פפ זעם על היחס לשחומי העור, באנגליה התרגשו מדה בריינה

פפ גווארדיולה, שחקני מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה, שחקני מנצ'סטר סיטי | Laurence Griffiths/Getty Images

מאמן סיטי התייחס למחאה: "אנשים לבנים צריכים לבקש סליחה כבר 400 שנה על היחס לשחורים. מקווה שהדורות הבאים ילמדו". בתקשורת נכתב על הבלגי שהיה טוב במגרש נגד ארסנל: "יש דברים שלא משתנים, שוב הוא מצטיין"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי יצאה לפגרת הקורונה הבלתי צפויה עם הפסד מאכזב 2:0 למנצ'סטר יונייטד בדרבי. אתמול (רביעי) הקבוצה של פפ גווארדיולה רשמה חזרה חלקה לעניינים עם שחזור התוצאה מהמשחק הקודם נגד ארסנל – ניצחון 0:3. שלוש הנקודות ימנעו מליברפול לזכות רשמית באליפות גם אם תנצח בדרבי, אך בעיקר הביאו קצת אוויר לאלופה היוצאת. "סיטי הייתה מסוכנת יותר והשיגה ניצחון קל ונוח מאחורי דלתיים סגורות בקאמבק שלה", נכתב ב-"BBC". "סיטי ניצלה את ליל הבלהות של דויד לואיז", נכתב באתר אחר. "זה בדיוק מה שסיטי רצתה – ניצחון מרשים שיעכב את החגיגות של ליברפול", נכתב ב"דיילי מייל".

מי שזכה לשבחים היה קווין דה בריינה. "האוהדים נעדרו, השחקנים לבשו מסכנות, היה רעש של הקהל והמאמנים ערכו מסיבות עיתונאים בזום, אך דבר אחד נותר כשהיה – דה בריינה הוא המצטיין במגרש". נכתב על היכולת הנפלאה של הבלגי שחילק מסירות נפלאות. הבלגי זכה לציון 8 ב"סקיי ספורטס". הקשר נגע 76 פעמים בכדור, איים חמש פעמים על השער ונבחר כמובן ל-MVP. הוא היה מעורב השנה ב-25 שערים: תשעה כבש בעצמו ובישל עוד 16 – יותר מכל אחד אחר.

מעבר לכדורגל, האירוע הגדול של המשחק היה האחדות והמלחמה בגזענות. השחקנים עלו למשחק עם חולצות הנושאות את הכיתוב "Black Lives Matter" – שוויון גזעי בין השחורים ללבנים. במקביל, גם השחקנים של אסטון וילה ושפילד יונייטד ביצעו את תנועת כריעת הברך לאור מותו של ג'ורג' פלויד. ראחים סטרלינג אמר: "זה מראה שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. לאט לאט יהיה שינוי, זה טבעי. חשבנו שזה משהו שאנחנו חייבים לעשות. זה צעד מאסיבי, וזה לא נעצר כאן". האנגלי, אגב, כבש את שערו הראשון ב-2020 אחרי לא פחות מ-28 ניסיונות למסגרת. מעבר לכך, הוא היה האנגלי הראשון שכובש בחודש יוני מאז 1947 וזו הייתה הפעם ה-50 בה הוא כובש במשחק בית, והמאזן: 47 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו.

גווארדיולה: "אנשים לבנים צריכים לומר סליחה על הדרך שבה התייחסנו לאנשים שחורים כבר 400 שנה. אני מתבייש במה שעשינו לאורך ההיסטוריה לאנשים השחורים ברחבי העולם. לא רק בארה"ב זה קרה, הבעיה היא בכל מקום. אולי לדור שלנו זה מאוחר מדי, אבל לדורות הבאים נוכל לעזור – עליהם להבין שהגזע היחיד הוא בני אדם. צבע העור לא חשוב".

על אריק גרסיה שנלקח לבית החולים: "כמובן שאנחנו מודאגים. הוא מודע למה שקורה ויעבור בדיקות כי זה תמיד מסוכן. לדעתי הוא יישאר שם לילה אחד או שניים. הוא חזר לשחק בצורה מדהימה. מאוד אינטליגנטי, ממושע. לא היה קל לשחק נגד פייר אמריק אובמיאנג והוא עשה זאת. הוא יודע מה עליו לעשות. 

קייל ווקר היה מאוד מרוצה מהמשחק: "כבשנו רגע לפני המחצית וזה שינה את המשחק. הגענו לארבעה מצבים של אחד על אחד, אבל השוער שלהם היה נפלא. אני תמיד מעדיף משחקים על פני אימונים. כעת יש לנו הפסקה קצרה. אני חושב שנכון לסיים את העונה. התאמנו את עצמנו היטב אל הלא נודע. אנחנו מצפים גם לליגת האלופות, יש לנו יתרון 1:2 נגד ריאל מדריד וזה תמריץ ענק".

 


סטרלינג. "אנחנו הולכים בכיוון הנכון" ( LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי