בופון: להפסיק לשחק זה כמו המוות הראשון, יש לי אחריות לנבחרת

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | Gettyimages

השוער האגדי של יובנטוס דיבר על הזימון המחדש למדים הלאומיים: "חשבתי לצאת לחופשה קצרה, אבל אי אפשר לנטוש כשצריכים אותך". קנבארו מתנגד: "ממליץ לדי ביאג'יו לא לזמן את הוותיקים"

(גודל טקסט)

שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון התראיין היום (שלישי) לרדיו "טיקי טאקה" וקרא לראשי ההתאחדות האיטלקית להחזיר את מריו באלוטלי לנבחרת הלאומית. באלוטלי לא שיחק בקמפיין האחרון בנבחרת, אבל הוא מגלה יכולת טובה בשנה וחצי האחרונות בניס.

בופון בן ה-40, שבימים האחרונים פורסם כי יזומן למשחקי הידידות נגד ארגנטינה ואנגליה במרץ, אמר: "בלי קשר לשאלה האם אראה את באלוטלי משחק לצידי עוד פעם או לא, הייתי שמח לראות אותו חוזר לנבחרת. הוא יקבל צ'אנס להראות שהוא התבגר במאה אחוז ויש לו את מה שראינו אצלו כשחקן צעיר כשלא היה עדיין מושלם מבחינת שחקן. אני מדבר על עקביות והיכולת להיות אלוף. זה צריך להיות האתגר שלו מעכשיו ועד הרגע שיפרוש מכדורגל".

בופון המשיך לסנגר על חלוץ ניס: "ממה שראיתי אצלו בשנתיים האחרונות מגיע לו צ'אנס. הכדורגל האיטלקי מקווה שהוא התבגר לחלוטין. ראיתי בודדים כמוהו באיטליה שהיה להם את הדיוק והעוצמה שיש לו. אולי לפרנצ'סקו טוטי ואנטוניו קסאנו".


החזרה למדים הלאומיים
: "אני מרגיש אחריות ואמונה לעזור לנבחרת הלאומית ברגעי המעבר. חשבתי שאני יוצא לחופשה קצרה, אבל כשהנבחרת צריכה אותך אתה צריך להיות מוכן ולא לנטוש".

על ג'אנלואיג'י דונארומה: "זה לא שנתתי לו את ההכשר להיות היורש שלי. הוא פשוט לקח את זה בזכות ההופעות שלו בשלוש השנים האחרונות. אליסון שוער רומא? הוא מפתיע רק את מי שלא עקב אחריו. כבר לפני שנתיים-שלוש קלטתי שהוא כישרון ענק. הוא הרשים אותי ברוגע שלו וההצלות שלו נראות כמו הדבר הכי טבעי".

באלוטלי.
באלוטלי. "לבודדים יש את העוצמה והדיוק שלו" (Gettyimages)

השחקנים הגדולים ששיחק איתם: "רונאלדו הברזילאי. הוא שיחק באינטר והיה מדהים. כשהוא היה צעיר לא היו הרבה שחקנים עם עוצמה, מהירות ופיזיות כמו שלו וגם טכניקה מצוינת. הוא היה נראה לי אז חוצן בין אנשים רגילים. היום אולי למסי יש את התכונות האלה, רק בלי הפיזיות".

בופון גם אמר בראיון שהחליט כבר על עתידו והוא יודיע על כך בבוא הזמן. חוזהו של השוער מסתיים בקיץ, אבל לאחרונה התעוררו שמועות שהוא ימשיך לעוד עונה. "אני צריך להיות מרוכז עד סיום העונה. להפסיק לשחק זה כמו המוות הראשון", אמר. כשנשאל מי היו הכישרונות הגדולים בכדורגל האיטלקי ב-30 השנים האחרונות, השיב: "זה לא סוד שאלה טוטי, אלסנדרו דל פיירו, אנדראה פירלו ורוברטו באג'יו. לשחקני הגנה הייתי בוחר בפאולו מאלדיני, אלסנדרו נסטה ופאביו קנבארו".

לעומתו, קנבארו, מאמנה החדש של גוונאגז'ו אברגרנדה, קרא למאמן הנבחרת הזמני לואיג'י די ביאג'יו לא לזמן את הוותיקים לנבחרת. הוא המליץ להשאיר בחוץ את בופון, דניאלה דה רוסי, ג'ורג'יו קייליני ואנדראה ברצאלי. בראיון ל"גאזטה דלו ספורט" אמר: "אני קשור לכל השחקנים האלה שזכו איתי בגביע העולמי ב-2006, אבל אני לא חושב שזו הדרך להתחיל פרק חדש בנבחרת".

קנאברו. קנאברו. "זו לא דרך להתחיל פרק חדש" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי