ממשלת בריטניה אישרה: הפרמיירליג יכולה לחזור לפעילות

ליגה אנגלית
ליגה אנגלית | ספורט1

בתום שיחה בין 20 בעלי המועדונים בליגה האנגלית, התקבל אור ירוק מראש הממשלה בוריס ג'ונסון. מסתמן: בשבוע הבא תיערך ההצבעה ותצא ההודעה על חידוש העונה החל מה-12.6

(גודל טקסט)

אחרי שבועות ארוכים של ציפייה, היום (שני) זה הפך לרשמי: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נתן היום אור ירוק לחזרת הספורט המקצועני במדינה החל מה-1.6. כמובן שהמשמעות העיקרית היא שמתחילת החודש הבא, גם הליגה האנגלית יכולה לשוב לפעילות.

ההודעה התקבלה בזמן ש-20 מועדוני הפרמיירליג היו בעיצומה של שיחת וידאו וכעת הם יוכלו להאיץ את תוכניתם לחדש את עונת המשחקים, ככל הנראה החל מ-12.6, מכיוון שמרבית הקבוצות טרם שבו לאימונים, אולם ייתכן שהמשחקים ישובו אף שבוע קודם לכן. בסך הכל נותרו 92 משחקים עד תום העונה, תשעה מחזורים מלאים ושני משחקים חסרים.

מדובר בשבוע קריטי עבור הפרמיירליג, מכיוון שלאחר שניתן האור ירוק לחידוש העונה, על ראשי הקבוצות להשיג להסכם על מתווה חזרה. כידוע, שני המכשולים העיקריים הם חשש השחקנים לשוב לאימונים ולמגרשים, לאור העובדה שבריטניה היא המדינה עם הכי הרבה חולי קורונה באירופה – מעל 219 אלף מקרים ומעל 30 אלף מתים – וכן סירובם של מספר מקבוצות התחתית, בעיקר ברייטון, ווטפורד ואסטון וילה, שרק שמונה עד עשרה אצטדיונים יארחו את משחקי הליגה, שתיערך כמובן ללא קהל, בטענה שאצטדיונים ניטרליים עד מחזור הסיום יפגעו עוד יותר בספורטיביות ויקשו עליהן לשרוד בליגה.

בהתאם ללוח הזמנים כחלק מאותו שבוע קריטי לפרמיירליג, ביום חמישי או לכל המאוחר ביום שני הבא, יצביעו 20 בעלי המועדונים אם לחדש את הליגה. דרוש רוב של 14 קבוצות ובשל החשש לאבד את תקציבי הענק מזכויות טלוויזיה ופרסום, על אף המחלוקות הקיימות הצפי הוא שהליגה תשוב בחודש הבא. ביום חמישי ייפגשו ראשי המועדונים עם נציגי הממשלה והמשטרה, אולם לאחר שניתן היום אור ירוק לחידוש העונה, לא צפויים קשים נוספים כל עוד יהיה רוב של 14 קבוצות – וכידוע, כולן הבהירו כי הן מחויבות לחדש את העונה ולאפשר את ההכרעה על כר הדשא.

בכל הנוגע לכניסת קהל לאצטדיונים, המשחקים כאמור ייערכו ללא קהל והבוקר, ללא קשר לאישור הממשלה, דווח כי בממלכה חוששים שלא תותר כניסת קהל לאצטדיונים עד הסתיו, משמע ספטמבר-אוקטובר 2020 לכל המוקדם. יתרה מכך, גורמים בממשלה הבריטית טוענים שעל הפרק גם האופציה שמשחקי כדורגל ייערכו בדלתיים סגורות עד אשר יימצא חיסון לקורונה.


גם הליגה הטובה בעולם חוזרת (ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי