רונאלדו הפסיד גמר ראשון מאז 2013, באיטליה חגגו: "ספקטאקו-לאציו"

כריסטיאנו רונאלדו, מיראלם פיאניץ'
כריסטיאנו רונאלדו, מיראלם פיאניץ' | FAYEZ NURELDINE/AFP via Getty Images

הפורטוגלי שניצח 12 משחקי גמר ברציפות, הסיר מייד את מדליית הכסף. פיאניץ' הודה: "חייבים להשתפר". סארי: "דברים יכולים להשתנות בחודשיים-שלושה". אלברטו: "מטרה אחת הושגה". ומה אינזאגי חושב על הסקודטו?

קבוצות: יובנטוס לאציו
(גודל טקסט)

 יובנטוס לא הפסידה ולו פעם אחת ב-19 המשחקים הראשונים של מאוריציו סארי על הקווים. אלא שאז היא נתקלה בקבוצה הכי לוהטת באיטליה – לאציו. שבועיים לאחר שהנחילו לאלופה הפסד בכורה העונה בליגה, הקבוצה של סימונה אינזאגי שיחזרה את ה-1:3 גם בסופר קאפ האיטלקי. וכך, מאמן הביאנקונרי נותר עדיין ללא אף תואר איטלקי, כשהתואר היחיד בקריירה שלו היה הזכייה בליגה האירופית עם צ'לסי בעונה שעברה. בארץ המגף יצאו מדעתם: "ספקטאקו-לאציו", נכתב בשער "גאזטה דלה ספורט". "לאציו בפסגת העולם", אינזאגי הקוסם – אחרי ניצחון 1:3 בליגה, שוב לאציו עם הצלחה יוצאת דופן על חשבון האלופה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". ב"טוטו ספורט" נכתב: "סופר לאציו" ועוד: "השלישייה של לאציו קרעה לגזרים את קבוצתו של סארי".

 

כריסטיאנו רונאלדו, שכבש את שער הניצחון עבור יובה בסופר קאפ אשתקד נגד מילאן, רשם הפסד ראשון בגמר מזה כמעט שנים ונעצר לאחר 12 זכיות רצופות במדי הבלאנקוס, נבחרת פורטוגל ויובה. מאז ההפסד 2:1 בגמר גביע המלך לאתלטיקו מדריד (באותו ערב כבש לזכות ריאל מדריד אך הורחק בהארכה) – הוא היה בלתי מנוצח. הפורטוגלי מיהר להוריד את מדליית הכסף מייד לאחר שקיבל אותה בטקס.


סארי
אמר לאחר המשחק: "האימון לפני המשחק היה הטוב ביותר שלנו העונה וזה גרם לי לחשוב שאנחנו חדים יותר, כנראה, ממה שאנחנו במציאות. נשארנו במשחק אבל התחושה שלי היא שהגענו לשלבי הסיום עם מחסור קטן באנרגיה פיזית וגם ברמה הפסיכולוגית. זה יכול לקרות אחרי ריצה של שלושה משחקים בשמונה ימים. התקרבנו לשוויון אך ספגנו את השער השלישי".

על שלישיית החלוצים ששיחקה יחד בהרכב פעם השלישית ברציפות: "אני לא חושב שזה פגע בנו, כל הזמן שואלים אותי על השלישייה הזו, אבל ספגנו שני שערים כאשר כבר היה קשר נוסף על המגרש. הפסדנו כי איבדנו את החדות ככל שהמשחק התקדם

האכזבה והחוזק של היריבה לאציו: "יש אכזבה, זה נכון, אבל אני לא מתכוון לבכות על כך מהסיבה הפשוטה  -זה לא יפתור שום בעיה. אני לא חושב שהשחקנים שלי יתנו לעצמם להיות מושפעים בשני משחקים בלבד. לאציו נמצאת ברגע קסום כרגע כשהכל מצליח לה, אבל הדברים יכולים להשתנות בעוד חודשיים או שלושה, אסור לשכוח שהעונה עוד ארוכה. אם הם ימשיכו ככה, אני בספק אם יהיה מה לעשות נגדם".

מיראלם פיאניץ' אמר: "זו אכזבה, באמת רצינו לזכות בגביע הזה, אבל לאציו ניצלה את המרחבים במשחק שלנו והיא זכתה בצדק. זו לא הייתה הופעה טובה, אנחנו חייבים להשתפר כדי לנצח – להיות סולידיים מאחורה, לשלוט במרכז המגרש. כמובן שנקום מזה, יש לנו עוד הרבה מה לעשות העונה, הרבה מטרות להשיג – הסקודטו, ליגת האלופות, הגביע האיטלקי".

שחקני לאציו חוגגים. מסוגלים לזכות גם בסקודטו? (Marco Rosi/Getty Images)

בלאציו חגגו כפי שלא חגגו הרבה זמן. הנשיא קלאודיו לוטיטו זכה בתואר שישי מאז התמנה לתפקיד ב-2004, כששלושה מהם תחת המאמן הנוכחי סימונה אינזאגי. סנד לוליץ' עשה היסטוריה כשהפך לשחקן השני של לאציו שכובש גם בגמר הגביע וגם בסופר קאפ האיטלקי – כשהקודם שעשה זאת היה פאבל נדבד. זו הייתה הזכייה החמישית של לאציו בסופר קאפ, והיא השוותה את מאזנה לזה של אינטר.

לואיס אלברטו שכבש את השער הראשון, התמוגג: "כולם אמרו שזה בלתי אפשרי – ובכל זאת ניצחנו. אני עושה את מה שאני יכול עבור הקבוצה. עבדנו כל כך קשה כדי לזכות בתואר, זה מדהים. עלינו להמשיך ככה, האוהדים צריכים להיות מאחורינו עד המוות, יגיע הזמן שנצטרך לתמיכה שלהם, הם צריכים להיות השחקן ה-12 שלנו שם בחוץ. אף אחד לא ציפה שננצח שמונה משחקי סרייה א' ברציפות והנה ניצחנו, כולל את יובנטוס. אנחנו קבוצה נהדרת, מטרה אחת הושגה – הגביע חזר הביתה. אנחנו חייבים להמשיך להאמין".

אינזאגי אמר: "עשינו משהו קסום, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי שנוכל ליהנות מלילות כאלה. לנצח את יובנטוס פעמיים בשבועיים זה מטורף. אני חושב שזה היה עוד ניצחון ראוי לקבוצה חזקה, כזו שתמיד האמינה ברעיונות שלה, זה מגיע לבחורים האלה. יש לי אמונה רבה בקבוצה. ללואיס אלברטו ולוקאס לייבה היו כרטיסים צהובים ולכן העדפתי להחליפם מחשש שיורחקו. האליפות לא חשובה, אנחנו צריכים להמשיך ככה. מעולם לא היו לי בעיות גדולות, אבל בחלק מהזנים שבהם דברים השתבשו – אני יודע טוב מאוד מי היה לצידי ומי לא. אני מקדיש את הגביע לתומכים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי