בופון חשף: הדיכאון בשיא הקריירה והחרטה על מעשה פאשיסטי

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | Marco Luzzani/Getty Images

השוער פנה ל"גרסה הצעירה שלו", במכתב שהתפרסם ב-'Players Tribune', וסיפר כי דווקא כשהגיע לפסגה הוא התקשה למצוא אושר בחיים. בנוסף, הוא נזכר בטעות שביצע בתקופתו בפארמה, שגרמה לו להיתפס כימני קיצוני

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)
ביום שהקריירה של ג'יאנלואיג'י בופון תגיע לסיומה הוא ייזכר ללא ספק כאחד השוערים הגדולים בהיסטוריית הכדורגל, אבל זה לא בהכרח אומר שהיה היה ורוד לאורך כל הדרך מבחינת שחקנה הוותיק של יובנטוס. באתר 'Players Tribune' התפרסם אתמול (שני) מכתב שבו בופון פנה ל"גרסה הצעירה של עצמו" וחשף כי דווקא בשיא הקריירה שלו, הוא סבל מדיכאון והתקשה למצוא אושר בחיים. בנוסף, האיטלקי הביע חרטה על מעשה שביצע בתקופתו בפארמה וגרם לו להיתפס כפאשיסט.


בופון סיפר בתחילת הטקסט על אנקדוטה משעשעת שקרתה לו בגיל 17. ימים ספורים לפני הבכורה בבוגרים של פארמה, השוער יצא לבר עם חברו הטוב מהאקדמיה של המועדון וכשהשניים יצאו משם ב-1 בלילה, ג'יג'י הטיל את מימיו על גלגל של רכב משטרתי: "אל תעשה זאת. השוטרים לא יאהבו את זה", הוא אמר לעצמו במכתב, "זה יסכן את כל מה שעבדת בשבילו. אתה חושב שזה יוכיח לחבריך שאתה חזק, אבל זו רק מסיכה שאתה חובש".


האיטלקי המשיך וכתב על הטלטלה הנפשית שחווה בגיל 26, כשהרגיש שחייו האישיים נבלו ורק כדורגל העסיק אותו: "אתה תהיה כל כך מדוכא שלא תרצה לצאת מהמיטה. זה יקרה לך בפסגת הקריירה, כשיש לך את כל מה שאפשר לחלום עליו. כשאתה שוער יובנטוס ונבחרת איטליה והרווחת כסף וכבוד. אנשים יקראו לך סופרמן, אבל אתה לא גיבור על. אתה סתם עוד בן אדם והאמת היא, שהלחץ במקצוע שלך יכול להפוך אותך לרובוט".


בופון. גם כשהגיע לפסגה, לא הכל היה ורוד (Emilio Andreoli/Getty Images)
בופון. גם כשהגיע לפסגה, לא הכל היה ורוד (Emilio Andreoli/Getty Images)


בתחילת הקריירה שלו, כששיחק בפארמה, בופון רצה לנקוט במחווה שתדרבן את חבריו לקבוצה ותציג אותו כמנהיג, אז הוא כתב על החולצה שלו מסר שראה חרוט על שולחן בבית הספר, בילדותו: "מוות לפחדנים". מה שהוא לא ידע, זה שאותו ביטוי היה סלוגן של פאשיסטים מהימין הקיצוני.


"הטעות הזו תכאיב מאוד למשפחה שלך", כתב בופון, "אבל זו טעות מהסוג שמזכירות לך שאתה אנושי. שאין לך מושג. זה טוב, כי הכדורגל יעשה אחלה עבודה בלשכנע אותך שאתה מיוחד. אבל אתה צריך לזכור שאתה לא שונה מאף אחד וזה מה שיוציא אותך מהדיכאון. אתה לא יכול להבין את זה עכשיו, כשאתה בן 17, אבל אני מבטיח לך: להיות אמיץ זה להיות מסוגל להראות חולשה ולא להתבייש".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי