בספרד מבהירים: "צריך להמשיך את הליגה". הסרייה A תשוב ב-9 במאי?

ויניסיוס ג'וניור, ארתורו וידאל
ויניסיוס ג'וניור, ארתורו וידאל | GABRIEL BOUYS / AFP

יו"ר ההתאחדות הספרדית התראיין והצהיר כי הכוונה היא לסיים את ה"לה ליגה" עד ה-30.6, בהתאם להנחיות אופ"א: "תחרויות צריכות להיות מוכרעות על הדשא". ראשי הפרמיירליג ידונו בעתיד הליגה ביום חמישי

(גודל טקסט)

ברחבי אירופה קיבלו בשמחה רבה את ההחלטות שיצאו היום (שלישי) מכינוס הווידאו של ראשי אופ"א והתאחדויות הכדורגל, לפיהן אליפות אירופה תיערך בקיץ 2021 במקום הקיץ הקרוב וכך התפנה הקיץ לטובת קיום כל הליגות ומשחקי הנבחרות שתוכננו לחלון מרץ. המטרה של אופ"א, בהתאם לציר הזמן שפרסמה, היא שכל הליגות ביבשת יסתיימו עד ה-30.6, כשגם גמר ליגת האלופות בכל תרחיש אפשרי צריך להיערך ב-27.6, בהנחה, כמובן, שתושג בחודשיים הקרובים השתלטות על נגיף הקורונה.

לאחר הבשורה שיצאה מכינוס 55 ההתאחדויות וראשי אופ"א, כעת על כל התאחדות להכין תוכנית שתאפשר את חזרת הליגה. המטרה היא לחדש את הליגות כבר בתחילת אפריל, אבל לאור הסבירות הנמוכה שהתפשטות הנגיף תיעצר עד אז, התרחישים היותר הגיוניים הנראים לעין הם חידוש הליגות בתחילת חודש מאי, משמע בעוד חודש וחצי.

באיטליה כבר החלו דיווחים שהמטרה היא לחדש את הסרייה A לכל המאוחר ב-9 במאי, על אף שבשלב זה הליגה נדחתה רק עד תחילת חודש אפריל. באנגליה תיערך פגישה בין 20 נציגי קבוצות הפרמיירליג ביום חמישי, גם בממלכה בשלב זה דחו את הליגה עד ה-4.4 ולא מעבר לכך, ומכיוון ששם בשלב זה, בשונה מרוב המדינות, לא הטילו סגר או מגבלות מיוחדות, לא מן הנמנע שהליגה תחודש לפני מדינות אחרות ותיערך בדלתיים סגורות עד הודעה חדשה.


פרננדש וסילבה. הפרמיירליג תחזור בדלתיים סגורות? (Laurence Griffiths/Getty Images)

גם בספרד מקווים לחדש את הליגה בשבוע הראשון של חודש מאי ויו"ר ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס הצהיר הערב: "קיווינו שתצא החלטה שיש לסיים את כל הליגות ואנחנו בהחלט מרוצים מההצעות שהגישה אופ"א להתאחדויות כדי לסיים את הליגות עד ה-30.6. אם יהיה ניתן לשחק כדורגל, עלינו לעשות זאת – הצדק צריך להיעשות ותחרויות צריכות להיות מוכרעות על הדשא".

עוד אמר רוביאלס: "אני לא יכול להבטיח שנסיים את הליגה עד ה-30.6 ואם זה לא יקרה, יש אפשרות שהעונה תבוטל. אנחנו סבורים שמדובר בחוסר צדק מוחלט לסיים את הליגה כמו שהיא. אנחנו ננסה לעשות ככל שביכולתנו כדי שיסתיימו הליגות, אנחנו רוצים שהליגה תגיע לסיומה, אבל גם לא יכולים להבטיח שכך יהיה. יש אופציה אחת כרגע שעומדת בפנינו: לסיים את העונה עד ה-30.6".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי