פרדיננד חשף: "הייתי קרוב לחתום בברצלונה ב-2008"

ריו פרדיננד, סמואל אטו
ריו פרדיננד, סמואל אטו | ANDREW YATES/AFP via Getty Images

בלם העבר סיפר כי רייקארד שוחח איתו והיו דיבורים גם עם סוכנו: "רציתי לשחק בחו"ל, אבל זכינו בליגת האלופות. צ'אבי, מסי ואינייסטה לא היו אז באותה הרמה". וגם: כוכבי העל שמנצ'סטר יונייטד חייבת להחתים

(גודל טקסט)

כששלטה בליגה האנגלית ללא עוררין הרכיבה מנצ'סטר יונייטד את אחד ממרכזי ההגנה הטובים בתולדות הליגה: ריו פרדיננד האנגלי שהגיע בקיץ 2002 כבלם היקר בעולם, יחד עם נמניה וידיץ' הסרבי. אלא שההיסטוריה הייתה יכולה להשתנות. הבלם ששיחק 12 שנים במועדון, רשם 455 משחקים וזכה בשש אליפויות, סיפר שכמעט התפתה לעבור לברצלונה בקיץ 2008, שנה לאחר הזכייה בליגת האלופות.

פרדיננד חשף בראיון ל- BT Sport: "זה התקרב מאוד, היו דיונים ראשוניים עם הסוכן שלי. דיברתי גם עם פרנק רייקארד, לאו דווקא על להגיע לשם, אבל הוא בהחלט רצה לצרף אותי. זה בעצם היה אחרי המשחק בברצלונה בחצי הגמר בו סיימנו ב-0:0. שוחחתי אית במנהרת השחקנים".

"מצד אחד רציתי מאוד לשחק בחו"ל ואמרתי את זה, מצד שני הייתי בר מזל למצוא מועדון ענק במנצ'סטר יונייטד, זה היה כמעט בלתי אפשרי לשכנע אותי לעזוב. ניצחנו אותם (בגומלין באנגליה פול סקולס כבש את שער הניצחון) הפכנו לאלופי אירופה, אז למה שאשאיר את אלופת אירופה מאחור ואעבור לקבוצה אחרת?


פרדיננד זוכה בליגת האלופות (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

יונייטד הייתה טובה מבארסה: "באותה נקודת הזמן, צ'אבי, אנדרס אינייסטה וליאו מסי לא היו עדיין ברמה אליהם יגיעו כעבור שלוש או ארבע שנים, לדעתי למרות האיכות שלהם זו הייתה תקופה שונה מאוד של ברצלונה". רייקארד פוטר בתום העונה והאנגלי המשיך לזכות בתארים בממלכה בקצב מסחרר.

אלא שכעבור שנה בארסה פגשה את יונייטד בגמר וניצחה אותה 0:2. פרדיננד לא ישכח את המשחק הזה: "לקחתי הימור, ומול שחקנים כאלה ברמה הזו, אתה משלם מחיר. לא האמנתי שצ'אבי ירים את הכדור משם בדיוק למסי שיעלה כל כך גבוה ויבקיע. לא היינו מספיק טובים, לא בגמר ההוא ולא כעבור שנתיים. הם היו ברמה אחרת. הם היו מנצחים כל קבוצה. לקחתי הימור במהלך".

מעבר לכך, לבלם היו גם טיפים לאקסית יונייטד כיצד לחזור לקדמת הבמה. פרדיננד ממליץ לקבוצה של אולה גונאר סולשיאר להחתים את צמד כוכבי אנגליה. הארי קיין וג'יידון סאנצ'ו, כדי לחזור להיות אחת מהקבוצות הטובות ביותר. כזכור, יונייטד לא זכתה באליפות מאז עונתו האחרונה של אלכס פרגוסון, 2012/13. בהקשר זה נזכיר כי המאמן סולשיאר הבטיח שאחרי החזרה לשגרה הקבוצה תוכל לצרף כל שחקן שתרצה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי