אחת ההצעות באנגליה: משחקי כדורגל לא יארכו 90 דקות

סרחיו אגוארו
סרחיו אגוארו | Justin Setterfield/Getty Images

לפי יו"ר ארגון השחקנים באנגליה, בין הרעיונות שהונחו על השולחן בניסיון לשמור על בריאות השחקנים לקראת חודש אינטנסיבי כדי לסיים את עונת 2019/20, ישנה גם האפשרות לקצר את זמן המשחק

(גודל טקסט)

פיפ"א כבר אישרה את תמיכתה ברעיון שעד תום עונת 2019/20 תוכל כל קבוצה לבצע חמישה חילופים במשחק, כל ליגה תצטרך להחליט אם לאמץ את השינוי או לא, אולם דווקא באנגליה, מולדת הכדורגל, אישרו הבוקר (שלישי) שבפרמיירליג בוחנים שינוי נוסף כדי להקל על קבוצות ולנסות למנוע פציעות העונה לאור העובדה שייערכו תשעה מחזורים על פני חודש וחצי – משמע משחק כמעט בכל שלושה ימים.

לפי גורדון טיילור, יו"ר ארגון השחקנים באנגליה, ראשי הליגה האנגלית שוקלים את האפשרות לקצר את זמן המשחק – כך שעד תום העונה, כל מחצית תימשך פחות מ-45 דקות וכמובן שמשחק מלא לא יהיה בן 90 דקות.

מדובר בהצעה קיצונית שמונחת על השולחן לקראת גיבוש סופי והגשת התוכנית לממשלה הבריטית, שטרם אישרה את חידוש ענף הכדורגל, אולם כבר הביעה את תמיכתה. כידוע, אפילו ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שחלה בקורונה והתאושש מאז, דיבר על הצורך בחזרת הספורט והכדורגל בפרט.


תמי אברהם. פחות דקות, פחות עומס (Shaun Botterill/Getty Images)

בראיון לרדיו "BBC", אמר טיילור: "נצטרך לחכות ולראות מה יהיה. אנחנו לא יודעים לומר מה יהיה בעתיד, מה שאנחנו כן יודעים זה שיש רעיונות והצעות כדי לשמור על בריאות השחקנים. יותר חילופים, לקצר את זמן המשחק מ-45 דקות בכל מחצית, אצטדיונים ניטרליים, יש המון דברים שאפשר לעשות. אנחנו נחכה לקבל את כל ההצעות ונעביר אותן למנהלים, למאמנים ולשחקנים כדי לשמוע את דעתם ושנוכל לקבל את ההחלטות הנכונות. מה שחשוב זה שנוכל לסיים את העונה ושבמקביל נשמור על בריאות השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי