לאציו הדהימה את אינטר עם 1:2, יובה בפסגה בזכות 0:2 על ברשיה

לאציו נגד אינטר
לאציו נגד אינטר | MONTEFORTE/AFP via Getty Images

האלופה הסתדרה ללא רונאלדו וחזרה למקום הראשון עם ניצחון על העולה החדשה. דיבאלה כבש וקוואדראדו. אימובילה ומילינקוביץ'-סאביץ' העלו את קבוצתו של אינזגי למקום השני, הנראזורי רק במקום השלישי

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגה האיטלקית נמשך היום (ראשון) כאשר צמרת הטבלה רותחת. איטר שפתחה את המחזור במקום הראשון ירדה למקום השלישי לאחר הפסד 2:1 ללאציו השנייה. מי שתפסה את המקום בפסגה הייתה האלופה יובנטוס שהסתדרה ללא כריסטיאנו רונאלדו השיגה 0:2 ביתי על ברשיה. פיורנטינה התפוצצה עם חמישייה היסטורית במשחק החוץ מול סמפדוריה. פארמה גברה על ססואולו. נאפולי ניצחה 0:1 את קליארי.

לאציו – אינטר 1:2
המשחק הכי חם באיטליה עד כה העונה הפגיש את המוליכה אינטר לבין לאציו שפתחה את המחזור במקום השלישי. עוד קודם לכן הנראזורי ראו את האלופה עולה זמנית למקום הראשון בזכות 0:2 על ברשיה והם ידעו שרק שלוש נקודות באולימפיקו ישיבו אותם לפסגה.

אינטר עלתה ליתרון בדקה ה-44 בזכות וולה של אשלי יאנג שכבש את שערו הראשון באיטליה. לאציו התאוששה במהרה ומצאה את השוויון בדקה ה-50 לאחר פנדל מדויק של צ'ירו אימובילה שכבש את ה-26 שלו בליגה, והשלימה מהפך בדקה ה-69 עם דחיקה ברגל שמאל של סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' שהשאיר את שלוש הנקודות בבירת האיטליה והעלה את לאציו למקום השני.

הכל עוד פתוח אך אינטר ספגה מכה קשה לקראת המשך העונה כאשר ירדה למקום השלישי ותקווה לשפר עמדות במחזור הבא נגד סמפדוריה. לאציו שכנגד כל הסיכויים עלתה למקום השני תקווה להמשיך את העונה הנפלאה שלה נגד גנואה החלשה.

יובנטוס – ברשיה 0:2
המשחק נפתח ברגל שמאל מבחינת האורחת כאשר השוער אנריקו אלפונסו הוחלף לאחר שספג מכה בראשו. האלופה, ללא כריסטיאנו רונאלדו שקיבל מנוחה, פתחה עם פאולו דיבאלה, גונסאלו היגוואין וחואן קוואדראדו בחוד ההתקפה אך התקשתה מאוד. בדקה ה-32 החלוצים נכנסו למשחק. היגוואין מסר לדיבאלה שלא הצליח להגיע לכדור כמו שצריך ובעט ברשלנות החוצה.
 
 
אבל דיבאלה כיפר על כך ובגדול. פלורין איה ספק שני צהובים חסרי אחריות תוך ארבע דקות והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים, ומייד לאחר מכן הארגנטינאי סובב כדור חופשי נהדר לרשת, 0:1 ליובה. עד ההפסקה האלופה יכלה להגדיל את היתרון כשהיגוואין בעט ליד הקורה והבלם דניאל רוגאני שהחליף את מתייס דה ליכט שסופסל – שלח נגיחה אדירה אבל לורנצו אנדרנאסי הדף למשקוף והחוצה.


פאולו דיבאלה (Emilio Andreoli/Getty Images)
 

 
יובה הרגישה טוב ופתחה נהדר גם את המחצית השנייה כשהיגוואין בעט חזק מהפינה אך השוער הדף בקצות האצבעות. בדקה ה-67 דיבאלה פרץ בדריבל ענק אך הבעיטה שלו נבלמה ברגע האחרון על ידי שחקן ההגנה. רבע שעה לסיום הגברת הזקנה הכריעה את המשחק. המחליף בלז מאטווידי, שתי דקות בלבד על המגרש. שלח עקב נפלא לעבר קוואדראדו שגילגל בקלות לרשת, 0:2.

עשר דקות לסיום שער של פיפיטה נפסל לאחר התערבות של ה-VAR. רגע מרגש עבור האוהדים נרשם בדקה ה-78 כאשר ג'ורג'יו קייליני הקפטן שיחק לראשונה מאז שקרע את הרצועה בחוץ אוגוסט. לפני הסיום דיבאלה עוד הספיק להפציץ את המשקוף בתוספת הזמן אך נאלץ להסתפק בשער אחד.

קייליני חוזר לעניינים ( ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

סמפדוריה – פיורנטינה 5:1
קרב התחתית הוכרע כבר אחרי מחצית אחת, 45 דקות נוראיות של המארחת. בדקה השמינית מורטן תורסבי כבש שער עצמי אומלל. כעבור עשר דקות דושאן ולאחוביץ' הכפיל בפנדל, ורגע לפני ההפסקה היה זמן גם לפדריקו קייזה להבקיע מהנקודה הלבנה. ניקולה מורו ספג אדום בשורות סמפדוריה בדקה ה-39, מילאן באדלי הורחק מן הצד השני כעבור חמש דקות.  בדקה ה-57 ולאחוביץ' השלים צמד קל מול שער חשוף אחרי הדיפה של השוער. קייזה השלים צמד משלו בדקה ה-78 אחרי מהלך נפלא ובעיטה בחצי גובה וקבע חמישייה היסטורית.  מנולו גביאדיני כבש שער ניחומים למארחת בתוספת הזמן בנגיחה. הויולה חזרו לנצח לאחר שלושה משחקי ליגה מאכזבים – ובסטייל!

שחקני פיורנטינה. ניצחון חוץ ענק (Paolo Rattini/Getty Images)

קליארי – נאפולי 1:0
אחרי הניצחון המפתיע בסן סירו על אינטר בחצי גמר הגביע, קבוצתו של ג'נארו גאטוסו ממשיכה בכושר הנהדר כאשר עלתה למקום השמיני לאחר שרשמה ניצחון שלישי בתוך ארבעה משחקים בזכות שער של דריס מרטנס בדקה ה-66. המארחת מנגד רשמה משחק עשירי ברציפות ללא ניצחון.
 

 
ססואולו – פארמה 1:0
הברקה אחת של החלק הקדמי בדקה ה-25 הספיקה לפארמה לחזור עם כל הקופה. אנדראס קורנליוס שלח כדור רוחב נפלא בדקה ה-25 וג'רביניו דחק לרשת. ניצחון חשוב לקבוצה של רוברטו דאוורסה שהשתוותה לוורונה השישית.
 

אודינזה – ורונה 0:0
הביאנקונרי סגרו מחזור חמישי ברציפות ללא ניצחון והנקודה העלתה אותם זמנית למקום ה-14, אך ניצחון של סמפדוריה עלול להשאיר אותם מתחת למקום ה-15 שבו התחילו את היום. הג'יאלובלו, שרושמים עונה מצוינת וניצבים במקום השישי בטבלה, לא הצליחו אמנם לנצח, אך סופרים כבר תשעה מחזורים ללא הפסד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי