההכתרה הרשמית לאלופת אנגליה לראשונה מזה 1990, מתי שזה יקרה – אף אחד לא יקלקל לה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי