דיווח: הליגה האיטלקית לא תחודש עד יוני, השחקנים יקצצו 30% משכרם?

ליגה איטלקית
ליגה איטלקית | טוויטר

לאור כמות הקורבנות הגדולה ביממה האחרונה, בארץ המגף פסימיים. מנכ"ל אינטר פנה לריאל ובארסה לשתף פעולה עם הצעתו - אם המצב לא ישתפר, הכדורגלנים יוותרו על שכרם בין החודשים מרץ ויוני

(גודל טקסט)

בכל אירופה מקווים שיהיה אפשר לחדש את העונה כרגיל בחודש מאי, אך מרגע לרגע נראה שזו יותר משאלה מאשר אפשרות ריאלית בכל הנוגע באיטליה. אין ספק שארץ המגף היא המדינה שנפגעה הכי הרבה באירופה מווירוס הקורונה. הערב (שבת) דווח כי בכירים מעריכים שהליגה לא תוכל לחזור לפעילות לפני חודש יוני, ובמקרה כזה תסתיים רק ב-30 ביולי.

ב-24 השעות האחרונות הודיעה איטליה על 793 מתים נוספים, היממה הקשה ביותר, ובאיטליה לא רחוקים מ-5,000 קורבנות. התוכנית המקורית הייתה שהסרייה א' תשוב בשניים במאי אך נראה שזה לא יקרה. ביום שלישי תיערך ישיבה בין ההתאחדות האיטלקית לבין קבוצות הסרייה א'.

באיטליה כבר נערכים לתרחיש האימים הזה. לפי כלי התקשורת, במועדונים כבר בוחנים יוזמה של קיצוץ של 30% אם לא יהיה ניתן לחדש את העונה. מדובר בקיצוץ נרחב יותר מכפי שפורסם קודם.  הסרייה א' צפויה להפסיד 800 מיליון יורו. נשיא ארגון איגוד הכדורגלנים האיטלקיים כבר אמר: "השחקנים הם הראשונים שמעוניינים לשמור על הקבוצות", אך ביקש להמתין עם הדיונים האלה והוסיף: "אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד", כלומר כל מקרה לגופו.

לפי 'Il Giornale', בפה מארוטה, מנכ"ל אינטר יצר קשר עם מועדונים אירופיים בכירים כדי להציע את אותה אסטרטגייה, וקיבל את האישור של ריאל מדריד וברצלונה שייתמכו בכך. הרעיון הוא לקצץ 30% משכר שחקני הכדורגל, שבדרך הזו יוותרו למעשה על שכרם עבור חודשים מרץ עד יוני. המשא ומתן יהיה ארוך וקשה ואיש לא רוצה להגיע לשם, אך שום דבר לא בטוח.

מסי מול ראמוס. בארסה וריאל יתמכו ביוזמה? (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי