דרמה באיטליה: שחקני פארמה וספאל הורדו מהמגרש בהוראה ממשלתית

שחקני פארמה
שחקני פארמה | Gabriele Maltinti/Getty Images

דקות לפני שריקת הפתיחה של משחקי היום בסרייה A, שר הספורט גיבה את בקשת ארגון השחקנים לעצור את הליגה עקב התפשטות נגיף הקורונה. הוחלט להמשיך כרגיל, אך ללא קהל במגרשים

(גודל טקסט)

זמן קצר לאחר דבריו של מריו באלוטלי, שהיה הראשון מבין שחקני הליגה האיטלקית לצאת לתקשורת ובאופן פומבי להצהיר על רצונו לבטל את משחקי הליגה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באיטליה והסכנה המרחפת אחרי שאלפים חלו ומאות הלכו לעולמם בטרם עת, המחזור ה-26 היה למשך כשעה בסכנת ביטול – ואיתו עונת הסרייה A כולה.

זה קרה לאחר שהמשחק בין פארמה לספאל כבר היה במרחק חמש דקות משריקת פתיחה, השחקנים סיימו חימום והתייצבו במנהרת השחקנים כדי לעלות לכר הדשא, אלא שאז הם קיבלו הוראה לשוב לחדרי ההלבשה והחל דיון האם בכלל לקיים את המחזור ולהמשיך את הליגה.

כאמור, הבוקר פרסמנו את הראיון יוצא דופן שהעניק מריו באלוטלי ובמהלכו הוא קרא לביטול כל העונה כל עוד וירוס הקורונה מתפשט, וזמן קצר לאחר מכן גם איגוד השחקנים האיטלקי הודיע שהוא תומך בהחלטה לבטל את הליגה, לפחות זמנית, למען שמירה על בריאות העוסקים בדבר, חרף העובדה שכל המשחקים עד ה-3.4 ייערכו ללא קהל כתוצאה מהחלטה ממשלתית.


מחזות מאוד לא נעימים באיטליה (Gabriele Maltinti/Getty Images)

דקות ספורות לפני שהמשחק בין פארמה לספאל אמור היה לצאת לדרך, כשהשחקנים כבר הגיעו למנהרת השחקנים לקראת היציאה לכר הדשא, שר הספורט האיטלקי הודיע שהוא מגבה את בקשת איגוד השחקנים: "אני חושב שזו החובה של ההתאחדות האיטלקית בראשות גבריאל גראבינה להגיב לפני שאחד משחקני הליגה יידבק בנגיף. עליהם לקחת את הנושא במלוא הרצינות", אמר. כתוצאה מכך הורדו השחקנים בחזרה לחדרי ההלבשה ורק לאחר כחצי שעה של דיונים הוחלט לקיים את המפגש באיחור של שעה – מובן מאליו שאוהדים לא נוכחים באצטדיון טראדיני בפארמה ושהמשמעות היא שגם שאר משחקי היום ייערכו ללא קהל, כך שחלפה סכנת ביטול העונה לפחות בשלב זה.

כידוע, נגיף הקורונה מתפשט במהירות שיא באיטליה והבוקר הוכרז סגר על כ-10 מיליון תושבים שמהווים רבע מתושבי המדינה. מספר החולים כבר חצה את רף ה-5,500, כאלף מהם חלו רק ביממה האחרונה והשחקנים חוששים לבריאותם גם אם מדובר במפגשים ללא קהל, לאור העובדה שהם לא רק פוגשים אחד את השני על הדשא, אלא גם נוסעים ממקום למקום ונאלצים לא להישאר בבתיהם כמו מיליוני התושבים שנמצאים בהסגר בעשרות מחוזות שונים.


אצטדיונה הריק של פארמה (Gabriele Maltinti/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי