מזל של אלופים: 3:4 ליובנטוס על נאפולי משער בתוספת הזמן

שחקני יובנטוס חוגגים
שחקני יובנטוס חוגגים | MARCO BERTORELLO/AFP/Getty Images

הקבוצה של אנצ'לוטי כבר עשתה קאמבק ענק כשחזרה מפיגור של שלושה שערים עם שער של די לורנצו בדקה ה-82, אלא שקוליבאלי חסר המזל כבש לשער הלא נכון עמוק בתוספת הזמן. מילאן גברה 0:1 על ברשיה בסאן סירו

(גודל טקסט)
המחזור השני באיטליה שהחל ביום שישי עם שני משחקים, נמשך גם הערב (שבת).  במשחק המוקדם של הערב השיגה מילאן ניצחון בכורה העונה עם 0:1 קשה על ברשיה בסאן סירו, אך עם כל הכבוד, גולת הכותרת הגיעה במשחק העונה במחזור השני, המשחק בין יובנטוס ונאפולי שבהחלט עמד בציפיות, הסתיים בדרמת ענק כשביונטוס האלופה שמטה יתרון 0:3 אך ניצחה בדקה האחרונה בזכות שער עצמי של קאלידו קוליבאלי. 


יובנטוס – נאפולי 3:4

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הגדול לאחר שניצחו במחזור הפתיחה, כל אחת בדרכה. הבלם מתייס דה ליכט ערך את הופעת הבכורה בשורות האלופות לאור היעדרותו של הקפטן הפצוע ג'ורג'יו קייליני, בעוד פאולו דיבאלה המשיך על הספסל כשגונסאלו היגוואין פתח לצד כריסטיאנו רונאלדו כמו במחזור הפתיחה. כאמור, ההתרגשות הייתה בשיאה, אבל המשחק הוכרע מהר מאוד.

רונאלדו היה הראשון לאיים על השער כבר בדקות הפתיחה, בהמשך נאפולי הראתה שגם היא כאן כשאלאן שלח בעיטה מסובבת מחוץ לרחבה ואילץ את שצ'זני למתוח איברים ולהדוף לקרן. אלא שאותה קרן הפכה לשער אדיר של יובנטוס במתפרצת קטלנית, ולבליץ' של ממש: לורנצו אינסינייה שלח פצצה מחוץ לרחבה, בונוצ'י הצליח לחסום את הבעיטה והמגן דנילו, שנכנס לשחק רק בשל פציעתו של מאתייה דה שיליו דקה קודם לכן – טס קדימה. המגן מסר לדוגלאס קוסטה, קיבל ממנו בחזרה וגילגל לרשת את שער הבכורה שלו ביובנטוס בהופעת הבכורה שלו. יובה לא חיכתה והכתבה שוב. מהלך של מאטווידי בצד שמאל הסתיימה במסירה לארגנטינאי ש"זרק" את קוליבאלי ובעט לחיבורים. 0:2 כבר בדקה ה-19.


גונסאלו היגוואין ודנילו חוגגים ( Emilio Andreoli/Getty Images)
 

נאפולי לא הייתה במשחק ובדקה ה-30 כמעט הגיע השער השלישי כשהיגוואין עבר לתפקיד המבשל ומסר מצוין לסמי קדירה שנבלם על ידי השוער. כעבור שתי דקות הקשר הגרמני שלח בעיטה מסובבת שנעצרה רק במשקוף. שני שחקנים שהיו בדרך החוצה מהביאנקונרי נראו פשוט מצוין.
 


במחצית השנייה אנצ'לוטי רצה לרענן את השורות עם חילוף כפול ובין היתר נכנס הירבינג לוסאנו במקומו של אינסינייה. אוהדי נאפולי לא אהבו את העובדה שהמאמן העז לוותר על הקפטן והיהלום אלא שהחילוף יתברר כמנצח. נאפולי פתחה טובה יותר את המחצית השנייה ובדקה ה-50  התקרבה לשער המצמק – דריס מרטנס שלח בעיטה מסובבת מחוץ לרחבה שחלפה סנטימטר מהעמוד. אלכס מרט, מנגד, סיפק הצלה נהדרת לבעיטה חזקה של בלז מאטווידי. בדקה ה-62 הגיע הדובדבן שבקצפת עם שער הבכורה של כריסטיאנו רונאלדו העונה לאחר בישול של דוגלאס קוסטה. נגמר? תחשבו שוב. בדקה ה-66 קוסטס מאנולס כבש בכדור חופשי וכולם חשבו שהאורחת רק מחזירה מעט מהכבוד. אלא שלנאפולי היו תוכניות אחרות.

הטירוף נמשך. כעבור שתי דקות לוסאנו כבש שער בכורה לאחר כדור רוחב של פיוטר ז'לינסקי, ומנגד קוסטה ענה בבעיטה אדירה מרחוק אבל מרט הדף והחזיר חלק מהחוב על השער השלישי שספג. כעבור דקה, שצ'נזי שמט כדור מרחוק אבל ההגנה הרחיקה. דיבאלה עלה מהספסל בדקה ה-75 לדקות ראשונות העונה במטרה להכריע את המשחק, כשהחליף את היגוואין שזכה לתשואות מהקהל, אך לדרמה בדקה ה-81 אף אחד לא היה מוכן:  ג'ובאני די לורנצו השווה מקרוב לאחר בישול של חוסה קאייחון כאשר מי שאיחר בסגירה היה לא אחר מדה ליכט.




ג'ובאני די לורנצו חוגג. הוא לא ידע מה יקרה בהמשך (MARCO BERTORELLO/AFP/Getty Images)

 
נגמר? תחשבו שוב. באיטליה כנראה כבר עבדו על העיתונים של מחר, רצו לספר איך הליגה חייה ובועטת והשנה זה יהיה אחרת. אך יובה, כמו יובה, האלופה הנצחית – הוכיחה שלעולם אסור להספיד אותה. בדקה ה-92 מיראלם פיאניץ' הרים כדור חופשי וקאליד קוליבאלי חסר המזל כבש לשערו הלא נכון. 3:4 ענק ליובנטוס בסיום, איטליה בטירוף!
 


מילאן – ברשיה 0:1
הרוסונרי הגיעו לחוצים מאוד למשחק הבית הראשון שלהם העונה לאחר שהפסידו 0:1 לאודינזה. אלא שהקבוצה של מרקו ג'יאמפאולו פתחה בטירוף ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-12: סוסו, שנכלל בסגל נבחרת ספרד של רוברטו מורנו, הרים מצד ימין והקאן צ'להאנולו נגח מצוין, הכדור פגע בריצפה ואז חדר לרשת, 0:1 למילאן.


אנדרה סילבה, שפתח בהרכב במקומו של מלך שערי מילאן בעונה שעברה, קשישטוף פיונק, היה יכול להכפיל את היתרון אך החמיץ את המסגרת בדקה ה-21. החלוץ הפולני עלה מהספסל בדקה ה-60. המארחת החזיק הרבה יותר בכדור אך התקשתה להגיע למצבי הבקעה עד לדקות האחרונות בהן פרנק קסייה,, סוסו ופיונטק לא הצליחו לכבוש את השער השני. לאחר פגרת הנבחרות תפגוש מילאן את ורונה ואז במחזור הרביעי ייערך הדרבי הגדול של מילאנו נגד אינטר.



שחקני מילאן חוגגים ניצחון בכורה העונה (MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי