אינטר השוותה שיא ענק, זלאטן עקץ: "הם לא נראו כמו קבוצה שבמקום השני"

שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים | Emilio Andreoli/Getty Images

איטליה בטירוף לאחר הדרבי המשוגע של מילאנו. הנראזורי מחקו פיגור כפול לראשונה מ-1949. קונטה: "לילה מיוחד". השבדי שעשה גם הוא להיסטוריה: "במחצית השנייה הפסקנו לשחק ולהאמין". וגם: המסר לסרייה א'

קבוצות: אינטר מילאן
(גודל טקסט)

איטליה בטירוף לאחר הדרבי של מילאנו. אינטר ומילאן סיפקו הצגה גדולה וכל מה שאוהד כדורגל יכול לחלום עליו ובתום 90 דקות נפלאות הנראזורי מחקו פיגור 2:0 בדרך ל-2:4 גדול גם ללא לאוטרו מרטינס וטיפסו לפסגת הטבלה על חשבון יובנטוס בשל הפרש שערים עדיף. זה היה הניצחון הרביעי ברציפות של אינטר בדרבי, דבר שלא קרה אפילו לא בתקופת האליפויות הרצופות באמצע-סוף העשור הקודם. זה לא קרה מאז 1983. מאז נובמבר 1949 אינטר לא ניצחה דרבי בו פיגרה בהפרש של שני שערים. ובשבוע הבא מי מחכה לה? לאציו הנפלאה באולימפיקו.

"אינטר שולחת נשיקות", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "ניצחו את הדרבי ודחפו את יובה מהפסגה. אנטה רביץ' וזלאטן איברהימוביץ' גרמו לאוהדי הרוסונרי לחלום, אך זה היה לילה שכולו אינטר שפשוט התפרעה עם רביעייה". ב"טוטוספורט" נכתב: "אינטר נהדרת תופסת את המקום של יובה, איזה קאמבק משוגע בדרבי! המחצית הראשונה נשלטה על ידי מילאן, אך המחצית השנייה הייתה כולה של אינטר". ב"גאזטה דלה ספורט" נכתב: "אינטר משוגעת, איברהימוביץ' לא הספיק למילאן. זה היה דרבי פשוט מטורלל. אנטוניו קונטה חזק במירוץ האליפות, ו-24 שעות אחרי ההפסד המביך של מאוריציו סארי, הוא העביר את המסר הברור לסרייה א'".

צמד החלוצים, כפי שהבנתם, היו במוקד. זלאטן הפך כמובן לכובש המבוגר ביותר בדרבי של מילאנו כשעשה זאת בגיל 38 ו-129 ימים. רומלו לוקאקו, מנגד, שהיה חתום על השער הרביעי, הצטרף לרשימה מכובדת של עוד חמישה שחקנים זרים שהבקיעו בשני הדרבים הראשונים שלהם: יוהאן דג'ורקוף, רונאלדו, דייגו סימאנה, זלאטן ודייגו מיליטו.

קונטה שלרוב שומר על איפוק, היה מאושר: "זה היה לילה מיוחד במיוחד עבור אינטר. במחצית הראשונה היינו בקושי עצום, אולי הכי גדול שהיה לנו העונה. אבל החזרנו את האיזון, נלחמנו, האמנו במה שאנחנו עושים וכל הקרדיט מגיע לחבר'ה האלה, זו לא רק התוצאה. הם יצאו ממצב לא פשוט. הם נערכים למשהו חשוב באמת. לא היה צריך לדבר הרבה במחצית. מישהו היה צריך לקחת אחריות. היה לי חלק גדול בפיגור. נשארנו ביחד מההתחלה ועד הסוף. המשחק הזה חשוב משום שהוא גרום לנו להבין שקודם כל עלינו להשתמש בראש ורק לאחר מכן בלב ואז ברגליים". על כריסטיאן אריקסן: "הייתי שחקן, אני מבין מה קורה לו. חשבתי להשתמש בו אך רציתי לשחק עם שני חלוצים. הוא עוד ישתפר ויתרום המון".

אליפות: "עדיין מוקדם לדבר על משהו שאנחנו יכולים לחלום עליו כעת. זו תקופה מאוד אינטנסיבית עבורנו. אני חושב שלאחר מכן נהיה יותר חשובים. יש לנו משחקים גדולים בקרוב, החל מחצי גמר הגביע ברביעי עם נאפולי ועד ללאציו. אנחנו ממשיכים לבנות קבוצה ביום-יום. הבחורים אלה הוכיחו שיש להם הרבה אופי היום".

זלאטן אמר: "ראיתי את מילאן מפסיקה לשחק, מפסיקה להאמין, מפסיקה ללחוץ. קשה להסביר מה קרה. במחצית אמרנו לעצמנו – יש לנו רבע שעה מכירעה כדי לא לתת להם לחזור למשחק, ובדיוק בזמן הזה ספגנו פעמיים. צריך לדעת גם לשלוט במשחק ב-0:2. זה מוזר כי המחצית הראשונה שלנו הייתה כמעט מושלמת. ציפיתי מאינטר ליותר, הם לא נראו כמו קבוצה שראויה למקום השני, אבל אז הם שינו הכל".


זלאטן. כבש, הפסיד ועקץ (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי