שלא ייגמר לעולם: 35 הרגעים המכוננים בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | ספורט1

הפורטוגלי תמיד רצה להיות אחד הגדולים בהיסטוריה והדרך הייתה קשה. ממשחק האימון נגד יונייטד וקבלת החולצה 7, הזכיות בצ'מפיונס ועד המספרת. לכבוד יום הולדתו, יוכין נזכר

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל כולו מציין בגאווה את תאריך החמישה בפברואר, יום הולדתו ה-35 של כריסטיאנו רונאלדו. אמנם קשה להאמין, אבל כל כך הרבה שנים שהוא כאן בטופ העולמי, וגם הוא לא יכול להילחם בטבע. לכבוד המאורע, הנה 35 הרגעים המכוננים בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו אשר הפכו אותו למה שהוא כיום.

1. המעבר לספורטינג ליסבון
לנער בן ה-12 לא היה קל לעזוב את הבית הקטן באי מדיירה ולעבור ליבשת, לעיר הבירה הגדולה. כריסטיאנו סיפר בעצמו לא פעם שלא אחת בכה לא פעם בלילות, אך החלום להוכיח את עצמו היה חזק מכל הצרות והמכשולים.

2. משחק ידידות נגד מנצ'סטר יונייטד
הביצועים בניצחון 1:3 של ספורטינג על השדים האדומים באוגוסט 2003 גרמו לכוכבי יונייטד בכבודם ובעצמם לבקש מהמאמן אלכס פרגוסון להחתים באופן מיידי את הנער המוכשר. הסקוטי הקשיב, והמועדון שילם 12 מיליון ליש"ט.

3. קבלת החולצה מספר 7 באולד טראפורד
רונאלדו בסך הכל רצה ללבוש את המספר 28 כמו בפורטוגל, אבל לשדים האדומים היו תוכניות אחרות לגביו, והוא ירש את 7 של דייויד בקהאם – המספר החשוב והיוקרתי ביותר בתולדות המועדון, המזוהה גם עם ג'ורג' בסט, בריאן רובסון ואריק קאנטונה.


רונאלדו חוגג בימיו ביונייטד (STEVE PARKIN/AFP via Getty Images)

4. תפקיד מפתח ביורו 2004
הפסד בגמר ליוון שבר את ליבו של כריסטיאנו באליפות אירופה הביתית, הוא מירר בבכי לאחר שריקת הסיום אך הוא ביסס בה את מעמדו כאחד הצעירים הטובים בתבל. הוא כבש שני שערים בטורניר, אחד במשחק הפתיחה בהפסד ליוון והשני בחצי הגמר נגד הולנד.

5. הצמד נגד ארסנל
שני שערים בהייבורי בפברואר 2005, מול האלופה שהייתה בלתי מנוצחת בעונה הקודמת, סללו את הדרך ל-2:4 מכונן – הפסד בית ראשון של התותחנים מזה כמעט שנתיים.

6. מות אביו
ז'וזה דיניס אביירו, שסבל מהתמכרות לאלכוהול, הלך לעולמו בספטמבר 2005 בגיל 52 בלבד. לפני מותו, הבטיח לו כריסטיאנו שיהפוך לשחקן הטוב בעולם. 

7. הדמעות מול הולנד
בגביע העולם בגרמניה, היה כריסטיאנו אחד השחקנים המובילים, ושחקני נבחרת הולנד הונחו לכסח אותו בכל הזדמנות בשמינית הגמר. כאשר נפצע והוחלף, מירר רונאלדו בבכי והקסים את האוהדים הנייטרלים ברחבי תבל.

8. הקריצה אחרי ההרחקה של רוני
בשלב רבע הגמר, דרש רונאלדו מהשופט להרחיק את וויין רוני אחרי הדריכה על ריקארדו קרבאליו, וקרץ לעבר הספסל לאחר שהמשימה הושלמה. היו שסברו כי המתיחות עם עמיתו למנצ'סטר יונייטד תשים קץ לקריירה שלו במועדון, אך בפועל הוא דווקא יצא מחוזק מהתקרית.

9. האליפות הראשונה
במהלך עונת 2006/07 הפך כריסטיאנו מהבטחה מרתקת לכוכב דומיננטי, ושותף בכיר לזכייה באליפות שקטעה בצורת בת ארבע שנים עקרות. רונאלדו כבש 17 שערי ליגה ו-23 בכל המסגרות.


אליפות ראשונה ביונייטד (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

10. שחקן העונה באנגליה
הפרס היה מיידי: כאשר נבחר לשחקן העונה במשאל השחקנים, ידע כריסטיאנו שהוא בדרך הנכונה, והנסיקה הפכה למטאורית.

11. הכדור החופשי מול פורטסמות'
המומחיות בביצוע כדורים נייחים, שנרכשה בזכות שעות אימון רבות מאוד, הודגשה בכדור מושלם לרשתו של דייויד ג'יימס בינואר 2008. מאז נחשב רונאלדו לאחד הטובים בתבל בתחום.

12. גמר ליגת אלופות ב-2008
השער המזהיר בנגיחה לרשת צ'לסי בלוז'ניקי היה האחרון בעונה מפלצתית שהניבה 42 כיבושים ב-49 משחקים. כמה אירוני, כריסטיאנו היה השד האדום היחיד שהחמיץ בדו קרב הפנדלים, אבל ההחלקה של ג'ון טרי הצילה אותו.

13. כדור הזהב הראשון
ההישגים סללו את הדרך לזכייה בכדור הזהב, בפער עצום מליאו מסי, ובגיל 23 הוכתר רונאלדו באופן רשמי לכוכב על ברמה הגבוהה ביותר. התארים האישיים תמיד היו חשובים לו מאוד וזו הייתה ההכרה ראשונה.


רונאלדו וגביע האלופות. שער בגמר והחמצת פנדל בדו-קרב ( ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

14. השער מול פורטו
אחד השערים האחרונים של כריסטיאנו במדי יונייטד הובקע על אדמת פורטוגל, בטיל מטורף מכ-40 מטרים לרשת פורטו. לאחר 2:2 באולד טראפורד במשחק הראשון, אלופת אירופה יצאה למשחק חוץ לא פשוט והשיגה 0:1 יקר. עד היום, הוא זכור כאחד השערים היפים ביותר בחייו.

15. המעבר לריאל מדריד
חלום חייו של כריסטיאנו היה ללבוש את החולצה הלבנה של ריאל מדריד, והוא הגשים אותו בקיץ 2009. המועדון המלכותי שילם תמורתו סכום שיא עולמי, 94 מיליון יורו, וקיבל את האיש שיהפוך לשחקן הטוב בתולדותיו. להצגתו בסנטיאגו ברנבאו בחודש יולי הגיעו 90 אלף אוהדים.

16. שער הניצחון בגמר הגביע
היריבות האישית הגדולה מול מסי התעצמה מאוד כאשר השניים היו בשני צדי מפגשי קלאסיקו, והנצחון היוקרתי הראשון של כריסטיאנו היה בגמר גביע המלך ב-2011. הנגיחה האימתנית מהגבהה של אנחל די מריה בהארכה הכריעה את ההתמודדות והעניקה את התואר לריאל, תואר ראשון לבלאנקוס בתקופתו.

17. שער הנצחון בקאמפ נואו בדרך לאליפות
שער חשוב לא פחות לרשת בארסה הובקע באפריל 2012. כריסטיאנו הרשית בדקה ה-73, מייד לאחר שאלכסיס סאנצ'יס המחליף השווה והעניק לריאל ניצחון 1:2 אשר הבטיח מעשית תואר אליפות. פפ גווארדיולה עזב את הקטלונים כשהוא במקום השני.

18. השער באולד טראפורד
מה עשה רונאלדו כאשר חזר לאולד טראפורד בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2013? כבש וניצח, כמובן. כי ווינר נשאר ווינר גם מול האקסית. הפורטוגלי דחק לרשת ולא חגג מול הקבוצה בה הצליח כל כך.

19. עובר את אוזביו בדירוג הכובשים בנבחרת
כבר בגיל 28, חלף רונאלדו על פני אוזביו האגדי שהבקיע 41 שערים במדי פורטוגל. זמן קצר מאוחר יותר, התייצב כריסטיאנו בפסגה כאשר חלף על פני פדרו פאולטה שהבקיע 47. נכון לעכשיו, יש לו 99 שערים במדי הנבחרת. חגיגות ה-100 בדרך.


כריסטיאנו חוגג בגמר גביע המלך. תואר ראשון בריאל (Manuel Queimadelos Alonso/Getty Images)

20. הניצחון בקרב הישיר מול זלאטן
פורטוגל הוגרלה מול שבדיה בפלייאוף העליה למונדיאל 2014, והיה זה דו קרב אישי מול זלאטן איברהימוביץ' בשיא כושרו. השבדי הבקיע פעמיים, אבל כריסטיאנו לא הותיר לו סיכוי עם שלושער בגומלין. הייתה זו חגיגה גדולה, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית.

21. הצמד המיתולוגי במינכן
אחד הניצחונות המפוארים של ריאל בתולדות ליגת האלופות היה ה-0:4 על באיירן באליאנץ ארנה במשחק הגומלין בחצי הגמר ב-2014, וכריסטיאנו הבקיע פעמיים לנגד עיניו של פפ גווארדיולה. כך הודחה מחזיקת הגביע המכהנת, ונסללה הדרך לזכייה של הלבנים.

22. הזכייה ב"לה-דסימה"
דסימה – לשם כך הובא רונאלדו לסנטיאגו ברנבאו מלכתחילה. הגביע האירופי העשירי חמק מידי ריאל במשך זמן רב מדי, ואחרי שלוש הדחות בחצי הגמר, ב-2014 הבצורת הסתיימה, ורונאלדו חגג את שערו ה-17 במפעל כאשר הבקיע בפנדל בגארבג' טיים בגמר מול אתלטיקו בהארכה. החגיגה ללא חולצה הייתה אולי קצת מוגזמת, אבל תרומתו המצטברת להישג היתה כבירה.

23. הפיכתו מלך השערים של ריאל בכל הזמנים
באוקטובר 2015, לאחר שכבש צמד נגד מאלמו, חלף רונאלדו על פני ראול בפסגת דירוג הכובשים של המועדון בכל הזמנים. הוא הגיע ל-324 שערים ב-310 משחקים בלבד. המאזן הסופי עם עזיבתו עומד על 450 שערים ב-438 משחקים.


כריסטיאנו חוגג ב"דסימה". בשביל זה הוא הגיע (Shaun Botterill/Getty Images)

24. השלושער נגד וולפסבורג
ברבע גמר ליגת האלופות ב-2016 עמדה ריאל בפני הדחה מביכה בידי וולפסבורג בשל הפסד 2:0 בגרמניה. כריסטיאנו הינדס את המהפך עם שלישיה בגומלין וניצח 0:3. בסופו של דבר, הניפה ריאל את הגביע.

25. הזכייה ביורו 2016
התואר חמק ממנו 12 שנה קודם לכן, אך בצרפת – למרות הופעה פושרת הרבה יותר של פורטוגל, ופציעה של כריסטיאנו עצמו בתחילת משחק הגמר מול המארחת – המזל היה לצידו. לצמד מול הונגריה בשלב הבתים, כולל שער מרהיב בעקב, הייתה חשיבות עליונה בדרך להגשמת החלום.

26. רף 100 השערים בליגת האלופות
רונאלדו הגיע ל-100 שערים בליגת האלופות באפריל 2017, והוא המלך הבלתי מעורער של המפעל. נכון לעכשיו, יש לו 128 כיבושים בצ'מפיונס ליג, לעומת 114 של מסי.

27. השלושער המושלם מול באיירן
כריסטיאנו אוהב במיוחד מפגשים מול באיירן, וברבע הגמר ב-2017 הוא כבש שלושער מושלם מול הגרמנים בגומלין, בדרך ל-2:4 מרגש בהארכה. במשחק הראשון, הוא "הסתפק" בצמד בניצחון 1:2.


רונאלדו זוכה ביורו. היסטוריה במדי הנבחרת (Lars Baron/Getty Images)

28. הצמד בגמר מול יובנטוס
אחרי שלושער נוסף לרשת אתלטיקו בחצי הגמר, הגיעה החגיגה המזהירה מול יובנטוס בגמר. ריאל הביסה את הגברת הזקנה 1:4, וכריסטיאנו ליקט תואר אירופי רביעי.


29. אליפות שניה במדריד

רונאלדו סבל מפציעות בעונת 2016/17, וקיבל לא מעט מנוחות. הוא הבקיע "רק" 25 שערים ב-29 משחקים – המאזן הדל ביותר שלו בתשע השנים בליגה הספרדית, אך האליפות השנייה הייתה שלו, וכך נסללה האפשרות לעזיבה. הוא לא רצה לנטוש את ריאל עם אליפות אחת בלבד. במשחק האליפות נגד מאלגה כבש כבר אחרי חצי דקה.

30. כדור הזהב החמישי
כאשר זכה בפעם הראשונה ב-2008, הבטיח כריסטיאנו לפטריס אברה שיהיו לו לפחות 5 כדורי זהב. אמר – וקיים. ב-2017 הוא ליקט תואר אישי רביעי ב-5 שנים, הישתווה (זמנית) למסי, ולא היה מאושר ממנו. כי אין שחקן שאוהב יותר כדורי זהב מאשר רונאלדו.


כדור הזהב החמישי. התארים האישיים תמיד היו חשובים לו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

31. המספרת נגד יובנטוס
האם היה זה השער היפה בחייו? כריסטיאנו הפציץ במספרת אדירה מול הגנת הברזיל של יובנטוס ברבע גמר ליגת האלופות ב-2018, בטורינו, וריאל ניצחה 0:3. הגומלין היה הרבה יותר דרמטי מהצפוי, אבל בשורה התחתונה זה השער שסייע לריאל להגיע לגמר ולהניף שוב את הגביע. התואר האירופי החמישי של רונאלדו, שהיה גם האחרון שלו במדריד. גם אוהדי יובה, לפני שהאמינו שיגיע לאיטליה – עמדו ומחאו כאפיים.

32. שלושער נגד ספרד במונדיאל
כריסטיאנו עדיין מחכה למונדיאל שיהיה רשום על שמו, ואולי זה כבר מאוחר מדי, אבל שלישייה לרשת ספרד במשחק הראשון בשלב הבתים ב-2018 בהחלט נכנסה לפנתיאון. כולל שער שוויון דרמטי בכדור חופשי מושלם לרשת של דויד דה חאה.

33. המעבר ליובנטוס
הגברת הזקנה שילמה בקיץ 100 מיליון יורו תמורת כוכב בן 33, והידיעה על כך הצליחה להוריד לזמן מה מהכותרות אפילו חצי גמר מונדיאל בין צרפת לבלגיה שהתקיים באותו ערב. עניין של עיתוי.


המספרת. אולי השער היפה בקריירה (Emilio Andreoli/Getty Images)

34. השלושער מול אתלטיקו מדריד
גם במדים החדשים אוהב רונאלדו להתעלל ביריבה הישנה ממדריד, ובעונה שעברה הוא חולל נס מול ההגנה של אתלטיקו. אחרי הפסד 2:0 בספרד במהלכו הקהל היריב התגרה בו, הוא דאג ל-0:3 בגומלין, בדיוק כמו מול וולפסבורג בזמנו.

35. אליפות גם באיטליה
אז בעונה שעברה צירף רונאלדו את אליפות איטליה לתארים באנגליה ובספרד, אבל האם יביא ליובנטוס גם את הזכייה המיוחלת בליגת האלופות? את זה הוא יצטרך לעשות בגיל 35, או מאוחר יותר.


החלום של יובנטוס הפך למציאות (יובנטוס, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי