השבוע הקריטי של הפרמיירליג: לקראת ההצבעה על חידוש העונה

רוברטו פירמינו חוגג
רוברטו פירמינו חוגג | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

ראש ממשלת בריטניה האריך את הסגר עד ה-1.6.2020, אולם ראשי הקבוצות ייפגשו בניסיון לסכם על מתווה חזרה למגרשים. המכשולים, המטרות והרצון להכריע את העונה על הדשא

(גודל טקסט)

מזה שבועות ארוכים שאנו קוראים ושומעים על ניסיונות ראשי הליגה האנגלית להגיע למתווה שיאפשר את חידוש עונת 2019/20 בפרמיירליג, אבל רגע האמת, למעשה שבעת הימים הקריטיים שיכריעו אם הליגה הטובה בעולם תתחדש בעוד כחודש (ככל הנראה 12.6) או שמא תשוב רק בשנה הבאה, התחיל הערב.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייצב הערב (ראשון) לנאום מול האומה ולמרות הציפייה שיתייחס גם לענפי הספורט ובראשם הכדורגל, לא הייתה לכך התייחסות רשמית. עם זאת, על אף שג'ונסון הודיע על הארכת הסגר בבריטניה עד ה-1.6.2020, הוא כן אישר מספר הקלות – ביניהן גם האפשרות לצאת מהבתים לטובת שמירה על כושר, אולם רק לצד חברי המשפחה הגרעינית ולא בקבוצות. כמו בישראל בימים האחרונים, גם בבריטניה החל מה-1.6 ייפתחו בתי הספר והגנים עבור הגילים הצעירים ומכאן התקווה שבשבוע הבא, ב-18.5 כפי שדווח לא אחת, גם קבוצות הכדורגל ישובו לאימונים הכוללים מגע.

התוכנית לחידוש עונת הפרמיירליג, שזכתה "Project Restart", עדיין בחיתוליה ולמעשה רק מחר (שני) צפויה התקדמות משמעותית לקראת הגשת מתווה לאישור הממשלה בהמשך השבוע. כידוע, כדי להשלים את עונת הפרמיירליג יש להגיע לפתרון שיאפשר את קיום 92 המשחקים הנותרים – תשעה מחזורים מלאים ושני משחקי השלמה – כשבשלב זה טרם הושגה הסכמה אם כל קבוצה תארח בביתה, ללא קהל כמובן, או שייבחרו שמונה עד 10 אצטדיונים ניטרליים שנמצאים הרחק ממרכזי הערים, כך שלמשטרה באנגליה יהיה קל יותר למנוע התקהלות מחוץ למגרשים. 


אחד המגרשים שמתוכנן לארח משחקים, "סיטי אוף מנצ'סטר" של האלופה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

בשלב זה הבעיה היא שקבוצות התחתית מסרבות למשחקים במגרשים ניטרלים, בטענה שלקיחת הביתיות מהן עלולה להכריע גורלות, וכמובן שגם חשש השחקנים להשתתף במשחקי כדורגל בתקופה זו מהווה מכשול להסכמה על חידוש העונה. עם זאת, מחר יתכנסו כל ראשי 20 המועדונים לפגישה נוספת במטרה לקדם את חזרת העונה, כשהצבעה סופית צפויה להתקיים ביום חמישי – ובסיומה יועבר מתווה לאישור הממשלה, אלא אם לא יושג רוב לחידוש העונה.

מספר קבוצות בפרמיירליג מתאמנות בימים אלה תחת הגבלות וכשהסגל מחולק לקבוצות על מספר מגרשים, ובפגישה מחר צפויים ראשי המועדונים והליגה לדון בין השאר לא רק בהקלות הסגר בבריטניה, אלא גם בסוגיית חוזי השחקנים שמסתיימים אחרי ה-30 ביוני, תאריך שכבר עתה ברור שעד אז הליגה לא תסתיים, להצביע אם לאשר חמישה חילופים במשחק כפי שאישרה השבוע פיפ"א ולדון בתוכנית לבצע בדיקות קורונה לכל שחקני הליגה פעמיים בשבוע לכל אורך התקופה.

למחרת הפגישה, ביום שלישי, צפויים המועדונים לשוחח עם 20 הקפטנים של הליגה ולבשר להם על ההתפתחויות החדשות והתוכניות שנמצאות בשלבי הכנה במטרה לחדש את הליגה. זו גם תהיה הזדמנות ראשונה עבור הקפטנים להגיב רשמית למתווה המתגבש, שכאמור עד סוף השבוע אמור להגיע לאישור הממשלה. 


הנדרסון ומגווייר. הקפטנים של ליברפול ובמנצ'סטר יביעו דעה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

ביום רביעי צפויה להיערך פגישה נוספת בין ראשי הפרמיירליג, ראשי ארגון השחקנים, איגוד המאמנים באנגליה ואנשי ההתאחדות האנגלית כדי לקבל חוות דעת נוספת לקראת הגשת המתווה ולקבל את אישורם הסופי להצביע על חידוש הליגה. אם הכל יעבור כשורה, ביום חמישי הקרוב תיערך פגישה עם נציגי ממשלת בריטניה ובכירי המשטרה כדי לדון בסידורי האבטחה ובהיערכויות הנדרשות למען אישור "פרויקט החזרה".

בין השאר, בפגישה עם בכירי המדינה יצטרכו ראשי הפרמיירליג לשכנע את נציגי הממשלה והמשטרה כי באפשרותם לעמוד בכל הדרישות והתנאים. על פי כל הדיווחים, מרבית הקבוצות בעד חידוש העונה וצפוי להתקבל רוב של 14 מועדונים, כך שאם יתקבל בסוף השבוע אישור הרשויות, ביום שני, בעוד שמונה ימים, אמורה להתקיים ההצבעה הסופית שבסופה תצא ההכרזה על חידוש העונה – בתקווה שבעוד כחודש נראה שוב את הליגה הטובה בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי