באנגלים תוהים: "האם ליברפול צריכה למכור את סלאח?"

מוחמד סלאח מאוכזב
מוחמד סלאח מאוכזב | Angel Martinez/Getty Images

בממלכה השתגעו? ב"סקיי ספורטס" נטען כי קלופ צריך לשקול להחליפו בסאנצ'ו או בכוכב אחר, והסיבות מגוונות: קבלת ההחלטות הבעייתית, אחוזי ההצלחה בדריבל שצנחו. "לאיזה שחקן הוא יהפוך בעוד שנתיים?"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

לא רק בזכותו, אך אין ספק שמאז הצטרפותו של מוחמד סלאח לליברפול בקיץ 2017 – האנגלים הפכו לאחת הקבוצות הטובות ביותר באירופה. הקבוצה מאנפילד, שמחכה כבר 30 שנה לאליפות, הייתה אמורה כבר לחגוג עם הכתר אלא שמגיפת הקורונה עצרה הכל. בכל מקרה, המאמן יורגן קלופ טען בעבר שלקבוצה עוד יש הרבה לאן להשתפר. על רקע השמועות השונות על כוכבים גדולים כמו ג'יידון סאנצ'ו, קיליאן אמבפה(שלפי הדיווחים קלופ כבר שוחח עם אביו בעניין) או טימו ורנר שמועמדים להגיע לאנפילד, באנגליה "העזו" לשאול: האם ליברפול צריכה למכור את סלאח?

"בסקיי ספורטס" לא מערערים כמובן על יכולתו של הכוכב המצרי שמחזיק בסטטיסטיקה נהדרת של 91 שערים ב-144 משחקים באנפילד, והוא חלק מקבוצת על ששברה כל שיא אפשרי העונה, אך הציגו לא מעט טיעונים בעד מכירתו.

"אם ניתן יהיה לשכנע כישרון צעיר כמו סאנצ'ו להגיע, יש כאלה שהיו שוקלים למכור את המצרי", נכתב כפי שנטען על ידי הפרשן ושחקן העבר ג'יימי קרארגר, שאמר שהוא חושב שהוא לא מוערך על ידי האוהדים. קראגר טוען כי לליברפול יש 5-6 שחקנים ברמה עולמית ותמורת סכום גבוה אף אחד מהקהל לא היה מוותר על וירג'יל ואן דייק, אליסון או סאדיו מאנה, אבל על המצרי בהחלט כן".

מוחמד סלאח עם יורגן קלופ (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

נכתב כי סלאח יהיה בן 28 ביוני, בדיוק כמו מאנה ופירמינו, אך על קלופ לחשוב טוב גם על העתיד. כוכבי על גדולים כמו מייקל אואן, אנדריי שבצ'נקו ואפילו רונאלדו נזאריו כבר הראו סימני חולשה בזמן הזה. "ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הם מודל ראוי עבור סלאח, וייתכן והוא יוכל להצליח אם לא יסבול מפציעות, אך הם שני שחקנים יוצאי דופן, בלתי רגילים", נכתב.

עוד נטען כי קבלת ההחלטות של סלאח לא מוצלחת ואולי הוא לא יציב בשל בעיה מנטאלית. מעבר לכך, המצרי שנחשב לאחד המהירים ביותר באירופה – מצליח פחות ופחות בדריבל שהוא סגנון המשחק המוכר שלו. מ-2.43 דריבלים מוצלחים בעונת הבכורה ועד 1.76 העונה. בהתאם לכך, נשאלת השאלה האם הוא מסוגל לשנות את סגנון המשחק שלו כמו רונאלדו שוויתר על הכדרורים והפך להיות חלוץ אמיתי. "לאיזה שחקן יהפוך סלאח בעוד שנתיים?", נכתב. "קלופ כבר ויתר לו על עבודות הגנה והזיז אותו לא מעט לשפיץ".

עוד נכתב כי אמנם לא היה הגיוני לצפות מסלאח לשחזר את עונת הבכורה המדהימה בה כבש 44 שערים, אם כי הירידה אולי קצת דרסטית. העונה כבש 20 שערים ב-40 הופעות. לסיכום, נטען כי כנראה שלא כדאי לליברפול למכור אותו אך היא חייבת להמשיך לחפש שחקן אחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי