Sport1 Banner

עדכונים שוטפים: היגוואין עזב את איטליה, גם הליגה הטורקית הופסקה

גונסאלו היגוואין
גונסאלו היגוואין | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

חלוץ יובנטוס יצא מהבידוד יחד עם בנטנקור. בטורקיה יישרו קו עם שאר מדינות אירופה. יוביץ' הפר את הבידוד של ריאל, שתחקור ותענישו. שחקני גלדבאך הציעו לוותר על שכרם. ספורט בצל הקורונה

קבוצות: ליון לאציו
(גודל טקסט)

בעולם הספורט מנסים לשמור על אופטימיות בזמן שנגיף הקורונה מתפשט. אופ"א דחתה רשמית את היורו ביום שלישי, הליגות הגדולות מגבשות תוכנית חזרה לשגרה בחודשים אפריל-מאי. אנו בספורט1 נספק לכם את כל העדכונים מסביב לעולם בצל התפשטות נגיף הקורונה.

כל העדכונים, יום חמישי 19.3.2020
* בתקשורת האיטלקית מדווחים כי גונסאלו היגוואין יצא מהבידוד וטס לארגנטינה עם משפחתו. בתחילה, חלוץ יובנטוס נעצר בשדה התעופה בטורינו על ידי המשטרה המקומית, אך משהוכיח לשוטרים כי בדיקת הקורונה שעבר נמצאה שלילית, הוא קיבל את האישור לטוס בסופו של דבר. עוד סופר כי בשל עוצר הטיסות מאיטליה לארגנטינה, "פיפיטה" יחצה את הגבול לצרפת, ממנה לספרד ומשם ימשיך לארצו. כזכור, חבריו של היגוואין ביובנטוס, דניאלה רוגאני ובלז מטווידי, אובחנו כחולים בשבוע האחרון. בהמשך נחשף כי גם קשר אלופת איטליה רודריגו בנטנקור עלה על המטוס, שאותו סיפקה יובנטוס. שחקנים נוספים שעזבו את טורינו הם מיראלם פיאניץ' וסמי ח'דירה.

* בורוסיה מנשנגלדבאך היא קבוצת הבונדסליגה הראשונה שבה השחקנים הציעו לוותר על שכרם על מנת לעזור לעובדי המועדון בזמן שהליגה מושבתת בשל הקורונה. אתמול הודיעה ההתאחדות הגרמנית שהנבחרת הלאומית תתרום 2.5 מיליון יורו כדי לעזור במאבק מול המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות המחלה.

* בשעה טובה נפל האסימון: הליגה הטורקית נעצרה היום (חמישי) רשמית לאור התפרצוף נגיף הקורונה. שר הספורט במדינה הפנים את הביקורות הקשות ואמר: "המטרה שלנו היא להפעיל מחדש את הליגה בהקדם האפשרי, עם אוהדים כמובן. בטורקיה היו 191 נדבקים ושניים שמתו בעקבות הקורונה. כזכור, הגדיל לעשות ג'ון אובי מיקל שהתיר את חוזהו משום שסרב להמשיך לשחק.

* לוקה יוביץ' הפר את הבידוד של ריאל מדריד. הספרדים נכנסו לבידוד לפני כשבוע לאחר שהתברר כי שחקן קבוצת הכדורסל, טריי תומפקינס, נדבק בקורונה. אלא שהחלוץ לא הקשיב להוראות והמריא למולדתו כדי לחגוג את את יום הולדתה של חברתו. הוא נתפס על ידי המשטרה הסרבית ברחובות העיר וספג תלונה ועשוי גם לסבול מסנקציה של המועדון עצמו. ראשת ממשלת סרביה, אנה ברנאביץ',  תקפה: "יש כאן חבורה של כדורגלנים שמהווים דוגמא שלילית לכולם".

* שר הספורט הטורקי ייפגש עם נציגי התאחדויות הכדורגל, הכדורסל והכדורעף במדינה לנוכח העובדה שהליגות ממשיכות להתקיים ללא קהל. נגיף הקורונה רק בימים האחרונים החל להתפשט בטורקיה ומספר החולים המאומתים עדיין נמוך ועומד על 191 נכון לכתיבת שורות אלה, אבל שחקנים חוששים לשחק והגדיל לעשות ג'ון אובי מיקל שהתיר את חוזהו במוליכת הטבלה בליגת הכדורגל, טרבזונספור.

* דיוויד בקהאם דואג להפיץ את קמפיין חדש שרץ ברשת "אני נשאר בבית" לאחר שקיבל הזמנה מהמוזיקאי ושחקן התיאטרון קווין בייקון. על כל אחד להצטלם בביתו עם שלט בו כותבים את שאר האנשים ששוהים לידו וכמובן לתייג אחרים. "להישאר בבית עבור אלה שאנחנו אוהבים. אני נשאר בבית ליד ויקטוריה וילדינו". בקס תייג שישה חברים, בין היתר את גארי נוויל.


פליפה מלו, הקשר הברזילאי שמעבר לקריירה מפוארת שכללה בין השאר ארבע שנים ביובנטוס גם נודע לאור משחקו האלים בלשון המעטה, ניסה גם הוא את אתגר הקפצת נייר הטואלט. אבל מלו, כמה לא מפתיע, עשה זאת בדרך שכולנו ציפינו ממנו לעשות:

* חדשות טובות: מאמן פלמנגו, ז'ורז'ה ז'סוס בן ה-65, אינו חולה בקולונה. המאמן הוותיק הרגיש חולשה ולאחר שבבדיקה הראשונה נמצא חיובי, עבר שוב בדיקות ששללו את הפרצוף המגיף אצלו. "המועדון אסיר תודה על תמיכת האומה כולה במאמן שלנו בימים האחרונים", נכתב בהצהרת המועדון בעוד ז'סוס עצמו כתב באינסטגרם: "קיבלתי את החדשות הנהדרות האלה שהבדיקה שלי כלפי הקורונה הייתה שלילית. אני נושא תפילה לכל הנפגעים. מקווה שבעוד כמה ימים הכל יחזור לקדמותו.

 * נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גרווינה, מאשר כי הסרייה א' מקווה להתחדש בשלושה במאי וייתכן שתגלוש לכמה ימים בחודש יולי. הוא אומר כי "מעולם לא שקלתי לסיים את העונה במצב הזה, זה היה לוקח את התקווה מהאוהדים ומעביר מסר שלילים. הספורטיביות חשובה מאוד. ספורט וכדורגל בפרט מייצגים תחושת אופטימיות". הנשיא חשף את הסכומים ברמה הכספית: "כמובן שיש שיקול כלכלי, יהיה גירעון של 700 מיליון יורו אם הליגה לא תתחדש כרגיל. אם הכדורגל התרומם זה אומר שהמדינה ניצחה את הנגיף הארור הזה. נזכיר כי באיטליה נערכו 26 משחקים אם כי אינטר ואטלאנטה למשל שיחקו משחק אחד פחות.


כריסטיאנו רונאלדו. הסרייה א' עשויה לגלוש לתחילת יולי (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

* עוד באיטליה, בארץ המגף לא יודעים מתי יחזרו הקבוצות לאימונים. ההנחיות הן שונות. קליארי תכננה לחזור להתאמן בשבת, לאציו, נאפולי ואינטר ביום שני (23.3). איגוד הרפואה ממליץ לחכות עד תחילת אפריל. ביום שישי אמורה לצאת הנחייה רשמית שתתבסס גם על עקרון האחדות. אימונים בקבוצה יתחדשו לכולם באותו היום כדי לא ליצור תנאים לא שוויוניים", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט".

* צ'ירו אימובילה, חלוצה של לאציו, רצה להעביר מסר של עידוד במצב הקשה ששורר באיטליה בפרט ובאירופה בכלל, וסיפר כיצד הוא מעביר את הזמן: "החיים השתנו לכולנו, אני הרבה בפלייסטיישן ובמשחקי קופסא. אני מתגעגע לכדורגל". כשנשאל איך הוא שומר על כושר, אמר: "אני מכדרר עם הכדור שקיבלתי בזכות השלושער נגד לאציו". בהמשך סיפר על אוסף החלוצות והמטרה העתידית שלו: "אני רוצה את החולצה של מסי, לא יצא לי להחליף איתו חולצות. את זו של כריסטיאנו רונאלדו דווקא יש לי".

* ניימאר נמצא בברזיל שם ייכנס לבידוד וימשיך עם תוכנית האימונים הפרטנית שלו כמו גם ההנחיות הרפואיות כמובן. נאמר כי הכוכב הברזילאי, שהיה חשוב מאוד בהעפלתה של פריז סן ז'רמן לרבע גמר ליגת האלופות, הוא לא היחיד מבין שחקני אלופת צרפת שחזר למולדתו בעת המשבר. ניימאר לא חושף היכן הוא בדיוק נמצא בברזיל.

חזר למולדתו. ניימאר (UEFA – Handout / Handout)

 
* משבר הקורונה לא פסח על ליון הצרפתית שהודיעה כי היא משעה את שכר השחקנים ובעצם מוציאה את עובדי המועדון לחל"ת (חופשה ללא תשלום)  לפחות זמנית. זו הקבוצה הראשונה בצרפת שפועלת בדרך הזו, בטענה שהיא רוצה לצמצם את ההוצאות בעונה בה היא מפסידה כספים רבים בשל הפסקת הליגה. "בהתחשב בצעדים שננקטו על ידי הרשויות למאבק ההתפשטות בקורונה ומכיוון שכל האימונים והתחרויות הושעו – עלינו להודיע על כך".

 


* פול פוגבה צילם את עצמו במהלך אימון ביתי כשהוא עם חולצה של יובנטוס ודאג להבהיר מייד: אין כאן שום חדשות, הוא בסך הכל מזדהה עם חברו בלז מטווידי שנדבק בנגיף הקורונה. "רוצה להביע תמיכה בחברי ביובנטוס מטווידי וכן אלבין אקדאל מסמפדוריה ובכל הספורטאים והאנשים ברחבי העולם העומדים בפני הרגע הקשה הזה. תהיו חזקים! אני נהנה לעבוד בבית עם אחי, זה מחנה אימונים חדש. אני יודע שהחצופים ידברו על החולצה של יובנטוס אבל אני רק תומך בחבריי. ולא יותר"


 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Supporting our Juventus and Sampdoria friends @blaisematuidiofficiel, @albinekdal and all athletes and people around the world who are facing this difficult moment.⠀ ⠀ Be strong, #StayAtHome and be safe !⠀⠀ ⠀ New training camp is called …⠀⠀ Quarantine PP Arena, open 24/7! ‍♂⠀⠀ Having fun working at home with my brother @victorlindelof!⠀⠀ ⠀⠀ (I know the cheeky ones will talk about the Juventus jersey I'm just supporting my friends … that's all, nothing more ).⠀ ⠀ ⠀ A sostegno degli amici di Juventus e Sampdoria @blaisematuidiofficiel e @albinekdal e di tutti gli atleti e le persone del mondo⠀ ⠀ Siate forti, #StayAtHome e fate attenzione ⠀ ⠀ Il nuovo campo di allenamento si chiama… ⠀ Quarantena PP Arena, aperto 24 ore su 24 ‍♀⠀ Mi diverto ad allenarmi a casa con il mio amico @victorlindelof!⠀ ⠀ (So che qualche malizioso parlerà del fatto che indosso la maglia della Juventus , ma lo faccio solo per dare un segno di supporto al mio amico, non c’è nessun’altra ragione ).

A post shared by Paul Labile Pogba (@paulpogba) on

* לפי "קיקר", יו"ר בורוסיה דורטמונד יואכים ווצקה יוותר על 1/3 משכרו עד אשר הבונדסליגה תחזור לשחק כרגיל. שכרו מוערך כשני מיליון יורו לשנה. בגרמניה לא הצליחו להשיג את תגובתו של ווצקה.

* עדיין בגרמניה: בבורוסיה מנשנגלדבאך מביעים גם כן הזדהות עם המצב החדש. בגרמניה דווח כי השחקנים ועובדי המועדון מוכנים לקצץ משמעותי בשכר כדי שניתן יהיה לשלם ליתר עובדי המועדון.

* ג'ורג'יו קייליני דיבר על המצב הקשה לאור הקורונה: "לעתים העולם מאבד קשר עם המציאות. קשה לי להיות לבד בבידוד בלי הבנות שלי. אנחנו עושים את מה שצריך. זה אתגר שעלינו לעבור יחד, זה לא משנה באיזה קבוצה אתה משחק. אני אדם שמתקשר טוב יותר במעשים מאשר במילים. בעוד כמה חודשים נעריך את המאמץ שאנחנו עושים".

* מי שמרוויח כרגע מנגיף הקורונה הוא מרקו אסנסיו, קשרה הספרדי של ריאל מדריד שקרע את הרצועה הצולבת ב-24 ביולי וטרם שיחק העונה. דחיית המשחקים עשויה לאפשר לו לחזור לתוכניות של זינדין זידאן. אולם לפי "ספורט", במועדון כעסו על סרטון הוידאו שפרסם הקשר ברשתות החבריות. אנסיו נמצא בשלבי ההחלמה הסופיים שלו, אם כי בריאל לא אהבו לראות אותו מקפיץ בנעלי ספורט ליד האזור הרטוב של הברכה מטעמי סיכון.

* אדם סילבר, הקומישינר של ה-NBA, התראיין בארה"ב והתייחס לנקודות הבוערות בנוגע לחידוש הליגה יחד עם רעיון יצירתי בתור התחלה. הדיווח המלא – לחצו כאן

* באירופה החלו לגלות אופטימיות לגבי חזרת הליגות בחודש מאי אם כי ברור שישנם הפסדים כספיים כבדים גם במקרה זה. חברת הייעוץ העולמית KPGM העריכה את ההפסדים הכספיים של חמש הליגות הגדולות בארבעה מיליארד יורו! הפרמיירליג תפסיד 1.25 מיליארד יורו ואחריה ניצבת לה-ליגה שתפסיד כמעט מיליארד יורו.

*  קלאודיו מרקיזיו קשרה של יובנטוס בעבר התראיין ל"טוטוספורט" ואמר שלדבריו העומק של יובה יהיה מכריע בקרב האליפות כאשר העונה תחודש. הוא אומר שהפגרה הכפויה יכולה להשפיע לרעה על לאציו שהייתה בכושר נפלא. על הקורונה אמר: "אני נשאר בבית, מודאג כמו כולם. יש לי חברים שהם רופאים והם סיפרו לי על המצב הקשה. אני ממשיך להגיד: הישארו בבית. אני עם המשפחה, זה לא כזה נורא, אני בסך הכל שוטר בין שני הילדים שנלחמים", אמר בצחוק. לדבריו, חידוש הסרייה א' באמצע אפריל נראה לו תרחיש די דמיוני ואופטימי מדי והוא מעריך שהליגה תחזור באמצע מאי.
 
 
הקשר הוסיף: "יהיה מעניין לראות את השחקנים לאחר ההפסקה הכפויה הזו. אי אפשר להישאר דוממים יותר מדי זמן, נצטרך להיות מוכנים לשלבי ההכרעה. זה יהפוך את הפן הספורטיבי למרתק יותר וגם לפן הפסיכולוגי תהיה חשיבות". 

קלאודיו מרקיזיו (Gettyimages)

* מצבו של נשיא ריאל מדריד לשעבר, לורנצו סאנז, החמיר אתמול (רביעי) בשעות הערב. בנו, פרננדו, כתב פוסט מרגש לכבוד יום האב: "היום זה יום האב. אתה לא לידי אבל אנחנו יודעים שאתה נלחם כמו אלוף. אנחנו גאים בך, במה שהשגת ובכך שהקמת משפחה נהדרת. רוצים לראות אותך שוב בקרוב, אוהבים אותך, כל המשפחה, ובטוחים שנהיה ביחד עוד מעט!"
 

* לא רק ניימאר – גם טיאגו סילבה, קפטן פריז סן ז'רמן, חזר למולדתו לפחות בינתיים. אשתו בלה סילבה הסבירה ברשתות החברתיות: "זו החלטה שאני ובעלי קיבלנו כי המצב בצרפת עצוב וקשה מאוד. חיפשנו טיסה בהולה לברזיל כי כאן איכות החיים שלנו תהיה טובה יותר ונוכל להגן על עצמנו. יהיו סופרמרקטים פתוחים. בצרפת אסור לצאת החוצה, מדובר במצב מסוכן. נישאר כלואים בבית כפי שהיינו עושים בצרפת, אין הרבה מה לעשות, אבל היה חשוב לי לשתף אתכם בסיבות שגרמו לנו לטוס. וכמובן – בהצלחה לכולם, תישארו בבית. נשיקות וחיים ארוכים לכל צרפת".

* הליגה הספרדית צפויה להודיע בקרוב על השבתת הליגה עד ה-30 באפריל, בדומה לפרמיירליג. כזכור, לאחר שריאל מדריד נכנסה לבידוד, בספרד דחו תחילה באופן מיידי רק את שני המחזורים הקרובים. ספרד עצמה תמשיך את ההסגר בשל המצב הקשה במדינה והנחיית ראש הממשלה על מצב חירום.

* באנגליה הודיעו רשמית כאמור כי הפרמיירליג מושבתת עד ה-30 באפריל. הדיווח המלא – לחצו כאן

עוד באותו נושא: ז'ורז'ה ז'סוס, ניימאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי