באיטליה בטוחים: "לאציו – לסקודטו", מארוטה: "לא פנינו לאריקסן"

שחקני לאציו חוגגים
שחקני לאציו חוגגים | Giampiero Sposito/Getty Images

הקבוצה של אינזאגי קבעה שיא מועדון עם עשרה ניצחונות ליגה רצופים. אימובילה: "יש לנו טירוף ואמונה". המאמן: "בעבר תמיד היה חסר משהו". קונטה מתוסכל לאחר התיקו של אינטר, המנהל המקצועי דיבר על ינואר

קבוצות: אינטר לאציו
(גודל טקסט)

לפני המשחק נגד נאפולי חגגה לאציו 120 שנה להיווסדות המועדון. אין ספק שהחגיגות המשיכו גם לאחר מכן. הקהל נתן הצגה באולימפיקו והחניכים של סימונה אינזאגי רשמו לראשונה בהיסטוריה שלהם עשרה ניצחונות ליגה רצופים, אחד יותר מאשר עם סוון-יוראן אריקסון ב-1998/99, וכעבור שנה כמובן הוא הוליך את הקבוצה לאליפות היסטורית, כאשר השיגו 0:1 על נאפולי. אין ספק שגם נאפולי טוענת לכתר, ולא רק יובנטוס ואינטר, שאיבדה אתמול נקודות ב-1:1 נגד אטלאנטה. "לאציו לסקודטו!" נכתב בשער ה"קוריירה דלה ספורט", שם החמיאו לקבוצה מהאולימפיקו על שיא הניצחונות ובכך שלא הסתפקה בשתי הסטירות שנתנה ליובה בליגה ובסופר קאפ האיטלקי.

החלוץ צ'ירו אימובילה שכבש את שער הניצחון והגיע ל-20 שערי ליגה בתום פחות סיבוב אחד: "זה מוכיח הרבה על הקבוצה, בייחוד הדרך בה ניצחנו. כנראה שתיקו היה התוצאה ההוגנת ואנחנו מורידים את הכובע לנאפולי, אבל רצף הניצחונות שלנו הוא לא מזל, אנחנו כובשים בדקות האחרונות, יש לנו טירוף ואמונה. אנחנו רוצים להמשיך ולצמוח, אנחנו קוצרים את הפירות על העבודה הארוכה שלנו עם המאמן. גם כשאנחנו לא משחקים טוב אנחנו נלחמים ועושים הכל כדי לנצח"".

המאמן סימונה אינזאגי: "האמנו במה שעשינו מתחילת השנה, גם כשהיו ביקורות והתוצאות היו מאכזבות. לא חשבנו שננצח עשרה ברציפות, אבל ראיתי דברים טובים מאוד. אני תמיד אומר לשחקנים שלי להתרכז במשחק הבא לאחר שאני מחמיא להם".


צ'ירו אימובילה. בלתי ניתן לעצירה (Getty)

מה חסר לקבוצה כדי לזכות באליפות: "בשנים הקודמות תמיד היינו קרובים למטרות שלנו והחמצנו משהו בסוף, למשל איבדנו את הכרטיס לליגת האלופות במחזור האחרון. אני צריך להפיק את המיטב מהשחקנים שלי וכל הזמן בקשר עם המועדון, כולנו ערניים לשוק ההעברות. אבל אנחנו רוצים לשמור על כל מי שהביא אותנו לרצף הזה, הם ימשיכו להיות דומיננטיים".

במשחק שנעל את יום שבת, המוליכה אינטר רצתה לסיים את הסיבוב הנפלא שלה בטעם טוב אך שמטה יתרון נגד אטלאנטה. רומלו לוקאקו בישל את שער היתרון הנפלא של לאוטרו מרטינס והייתה זו הפעם הראשונה במסגרת הליגה שאחד מהחלוצים מבשל לחברו, אך הנראזורי ספגו שער שוויון וכמעט הפסידו. רק הקפטן סמיר הנדנוביץ', שהדף פנדל בדקה ה-88 (הפנדל ה-24 שהוא הודף מתוך 79 בעיטות לעברו – 30% הצלחה) – מנע מקונטה הפסד בכורה מאז משחק העונה נגד יובה.

אנטוניו קונטה אמר לאחר המשחק: "הגענו למשחק ללא ארבעה שחקנים גדולים וזה הפסד יותר מדי גדול עבורנו כרגע. אטלאנטה הייתה פיזית, עוצמתית, תוקפנית. אסור לשכוח שהם סיימו לפנינו אשתקד, הם עם אותו המאמן כבר ארבע שנים. עשינו הכל כדי לנצח במשחק. אני מקווה שאלכסיס סאנצ'ס יחזור במהירות. אני מתפלל שלא נחסר עוד שחקנים. אנחנו גאים במצב שלנו בטבלה אבל אסור להתעלם מהקשיים שלנו. אנחנו רק בתחילת המסע". הבשורות הטובות הגיעו מצדו של סטפנו סנסי שפתח בהרכב לראשונה מזה שלושה חודשים.


לאוטרו מרטינס מאוכזב (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

 

בינתיים, המנהל המקצועי של אינטר, בפה מארוטה התייחס לינואר: "ברגע זה יש המון שמועות וסיפורים שאינם נכונים. חלון ההעברות הזה נוטה להיות שקט, הוא מורכב רק מהזדמנויות נדירות. אנחנו רוצים לשפר את הסגל שלנו עם איכות. כריסטיאן אריקסן הוא שחקן טוב ומעניין, הוא מסיים חוזה ביוני אבל טרם פנינו לסוכן שלו או לטוטנהאם. לא נעשה שום דבר מייד, יש קשיים שצריך לקחת בחשבון. אינטר מוליכת הטבלה וצריך לכבד אותה. נחכה להזדמנות הנכונה".

ובצד השני של מילאנו, זלאטן איברהימוביץ' חגג שער בכורה ברוסונרי במהלך ה-0:2 על קליארי.  השבדי הפך לשחקן החמישי הכי מבוגר איי פעם שכבש בסרייה א' כשעשה זאת בגיל 38 ו-100 ימים. ממילאן, פיליפו אינזאגי (38 שנים ו-277 ימים), פאולו מאלדיני (39 שנים ו-277 ימים) ואלסנדרו קוסטקורטה (41 שנה ו-25 ימים) הקדימו אותו. "חזקים יותר, חזקים יותר יחד", כתב השחקן ברשתות החברתיות לאחר המשחק. 

"חשוב להיות באיזור הנכון, לפעמים הכדור נכנס ולפעמים לא", סיכם זלאטן בראיון לאחר המשחק. "אני צריך כמה משחקים כדי להיכנס לכושר. אני אחגוג בטירוף כשאכבוש בסן סירו, לא כאן". לבסוף, השבדי התבדח: "חוזה חדש? אני צריך לזכות בסקודטו בשביל שזה יקרה אוטומטית"
 


זלאטן חוגג (Enrico Locci/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי