הפרמיירליג חוזרת ב-17.6 במפגש בין מנצ'סטר סיטי לארסנל

סאדיו מאנה, מוחמד סלאח
סאדיו מאנה, מוחמד סלאח | FRANCOIS WALSCHAERTS/AFP via Getty Images

עכשיו זה רשמי: בעלי המועדונים באנגליה הגיעו להסכמה על חידוש הליגה. המשחק החסר בין החבורה של גווארדיולה לזו של ארטטה יהיה הראשון שייערך, ליברפול תזכה באליפות בדרבי?

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: אחרי ששחקני הליגה האנגלית השתכנעו לתת את אישורם לחידוש עונת הפרמיירליג ורק אתמול (רביעי) הצביעו פה אחד בעלי המועדונים על חזרה לאימונים מלאים הכוללים מגע, בדיון נוסף של בכירי הליגה שנערך היום הבהירו בעלי המועדונים כי הם מעוניינים בחידוש העונה ונמסרה לתקשורת ההודעה הרשמית כי הפרמיירליג תתחדש כבר בעוד כשלושה שבועות.

כפי שנמסר בהודעה הרשמית, המחזור ה-30, שרגע לפני תחילתו נעצרה הליגה, ייצא לדרך בסוף השבוע של ה-20.6, כשלמעשה משחק ראשון ייערך כבר ביום שישי ה-19 ביוני, אולם המשחקים שיוציאו את הליגה לדרך חדשה יהיו שני משחקי השלמה שייערכו כבר ב-17 ביוני – מנצ'סטר סיטי תארח את ארסנל ובמקביל אסטון וילה תתמודד מול שפילד יונייטד. כזכור, מנג'ר ארסנל, מיקל ארטטה, עוזרו של פפ גווארדיולה עד המעבר לארסנל בדצמבר, היה מהראשונים בספורט העולמי שחלה בקורונה ומאז התאושש לחלוטין. 

כידוע, לליברפול פער היסטורי של 25 נקודות בפסגה והיא זקוקה לשני ניצחונות בלבד כדי לזכות רשמית באליפות ראשונה מזה 30 שנה, מאז 1990. המשחק הראשון של ליברפול יהיה דרבי מול אברטון ואם מנצ'סטר סיטי תפסיד לארסנל במשחק הראשון שייערך בממלכה בעידן הקורונה, ניצחון של יורגן קלופ ושחקניו על היריבה העירונית יעניק להם רשמית את האליפות.

"אנחנו עצובים, אבל משחקים ייערכו ללא קהל", נמסר על ידי ראשי הפרמיירליג באופן צפוי, "אבל אנחנו שמחים לבשר לאוהדים שכל 92 המשחקים שנותרו יועברו בשידורים ישירים". כידוע, באנגליה לא כל המשחקים מועברים במדינה בשידור חי, על אף שהמשחקים כן מועברים בשידור חי ברחבי העולם כולל כאן אצלנו בחבילת הערוצים של ספורט1, מתוך רצון לעודד יציאה לאצטדיוני הכדורגל. על פי הדיווחים, משחקים ייערכו בכל ימות השבוע בשעות המוכרות (14:30, 17:00 ו-19:30 שעון ישראל בשבת, 14:00, 16:00 ו-18:30 שעון ישראל בראשון), אך יתווסף משחק מאוחר בכל יום ובאמצע השבוע משחקים ייערכו ב-20:00 וב-22:00 שעון ישראל.


יישאר ריק מאוהדים. ה"אולד טראפורד" של מנצ'סטר יונייטד (Alex Morton/gettyimages)

מעבר לשלל המכשולים והבעיות הרפואיות שניצבו בפני כל המעורבים בדבר במטרה לחדש את הליגה, כידוע רק אתמול פורסם כי מספר חולי הקורונה בפרמיירליג עלה ל-12, כמחציתם שחקנים, הייתה התנגדות מצד המאמנים והשחקנים בטענה שחזרה מהירה לפעילות ובהיעדר שגרת אימונים הנמשכת קרוב לחודשיים מגבירה משמעותית את הסיכוי לפציעות. לכן, על אף שהצוותים המקצועיים קיוו שהעונה תתחדש רק לקראת סוף יוני, הליגה תצא לדרך מחדש כבר ב-17 ביוני, אולם תימשך עד סוף חודש יולי, ייתכן שאפילו עד ה-1/2 באוגוסט כדי לצמצם ככל שניתן את הצורך בקיום משחק כל שלושה או ארבעה ימים – לסיום העונה נותרו תשעה מחזורים מלאים בנוסף לשני מפגשים חסרים, 92 משחקים בסך הכל.

כידוע, אופ"א שואפת להשיב את מפעלי ליגת האלופות והליגה האירופית לאורך חודש אוגוסט ועל כן כל הליגות ברחבי היבשת נדרשות להגיע לסיומן עד סוף חודש יולי. עבור קבוצות שלא משתתפות במפעלים האירופיים, לפחות תחילת חודש אוגוסט אמורה לשמש עבורם כחופשה קצרה, פגרה אם תרצו לקראת העונה הבאה. בספרד, לצורך הדוגמה, מתכוונים לסיים את הליגה ב-19.7 ואז הקבוצות ייצאו לפגרה ועונת 2020/21 תתחדש ב-12.9. הבעיה שטרם נפתרה, כמובן, היא מתי יזכו לפגרה הקבוצות שעדיין נאבקות על תארים בזירה הבינלאומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי