יובה רוצה לנצח באולימפיאקו אחרי חמש שנים, סארי: "חייבים להציג המשכיות"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Chris Ricco/Getty Images

האלופה מחפשת ניצחון ליגה רביעי ברציפות במגרש בו היא מתקשה. רונאלדו מחפש לכבוש משחק ליגה שישי ברציפות. דה ליכט ימשיך על הספסל. פונסקה: "עובדים כדי להחזיר את רומא למקום הראוי לה"

קבוצות: יובנטוס רומא
(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון בליגה האיטלקית מגיע לסיומו. המחזור ה-19 יצא לדרך היום (שבת) ויגיע לשיאו מחר (ראשון) עם לא פחות משבעה משחקים, אחד מהם מרתק במיוחד – האלופה יובנטוס תתארח באולימפיקו אצל רומא הרביעית בטבלה, כשהביאנקונרי רוצים לנצח אצל הג'ילארוסי בחוץ לראשונה מזה חמש שנים.


רומא – יובנטוס
האלופה, שממשיכה בקרב הראש בראש מול אינטר כששתיהן צמודות בפסגה עם 45 נק', מגיעה למשחק לאחר שלושה ניצחונות ליגה רצופים כאשר האחרון שבהם, 0:4 על קליארי – היה אולי משחקם הטוב ביותר העונה. המאמן מאוריציו סארי, שחגג ביום שישי את יום הולדתו ה-61 – ירצה לראות המשכיות.

סארי אמר: "זה משחק קשה מאוד, אנחנו חייבים להציג המשכיות. רומא היא קבוצה עם הרבה שחקנים טכניים עם מהירות ותאוצה, זו קבוצה שיכולה לחטוף את הכדור במהירות ומכריחה את היריבה להתאמץ. היא מאוד מסוכנת במתפרצות. אנחנו חייבים לנצח ולהציג משחק טוב בלי קשר אלי. הגעתי לגיל שכבר קשה לבקש מתנות".


שחקני יובה חוגגים (Chris Ricco/Getty Images)

ההערכות הן שיובה תמשיך במערך 4:2:3:1 עם ארון ראמזי מתחת לחלוצים, פאולו דיבאלה וכריסטיאנו רונאלדו כאשר הפורטוגלי נראה נהדר במחזור האחרון עם שלושער (הראשון שלו באיטליה) ובישול והוא יחפש לכבוש משחק ליגה שישי ברציפות. כמו כן, מריח דמירל ימשיך בהרכב על חשבונו של מתייס דה ליכט, שלגביו היו פרסומים בפורטוגל כי אייאקס שוקלת לבקש להשאילו עד לתום העונה. 

על ההרכב: "מצבו של דה ליכט משתפר, עדיין יש לו כאבים קטנים בכתפיים. באימונים ראיתי אותו והתחושה היא שהוא חוזר לרמה הרגילה שלו. הפוטנציאל ההתקפי שלנו הוא גבוה מאוד, אנחנו יכולים לשחק במספר שיטות. כשרונאלדו ודיבאלה משחקים יחד בחוד הקשרים יכולים להצטרף לחללים שנוצרים ולעזור לנו לכבוש. בנאפולי הייתי חייב לתת המשכיות לשחקנים אבל כאן אני יכול לבחור אחרת. אם אני מבצע שניים או שלושה חילופים זה לא אמור לשנות יותר מדי, לא מדובר בשינוי של שמונה או תשעה".

האלופה לא ניצחה באולימפיקו כבר חמש עונות, מאז מאי 2014 אז נהנתה משער דרמטי של החלוץ דניאל אוסבלדו (90+4) בעונה שעברה (מחזור 36) ניצחו הג'ילארוסי 0:2 באולימפיקו משערים של אלסנדרו פלורנצי ואדין דז'קו.


רומא חוגגת על חשבון יובה אשתקד(FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)

 
רומא של דניאל פונסקה רשמה רצף יפה של חמישה משחקים ללא הפסד כולל 0:0 בסן סירו אלא שהיא פתחה את השנה החדשה עם הפסד מאכזב 2:0 באולימפיקו נגד טורינו. הג'ילארוסי מדורגים כאמור במקום הרביעי בפער של נקודה אחת בלבד מאטלאנטה החמישית, וכמובן שהמטרה שלהם היא לחזור בעונה הבאה לליגת האלופות. במשחקי הבית, המאזן של רומא עומד על חמישה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים. המארחת תחסר את דוידה זפקוסטה וגם את יוסטין קלייברט, בעוד בריאן כריסטנטה כשיר.
 
 
פונסקה אמר לקראת המשחק: "זה משחק מיוחד, אנחנו לא יכולים לעשות טעויות. השחקנים מודעים לכך. אנחנו צריכים להיות שאפתניים. אני חושב שהקבוצות שמשחקות הכי טוב כרגע הן אלה שלא החליפו מאמנים – לאציו ואטלאנטה. האם אהיה ביובה בעתיד? אני לא חושב על זה, אני מרוצה ברומא". 
 
 
על העונה של רומא: "כולם אמרו שהשנה הזו היא שנת בנייה ונהיה לא רלוונטים, אנחנו עובדים כדי להחזיר את רומא למקום הראוי לה. אנחנו יוצרים את התנאים כדי שנוכל להתמודד עם  הקבוצות החזקות, זה יקרה בתוך זמן קצר. תמיד היינו טובים נגד הקבוצות החזקות, אני חושש יותר מהמשחקים האחרים כמו גנואה, טורינו, ססואלו". המאמן הוסיף שבינואר קשה למצוא שחקנים טובים וניוקולו זאניולו יישאר כמובן. הקשר האיטלקי כבש העונה שישה שערים, הכובש המצטיין השני של הג'ילארוסי אחרי דז'קו (תשעה כיבושים).

מלך השערים של רומא. דז'קו ( NurPhoto / Contributor)

 

שאר משחקי המחזור: אודינזה – ססואלו (13:30), פיורנטינה – ספאל (16:00), סמפדוריה – ברשיה (16:00), טורינו – בולוניה (16:00), ורונה – גנואה (16:00), פארמה – לצ'ה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי