שבוע נוסף בפסגה: דיבאלה העניק ליובנטוס 0:1 על מילאן

פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

רונאלדו שוב הוחלף, אך הארגנטינאי שנכנס במקומו כבש את שער הניצחון בדקה ה-77 והחזיר את הגברת הזקנה למקום הראשון על חשבון אינטר. עוד לפני, נאינגולן כיכב ב-2:5 של קליארי על פיורנטינה ולאציו גברה על לצ'ה

(גודל טקסט)
המחזור ה-12 בליגה האיטלקית שהחל אתמול (שבת) נמשך גם היום (ראשון). המשחק הגדול בין יובנטוס ומילאן יהיה זה שינעל את המחזור ב-21:45 אך עוד קודם לכן ישנם חמישה משחקים. ערב המשחקים נפתח בסערה, קליארי הביסה 2:5 את פיורנטינה והמשיכה את הכושר המצוין שלה בזכות מופע של ראג'ה נאינגולן שכבש ובישל עוד שלושה שערים. לאחר מכן לאציו גברה 2:4 על לצ'ה, בעוד המשחקים בין סמפדוריה לאטאלנטה ואודינזה לספאל הסתיימו שניהם בלי שערים. רומא פספסה הזדמנות גדולה להיצמד לפסגה עם הפסד 0:2 אצל פארמה.


יובנטוס – מילאן 0:1

אלופת הסריה א' ממשיכה ביכולת הלא משכנעת, אך עשתה את העבודה גם במחזור הנוכחי וצברה שלוש נקודות שהשאירו אותה בפסגה מעל אינטר. הכאבים בברך ממשיכים ככל הנראה להפריע לכריסטיאנו רונאלדו, שהוחלף משחק שני ברציפות ופינה את מקומו לפאולו דיבאלה בדקה ה-55, כשהוא יורד ישירות לחדר ההלבשה. בדיעבד, אותו חילוף הציל את יובנטוס, כי בדקה ה-77 דיבאלה קיבל כדור מגונסאלו היגוואין, עבר שחקן יריב ובעט פנימה את שער הניצחון של הביאנקונרי.

רצף ניצחונות הליגה של יובנטוס על מילאן התארך לשישה והרוסונרי רשמו הערב את הפסדם השני ברציפות, מה שמשאיר אותם במקום ה-14 בטבלה. גם המאזן של מאמנם סטפאנו פיולי במפגשים עם ה"זברות" הפך גרוע יותר, עם הפסדו ה-15 נגד יובה מתוך 18 משחקים, כשאת שלושת הנותרים הוא סיים בתיקו. 



שמרו על המקום הראשון. שחקני יובנטוס חוגגים (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)


קליארי – פיורנטינה 2:5

אין ספק שקליארי היא אחד הסיפורים הגדולים העונה באיטליה, עם כל הכבוד לאינטר של אנטוניו קונטה או לאטלאנטה שעורכת את הופעת הבכורה שלה בליגת האלופות. הקבוצה של רונאלדו מאראן העפילה לפחות זמנית למקום השלישי והיא בכושר מצוין. מאז המחזור השני היא לא הפסידה כשבדרך היא היא ניצחה בחוץ את נאפולי וגם את אטלאנטה. 

 

בליץ של המארחת תוך 17 דקות הספיק. בדקה ה-17 ראדג'ה נאינגולן שלח מסירת עומק נהדרת ומרקו רוג בעט חזק לרשת, 0:1. בחלוף תשע דקות הבלם פאביו פיסקנסה נגח לרשת לאחר כדור קרן ובדקה ה-34 ההצגה הושלמה כשנאינגולן רשם בישול שני במשחק הפעם לג'ובאני סימאונה, החלוץ ובנו של מאמן אתלטיקו מדריד. הקשר ניסה לכבוש בעצמו בבעיטה חדה מהפינה, השוער הדף והוא הגיע לריבאונד, העביר כדור רוחב וסימאונה כבש בעקב.


סימאונה וניינגולאן חוגגים. הקשר סיפק שלושה בישולים (Enrico Locci/Getty Images)



המארחת לא נרגעה, בדקה ה-54 גם הכובש המצטיין שלה העונה, ז'ואאו פדרו, התכבד בחגיגה אחרי בישול נוסף של הקשר הבלגי שמסר בפאלש. נאינגולן הבין שבערב כזה מול יריבה כזו הוא חייב לכבוש. בדקה ה-65 הוא הניף את הרגל מ-25 מטר ושיחרר פצצה לחיבורים, וואו!


האורחת הצליחה לכבוש שני שערים מצמקים סמוך לסיום ולהמתיק מעט את הגלולה המרה. דושאן ואלחוביץ' בן ה-19 כבש פעמיים (75, 87), שערי בכורה בסרייה א', כשהשער השני היה אחרי מבצע יפה ובעיטה לקורה ופנימה, אך לא מעבר לכך, נחמת עניים. בין לבין, בדקה ה-78, גיבור המשחק הוחלף וזכה לתשואות מהקהל. 



ניינגולאן. ערב למזכרת (Enrico Locci/Getty Images)


פארמה – רומא 0:2
לאחר שלושה ניצחונות רצופים, הג'לארוסי פספסו הזדמנות גדולה מאוד לטפס למקום השלישי עם הפסד מאכזב לפארמה, שמבחינתה קטעה רצף שלילי של שלושה משחקים ללא ניצחון. למרות החלק ההתקפי המסוכן שעלה איתו עלה פאולו פונסקה, הכולל בתוכו את אדין דז'קו, ניקולו זניולו וג'סטין קלויברט, המקומיים היו הרבה יותר מסוכנים בהתמודדות, ואף הצליחו להשיג את שלוש הנקודות היקרות בזכות כדורגל נהדר.


ריקרדו גאגליולו השבדי מצא את מתיה ספרוקטי המחליף חופשי לגמרי במרכז הרחבה של רומא, והאחרון שיגר בעיטה, ועם הרבה מאוד מזל, מצא את השער של פאו לופס והעניק יתרון יקר בדקה ה-68. בדקה ה-93 אנדראס קורנליוס הדני חתם את המשחק עם בעיטה אדירה לרשת.




לאציו – לצ'ה 2:4
לאציו לא הפסידה בששת המחזורים האחרונים בסרייה A וניצחה בשלושה האחרונים, אם כי בליגה האירופית היא ספגה שני הפסדים כואבים לסלטיק. היא קיוותה להתאושש נגד לצ'ה מהתחתית, וחואקין קוראה ניצל חור בהגנת האורחת כדי להעלות אותה ליתרון בדקה ה-30, אבל 10 דקות לאחר מכן ג'אנלוקה לפאדולה הגיע לכדור קרן ודחק פנימה את השוויון.


אינזאגי שינה מערך במחצית השנייה, והוריד את לוקאס לייבה לטובת דנילו קטאלדי שעבר לנהל את מרכז המגרש של התכולים. זה השתלם בדקה ה-62, כשהתקפה נהדרת שהתחילה אצל הקשר הסתיימה עם כדור עומק נפלא של פרנצ'סקו אצ'רבי לסרגיי מילינקוביץ' סאביץ', שבנגיעה נתן את ה-1:2 היקר.


ל'צה כמעט חזרה שוב למשחק, עם פנדל בדקה ה-68, אבל תומאס סטרקושה הדף את הבעיטה. לפאדולה הכניס את הריבאונד, אבל לפני שהספיק לחגוג צמד הונף הדגל לנבדל ולאציו נשמה לרווחה. וכדי להרגיע לחלוטין הגיע מי אם לא צ'ירו אימובילה שבדקה ה-77 קיבל פנדל וקבע 1:3, כובש את שערו ה-12 בתשעת המשחקים האחרונים. וכאילו זה לא הספיק לו, שלוש דקות לאחר מכן הוא הוסיף גם בישול עם הכנסת כדור ענקית לקוראה שהשלים צמד והבטיח את הניצחון למארחת.


קוראה. צמד נפלא שלו הבטיח ללאציו את הניצחון (Marco Rosi/Getty Images)
קוראה. צמד נפלא שלו הבטיח ללאציו את הניצחון (Marco Rosi/Getty Images)


לצ'ה כמעט חזרה למשחק, כשאנדראה לה מנטיה (85) צימק, אבל זה כבר לא שינה הרבה ושלוש הנקודות נשארו בבירת איטליה. הניצחון החזיר את לאציו למקום השלישי, ממנו אינזאגי – שהכריז כי מקום המוביל לליגת האלופות יהיה המטרה של הקבוצה – יהיה מרוצה. אחרי הפגרה היא תפגוש את ססאולו, קלוז' ואודינזה לפני קרב הצמרת נגד יובנטוס.


סמפדוריה – אטאלנטה 0:0
המארחת עוברת עונה נוראית ולא מצליחה להתרחק מהקו האדום, אבל בשבוע שעבר היא השיגה 0:1 חשוב על ספאל וקיוותה לצאת לדרך חדשה. היא גם שלטה במשחק ויאקוב יאנקטו יהיה קרוב לכבוש 10 דקות מהפתיחה, אבל חוסר מזל רדף אחריה פעם אחר פעם. אטאלנטה, לעומת זאת, שהתקופה הנהדרת שלה נעצרה עם הפסד לקליארי הלוהטת במחזור הקודם, בקושי איימה על השער של אמיל אאודרו. האורחת גם נתורה ב-10 שחקנים עם הצהוב השני של רוסלן מלינובסקי בדקה ה-74, ולמרות ניסיונות בסיום לא הצליחה להשיג שער מאוחר והמשחק נגמר בחלוקת נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי