אלגרי על הנהמות: "מויסה לא היה צריך להתגרות בקהל"

מויסה קין
מויסה קין | AFP

לאחר שקין ספג קריאות גזעניות בניצחון של יובנטוס על קליארי, מאמנו הגיב: "תמיד יהיו אידיוטים שיהרסו לכולם". מטווידי התעמת עם המנג'ר שלא הסכים להוריד את השחקנים מהמגרש. בונוצ'י: "שני הצדדים אשמים"

(גודל טקסט)
באיטליה הגזענות היא עדיין חלק בלתי נפרד ועצוב בכדורגל, והיה ברור שהיא תגיע בשלב מסוים גם לכישרון בן ה-19 של יובנטוס מויסה קין, שממשיך להפגין יכולת נהדרת עם שערים בקבוצתו ובנבחרת. יובה ניצחה אתמול (שלישי) בחוץ 0:2 את קליארי, כאשר קין כבש את השני במשחק והרביעי שלו בארבעת המשחקים האחרונים (שניים בנבחרת ושניים בקבוצה). אחרי השער שהחלוץ הבקיע, חלק מאוהדי קליארי קראו נגדו קריאות גזעניות.


מויסה קין, שאביו מחוף השנהב ואימו איטלקיה, סבל מנהמות נגדו וחגג את השער בדומה למה שעשה ראחים סטרלינג שסבל מאותם נהמות במשחק נגד מקדוניה, כשהזרועות שלו פתוחות והגיב: "החגיגה שלי הייתה התגובה הטובה ביותר עבור הקריאות הגזעניות". הנהמות נגד החלוץ היו לאורך כל המשחק והרגיזו גם את שחקני קליארי, לאחר שקפטן הקבוצה לוקה צ'פיטלי פנה לאוהדים שלו וביקש מהם להפסיק. קין צייץ בטוויטר אימוג'י של השתקה שכוון לאוהדים.


חברו של קין ביובנטוס בלז מטווידי, דרש מהמאמן מאסימיליאנו אלגרי להוריד את השחקנים מהמגרש בדקות האחרונות של המשחק בגלל הנהמות, והתעמת עם המאמן שלא הסכים לעשות זאת. לאונרדו בונוצ'י שכבש את השער הראשון הפתיע כאשר טען שגם קין אשם בהקנטות נגדו: "קין יודע שאם הוא כובש שער הוא צריך לחגוג עם השחקנים של יובנטוס ולא מול הקהל של היריבה".


 

— Moise Kean (@MoiseKean) 2 באפריל 2019


"הוא היה יכול לעשות זאת אחרת. אני חושב שהאשמה כאן היא 50 אחוז לכל צד. קין לא היה צריך לעשות את מה שעשה ויציע האוהדים של קליארי לא היה צריך להגיב כמו שהגיב. אנחנו מקצוענים ואסור לנו לעשות פרובוקציות". מגן יובנטוס מתיה דה שיליו, הגיב בטוויטר: "היופי ביובנטוס הוא השילוב בין הצבעים לבן ושחור, מאוחדים".


מאסימיליאנו אלגרי הגיב בסיום בחומרה: "הקריאות הגזעניות? מויסה לא היה צריך להתגרות באוהדים, מה שכמובן לא מצדיק את הקריאות הגזעניות. כמו בכל דבר בחיים תמיד יהיו את האידיוטים שיעשו דברים מטופשים ויהרסו לשאר האנשים. אני לא חושב שלדבר על זה כל הזמן יעזור, כמו שאני לא חושב שלעצור את המשחק יעזור מכיוון שלא כל האנשים באצטדיון עשו את זה. צריך להשתמש במצלמות בשביל לאתר את הגזענים ולהעניש אותם, ואני לא מדבר על הרחקה של שנה או שנתיים אלא הרחקה לצמיתות". 


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The best way to respond to racism #notoracism

A post shared by K M B 9 (@moise_kean) on




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי