רוני: "פרגוסון החליט שפיקה לא שחקן מספיק פיזי לפרמיירליג"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | ANDREW YATES/AFP via Getty Images

אקס מנצ'סטר יונייטד נזכר בתקופתו של הספרדי באולד טראפורד: "אחרי ההפסד לבולטון הקריירה שלו באנגליה נגמרה. לווידיץ' זה לא היה קורה"

(גודל טקסט)

אחד המשפטים שזוכים ללעג בקרב אוהדי ברצלונה הוא: "ליאו מסי לא יכול לעשות את מה שהוא עושה בליל יום שלישי גשום וקר בסטוק", משמע השחקן הארגנטינאי לא יכול היה להגיע לאותם מספרים לו היה משחק בפרמיירליג הפיזית על בסיסי שבועי.

מאז הפרעוש מפריח את אותה טענה פעם אחר פעם ומוכיח שדווקא נגד קבוצות אנגליות הוא מסתדר יותר מכל כאשר הכניס מולן לא פחות מ-26 שערים ב-33 משחקים. היום (ראשון) אולי קיבלנו הוכחה נוספת למה שיכולה להתפרש כטעות בדיעבד בגלל אותה השקפת עולם, כאשר וויין רוני חשף מדוע סיר אלכס פרגוסון החליט לוותר על הבלם ג'רארד פיקה בקיץ 2008.

"אחרי המשחק נגד בולטון, הקריירה של פיקה ביונייטד נגמרה", סיפר חלוץ דרבי קאונטי בטור השבועי ב'סאנדיי טיימס' והתייחס לתצוגת הנפל של הבלם בהפסד 1:0 של מנצ'סטר יונייטד בשנת 2007. "הוא היה צעיר והתקשה להסתדר. אני חושב שאז החליט פרגי שהוא לא מתאים מבחינה פיזית לפרמיירליג".


"אחרי המשחק נגד בולטון, הקריירה של פיקה ביונייטד נגמרה" (Paul Gilham/Getty Images)

"אני זוכר שנמניה וידיץ' לא שיחק. הוא אם הוא מגיע איתנו לבולטון הוא היה מתכונן כאילו הוא הולך לפגוש את דידייה דרוגבה. הוא היה מתאמן חזק בחדר כושר יומיים או שלושה לפני כן וזה היה רק מדברן אותו לקראת המשחק".

יכול להיות שגם היום אם היו שואלים את סר אלכס פרגוסון בעצמו, הוא לא היה משנה את החלטתו להעבירו לברצלונה, מכיוון שריו פרדיננד ונמניה וידיץ' החזיקו את ההגנה של השדים האדומים בגאון גם בשנים הבאות, אבל אי אפשר להמעיט בתרומתו של פיקה לברצלונה ולנבחרת ספרד אחרי שעזב את האולד טארפוד.

מאז קיץ 2008 פיקה הפך לשחקן הרכב קבוע בברצלונה ובספרד (עד הפרישה מהנבחרת ב-2018) וזכה בשמונה אליפויות ספרד, שישה גביעים, שלוש פעמים בליגת האלופות (לא כולל הזכייה עם מנצ'סטר יונייטד), בשני תארי יורו ומעל כולם – מונדיאל 2010 בדרום אפריקה. ולנו רק נותר לחשוב מה היה קורה אם היה נשאר במנצ'סטר יונייטד גם בשנים הבאות – האם הוא עדיין היה הופך לאחד הבלמים המעוטרים בהיסטוריה או שהיה נשאר שחקן שולי שיושב על הספסל?


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי