לוקאקו שובר שיאים, קונטה החמיא: "תמיד אמרתי שהוא יהלום"

רומלו לוקאקו, אנטוניו קונטה
רומלו לוקאקו, אנטוניו קונטה | Francesco Pecoraro/Getty Images

אינטר ניצחה בסאן פאולו לראשונה מאז 1997, החלוץ כבש צמד והשווה את השיא של ויירי. באיטליה היללו: "מפגן כוח, רומלו ולאוטרו הם זוג הזהב". המאמן התמוגג: "רציתי אותו גם בצ'לסי, עכשיו אני יכול ללטש אותו"

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

שנת 2020 בכדורגל האיטלקי נפתחה בסערה. יובנטוס נתנה הצגה נגד קליארי עם ניצחון 0:4 וחזרה לפסגת הטבלה, אלא שלמשך שעות ספורות בלבד. בהמשך הגיעה אינטר של אנטוניו קונטה למשחק חוץ בסן פאולו נגד נאפולי, מגרש בו לא ניצחה מאז 1997 – וחזרה עם ניצחון 1:3 ענק בזכות צמד של רומלו לוקאקו. זה היה ניצחון הליגה המאה של אנטוניו קונטה בסרייה א'. "אינטר קטלנית, לוקאקו ואלוטרו הם צמד-חמד, זוג הזהב", נכתב ב"טוטוספורט". "מפגן כוח עצום של אינטר שהותירה את יובנטוס מתוסכלת", נכתב על הנראזורי ב"גאזטה דלה ספורט".

עוד לגבי לוקאקו, החלוץ הבלגי הגיע ל-14 שערי ליגה ב-18 הופעות והאפיל על ההישג של כריסטיאן ויירי מעונת 2002-03. לוקאקו הוא השחקן השישי של אינטר שכבד צמד ומעלה פעמיים ברציפות בליגה, יחד עם מאורו איקרדי, אלברו רקובה, זלאטן איברהימוביץ', סמואל אטו ו-ויירי. בהמשך הוא סחט מחמאות גדולות ממאמנו.

אנטוניו קונטה לא אהב את הביקורת של פאביו קאפלו ואמר לאחר המשחק: "אני חושב שהיריבות מכבדות אותנו הרבה יותר מהתקשורת. הקבוצה הזו יודעת מה לעשות בכל רגע. אני לא חושב שחיכינו מאחור ויצאנו למתפרצות, זו לא הגישה שלנו, הפעלנו לחץ גבוה. הסטטיסטיקה לא מעניינת אותי למען האמת, אבל ברור שזה ניצחון חשוב, אף פעם לא קל לנצח בנאפולי, היא הייתה המתחרה העיקרית של יובנטוס בשנים האחרונות. שיחקנו עם המון אופי ואומץ". המאמן הסביר מדוע אלסנדרו באסטוני הצעיר פתח על חשבונו של דייגו גודין: "אני צריך לבחור, זו לא הפעם הראשונה. הוא ילד בן 20 – העתיד שלנו, אבל גם ההווה. הוא עשה את מה שביקשתי רק עליו להיות נחוש ואגרסיבי יותר".

על החלוץ הבלגי: "תמיד אמרתי שהוא יהלום מחוספס שצריך לעבוד עליו. גם לאוטרו מרטינס כזה. אמרו עליו (לוקאקו) כל מיני דברים, קל מאוד לדבר עכשיו, אבל שימו לב למה שאמרתי לפני כמה שבועות. לוקאקו בן 26, הוא צעיר מאוד. רציתי אותו כשהייתי מאמן צ'לסי. עכשיו אני יכול לעבוד על ליטוש היהלום".

לוקאקו סיכם: "חשוב שיש מאמן נהדר כמו קונטה על הספסל, בטח עבור שחקנים צעירים. הוא מנהיג גדול עם הרבה ניסיון". על שיתוף הפעולה עם לאוטרו, כשהשניים כבשו יחד כבר 30 שערים העונה, אמר לוקאקו: "אנחנו חברים טובים שנפגשים גם מחוץ למגרש, וכשאנחנו על המגרש אנחנו אוהבים לפרגן ולעזור אחד לשני. אני מאוד מרוצה מהדרך שאנחנו עושים כרגע אבל ברור שאנחנו יכולים להיות אפילו טובים יותר".

לוקאקו ולאוטרו. "זוג הזהב" (TIZIANA FABI/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי