הפעם הוא יעזוב באמת? מראדונה וחימנסיה על סף ירידת ליגה

דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | Marcelo Endelli/Getty Images

התיקו המאכזב נגד פטרונאטו הותיר את הקבוצה של מספר 10, שכבר התפטר בעבר וחזר בו, במצב שהיא חייבת לנצח בכל ארבעת המחזורים האחרונים כדי להינצל. "אסור לאבד תקווה עד הרגע האחרון", אמר שחקן העבר האגדי

(גודל טקסט)

"אסור לאבד תקווה עד הרגע האחרון". במילים אלו, כמו רופא שמנתח את מצבו של חולה סופני, הגיב דייגו מראדונה ל-1:1 המתסכל של חימנסיה לה פלאטה נגד פטרונאטו. והאמת היא שמילותיו של מספר 10 מתארות די במדויק את מצבה של חימנסיה, שעומדת על צוק ונמצאת בדרכה ליפול אל ליגת המשנה הארגנטינית.

התיקו הגיע באצטדיון הביתי בלה פלאטה, בו חימנסיה צברה חמש נקודות בלבד מתוך 30 אפשריות מאז שמראדונה הגיע. היה זה איבוד נקודות כואב במיוחד עבור ה"זאבים", שהובילו כבר מהדקה החמישית והיו יכולים להכריע את ההתמודדות בדקה ה-83, כאשר לוקאס באריוס, פעם חלוץ של 19 שערים בעונת בונדסליגה במדי בורוסיה דורטמונד, החמיץ מהנקודה הלבנה. שתי דקות בלבד לאחר מכן, המארחת ספגה את שער השוויון שהותיר אותה מאוכזבת.

מי שיעיף מבט על טבלת הליגה הארגנטינית כנראה לא יצליח להבין מדוע חימנסיה, שנמצאת במקום ה-19 מתוך 24 קבוצות, מועמדת כמעט בטוחה לירידה. כאן המקום להזכיר את השיטה המשונה שנהוגה בארגנטינה: שלוש היורדות נקבעות על פי ממוצע הנקודות שלהן בארבע העונות האחרונות. מראדונה אמנם קיבל את חימנסיה במצב אנוש מבחינה זו, אך לא הצליח לשקם אותה מתחתית טבלת הממוצעים והתיקו אתמול היה קריטי מבחינה זו, שכן שלוש נקודות היו מאפשרות לה לעקוף את פטרונאטו בדירוג המדובר.

דייגו מראדונה. בדרך לליגת המשנה (Marcelo Endelli/Getty Images)
דייגו מראדונה. בדרך לליגת המשנה (Marcelo Endelli/Getty Images)

כדי להינצל מירידת ליגה, מראדונה ושחקניו צריכים לנצח את כל ארבעת המשחקים שנותרו עד לסיום העונה. פרט מעניין, הוא שבמחזור האחרון יפגוש דייגו את אהבת חייו – בוקה ג'וניורס המתמודדת על תואר האליפות. מדובר במשימה קשה עד בלתי אפשרית לקבוצה שרשמה ארבעה ניצחונות ב-19 משחקי ליגה, אבל מראדונה כבר חולל נס או שניים במהלך הקריירה כשחקן ואולי יצליח לעשות זאת גם כמאמן הפעם.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי הודיע דייגו על התפטרותו מהקבוצה בעקבות שינויים בשדרת הניהול, אך לאחר שהושג סיכום על הישארותו של גבריאל פלגרינו, הנשיא לשעבר שהביא את מראדונה למועדון, מספר 10 חזר בו מההחלטה ונשאר בחימנסיה. מעניין יהיה לראות באיזה צעד ינקוט במקרה של ירידה לליגה השנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי