צעד משמעותי לאליפות: צמד לרונאלדו, יובנטוס הגדילה את הפער בפסגה

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ארון ראמזי
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ארון ראמזי | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הפורטוגלי כיכב ב-1:2 של הגברת הזקנה על פארמה, אינטר מעדה עם 1:1 מול לצ'ה ואפשרה להפרש לעלות ל-4 נקודות. מילאן השיגה 2:3 משוגע בתוספת הזמן על אודינזה, ניצחון גם לרומא

(גודל טקסט)
המחזור ה-20 בליגה האיטלקית (מחזור פתיחת הסיבוב השני), אשר נפתח ביום שבת המשיך גם הערב (ראשון) עם רוב הקבוצות הגדולות של הסרייה A, ועם חדשות גדולות בצמרת. אלופת שמונה השנים האחרונות, יובנטוס, פתחה פער של ארבע נקודות בצמרת בזכות ניצחון 1:2 על פארמה (צמד של כריסטיאנו רונאלדו) ואיבוד נקודות של אינטר, שבעטה בדלי מול לצ'ה מהתחתית ונפרדה ממנה ב-1:1 בלבד.

במשחק המוקדם של הערב מילאן רשמה 2:3 דרמטי על אודינזה בזכות שער ניצחון של אנטה רביץ' בתוספת הזמן לעיני לא פחות מ-60 אלף אוהדים בסן סירו. רומא התאוששה משני ההפסדים הרצופים עם 1:2 אצל גנואה, ברשיה וקליארי נפרדו ב-2:2 ובולוניה סיימה ב-1:1 מול ורונה. מחר אטאלנטה תארח את ספאל למשחק שינעל את המחזור (21:45).


כריסטיאנו רונאלדו חוגג (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

יובנטוס – פארמה 1:2
הגברת הזקנה יכולה לחייך, כי בפעם הראשונה העונה היא סוף סוף מרגישה קצת יותר משוחררת בראש הטבלה. מתחילת העונה אינטר הייתה צמודה אליה, רדפה אחריה ואפילו הקדימה אותה לא מעט זמן בפסגה, אך אחרי המעידה של הנראזורי הקבוצה של מאוריציו סארי הגדילה את הפער שלה לארבע נקודות. 

אחרי דקות של לחץ, יובה עלתה ל-0:1 בדקה ה-43 משער נהדר של הכוכב הכי גדול שלה, כריסטיאנו רונאלדו כמובן. הפנומן הפורטוגלי עשה זאת בביצוע נהדר, כאשר חתך מהאגף השמאלי ובעט כדור חזק אל הרשת, כשבדרך הוא נעזר באחד משחקני פארמה. בדקה ה-55 אנדראס קורנליוס השווה ל-1:1 בנגיחה אדירה מקרן, ושלוש דקות לאחר מכן שוב הגיע CR7, שקיבל כדור נהדר מפאולו דיבאלה ומתוך הרחבה סיים בצורה מצוינת לרשת וקבע 1:2.

עבור יובנטוס היה זה ניצחון ליגה חמישי ברציפות, ועבור רונאלדו משחק ליגה שביעי ברציפות בו הוא כובש. פארמה נותרה במקום השביעי אחרי ההפסד. אגב, אם שאלתם את עצמכם מה עם דיאן קולוסבסקי, שנרכש על ידי יובנטוס תמורת 35 מיליון בינואר והושאל לפארמה, הוא שיחק היום מול קבוצתו ורשם 90 דקות.


דיאן קולוסבסקי (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

לצ'ה – אינטר 1:1
ככה לא לוקחים אליפות, אינטר. הקבוצה של אנטוניו קונטה, שעד לא מזמן הוליכה את טבלת הסרייה A, רשמה תיקו שני ברציפות אחרי שבמחזור הקודם נפרדה ב-1:1 מאטאלנטה. כעת היא סיימה בתוצאה זהה, אך מאכזבת עוד יותר, מול המארחת מהתחתית. המרוויחה הגדולה היא כמובן יובנטוס, שהגדילה את הפער בפסגת הטבלה.
 
 
הנראזורי לחצו במחצית הראשונה אך לא הצליחו להשיג את היתרון. בדקה ה-22 ניגש השופט ל-VAR בכדי לבדוק האם מגיע לג'וליו דונאטי מלצ'ה כרטיס אדום, אך שלף לו כרטיס צהוב בלבד. בתוספת הזמן של המחצית הקבוצה הצנועה כבר זכתה לפנדל, אך שופט המסך ביטל את כדור העונשין. הסכר נפתח בדקה ה-72, כאשר כריסטיאנו ביראגי הגביה כדור מהאגף השמאלי והבלם אלסנדרו באסטוני התעופף נהדר ונגח לרשת. 


לאוטרו מרטינס (TIZIANA FABI/AFP via Getty Images)

האורחת חשבה שמפה הכל ייפתח ויילך לה קל יותר עד לסיום, אך לצ'ה לא חשבה ככה ונתנה לה להנות מהיתרון רק לחמש דקות, עד שהשוותה. מרקו מנקוסו היה זה שכבש עם סיומת נהדרת מתוך הרחבה לאחר כדור רוחב שנכנס משמאל. בכך, אינטר נותרה במקום השני – נקודה אחת מעל לאציו השלישית. לצ'ה נמצאת במקום ה-17, נקודה אחת מעל הקו האדום. 
 

 

מילאן – אודינזה 2:3
זלאטן איברהימוביץ' פתח בהרכב לראשונה לעיני הקהל הביתי והרוסונרי רצו ליצור מומנטום עם ניצחון שני ברציפות אלא שלאורחת היו תוכניות אחרות. בדקה השישית אודינזה עלתה ליתרון – יציאה פזיזה של ג'אנלואיג'י דונארומה מהשער הסתיימה בהרחקת כדור גרועה עם הראש ובשער קל של ינס לארסן שגילגל לרשת.
 
מילאן יצאה מההלם לאחר עשרים דקות קשות והגיע לשתי הזדמנויות טובות כדי להשוות אך אלסיו רומאניולי וסאמו קאסטייחו החטיאו. אנטה רביץ' עלה מהספסל במחצית השנייה ומייד הביא לשינוי כשדחק לרשת לאחר בישול של אנדרה קונטי מצד ימין. דונארומה כיפר על הטעות בפתיחת המשחק עם שתי הצלות גדולות, כשבדקה ה-55 עצר מצב של אחד על אחד. בדקה ה-57 סטפנו אוקאקה רשם החמצה מזעזעת מול השער כשדחק החוצה.


אנטה רביץ' חוגג עם זלאטן איברהימוביץ' (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-72 הגיע המהפך. תיאו הרננדס שנמצא בכושר מצוין המתין מחוץ לרחבה לאחר כדור קרן ושלח וולה נהדרת לרשת, 1:2. נגמר? ממש לא. אודינזה לא ויתרה והשיגה את מבוקשה חמש דקות לסיום. קווין לזניה נגח מדויק לרשת של דונארומה וקבע 2:2. מילאן לא הרימה ידיים על אף שהזמן הלך ואזל. עמוק בתוספת הזמן כבש רביץ' שער יפה מחוץ לרחבה, 2:3 בסיום.

גנואה – רומא 3:1
אחרי שני הפסדים רצופים, הקבוצה מעיר הבירה חזרה הערב למסלול הניצחונות עם משחק נהדר אצל גנואה. פאולו פונסקה העניק לג'סטין קלויברט את המקום ב-11 שלו, וההולנדי המוכשר השיב לו עם בישול לצ'נגיז אונדר כבר בדקה השישית. הג'לארוסי הכפילו את היתרון שלהם בדקה ה-44 בעקבות שער עצמי של דוידה ביראצ'י, אחרי כדור רוחב של לורנצו ספינאצולה.

עוד לפני הירידה להפסקה גנואה צימקה את התוצאה – כדור ארוך של לאסה שונה הגיע לגוראן פאנדב הוותיק, והכוכב ממקדוניה הצפונית כבש בסיומת נהדרת. המשחק נגרר לדקות מותחות מאוד, כאשר המארחת לחצה על בגז על מנת לחזור, אך במקום זאת ספגה בצד השני, כשלורנצו פלגריני סידר לאדין דז'קו את השער שסגר את המשחק. רומא עלתה זמנית למקום הרביעי בעקבות הניצחון, אך אטאלנטה תוכל לעבור מחר כשתשחק נגד ספאל.

ניצחון חשוב של הג'לארוסי (Paolo Rattini/Getty Images)

תוצאות נוספות
בולוניה – ורונה 1:1
ברשיה – קליארי 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי